| کد خبر: 185047 |

وضعیت پل‌ها و رودخانه‌های غرب اصفهان به مرز هشدار رسید

به دنبال استمرار بارش ها و افزایش شدت آن، اکنون وضعیت بسیاری از پل ها و رودخانه های فصلی و دائمی غرب استان در مرز هشدار قرار گرفته و بالا آمده است.

تین نیوز

به دنبال استمرار بارش‌ها و افزایش شدت آن، اکنون وضعیت بسیاری از پل ها و رودخانه های فصلی و دائمی غرب استان در مرز هشدار قرار گرفته و بالا آمده است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، اکنون سطح آب به گفته مسوولان محلی در بسیاری از رودخانه ها و نهرهای غرب استان بالا آمده به طوری که احتمال سرریز بسیاری از سدها و آب بندهای خاکی همچنین طغیان رودخانه ها وجود دارد.
بسیاری از رودخانه های غرب استان پس از افزون بر بیست سال خشکی در زمان حاضر مملو از آب باران شده است.
وضعیت پل تاریخی اورگان چادگان در وضعیت هشدار قرار گرفته است، همچنین امکان تخریب پل سودجان در نزدیکی پل اورگان چادگان وجود دارد به طوری که از اهالی و گردشگران درخواست شده سریعتر این محل را ترک و از تردد و اسکان اطراف آن خودداری کنند.
با تصویب ستاد بحران شهرستان چادگان و در جهت کاهش فشار سیلاب بر روی پل تاریخی اورگان در زمان حاضر دست اندرکاران بخش فنی ستاد بحران چادگان اعم از فرمانداری، بخشداری چنارود، آب منطقه ای و میراث فرهنگی در طوفان شدید و در شرایط جوی نامناسب در حال احداث کانال فرعی در بستر زاینده رود و در جوار پل اورگان جهت تخلیه سیلاب اضافی زاینده رود در محور ورودی پل و نجات این پل تاریخی هستند.
از سوی منابع محلی خبر می رسد آبشار هرز روستای قُرقُر چادگان بعد از بیست سال دوباره فعال شده است.
ستاد مدیریت بحران شهرستان فریدن با توجه به بارش های اخیر و سرریز شدن آب زیاد به سمت رودخانه پلاسجان و بند خاکی غرغن؛ در اطلاعیه ای هشدار داده است مردم تا اطلاع ثانوی از تردد از مسیر پل موغان و پل روستای غرغن و نزدیک شدن به حاشیه رودخانه پلاسجان خودداری نمایند.
سیلاب باران همچنین در روستای سفتجان و قسمت های جنوبی شهر داران جاری شده است، سیلاب رودخانه دهستان نهرخلج به روستای نماگرد فریدن رسیده است.
سیلاب در کوچه های روستای بادجان فریدن نیز راه افتاده است، رودخانه خشکیده دهستان نهرخلج فریدن پس از سال ها لبریز از آب باران شد، آبی که از روستای نهرخلج جاری شده به آب های رودخانه بزرگ 'بیوگ چای' می پیوندد و با عبور از روستای نماگرد در پشت بند خاکی روستای غرغن جمع می شود. تمامی این آب ها در انتها به رودخانه پلاسجان فریدن متصل می شود.
در دور نخست بارش ها به دلیل افزایش ذخیره آب در محل بند خاکی روستای غرغن، خروجی این بند که مسدود شده بود با کمک اهالی و دهیار بازگشایی و آب اضافی خارج شد.
سیلاب باران بر روی زمین های کشاورزی اطراف جایگاه CNG شهر دامنه نیز جریان پیدا کرد.
جاری شدن سیلاب در دشت کیز دامنه فریدن نیز گزارش شده است.
در رودخانه کرچ 'انار بار' شهرستان بویین میاندشت نیز به شدت جریان پیدا کرده و آب رودخانه در برخی از قسمت ها بالا آمده است. سیلاب در زمین های کشاورزی زرین دره بویین میاندشت نیز راکد است.
دریچه های خروج سد افوس بویین میاندشت با هدف تخلیه آب و ایجاد ظرفیت برای جذب سیلاب احتمالی باز شد، دریچه خروج آب اضطراری سد خاکی نوغان بویین میاندشت با دستور مدیرکل منابع طبیعی استان باز شده است.
رودخانه شهر برف انبار فریدونشهر سیلابی شد و رودخانه در روستای بیجگرد فریدونشهر نیز طغیان کرد که توسط نیروهای شرکت تعاونی دهیاریهای فریدونشهر به خارج روستا هدایت شد. 
رودخانه فصلی محله ششجوان همچنین رودخانه کرچ بویین میاندشت نیز جریان پیدا کرده است به طوری که دستور تخلیه برخی از منازل روستاهای همجوار با آن صادر شد.
عنچنین رودخانه نوغان پایین واقع در بویین میاندشت طغیان کرد.
سد چشمه لنگان فریدونشهر نیز مملو از آب است. رودخانه یلان فریدونشهر در محدوده پل گوه در دهستان پشتکوه موگویی فریدونشهر طغیان کرده است.
اداره منابع آب شهرستان فریدونشهر در اطلاعیه ای از مردم خواسته است با توجه به هشدارهای هواشناسی مبنی بر بارندگی های شدید و احتمال وقوع سیلاب تا پایان بارشها و عادی شدن اوضاع از استقرار و نزدیک شدن به رودخانه ها، پل ها و مسیل ها جدا خودداری کنند.
به گزارش ایرنا، بارش ها به همراه وزش باد شدید همچنان در غرب استان ادامه دارد. این بارش ها موجب وارد آمدن خسارت به چندین منزل مسکونی و فرو ریختن دیوار خانه های قدیمی، سقوط تابلوها و قطع درختان در غرب استان شده است.
برآورد دقیق میران خسارت ها در دست بررسی است.
مسوولان محلی هشدار داده اند مردم تا پایان مساعد شدن وضعیت جوی در خانه بمانند و از سفرهای غیر ضروری به اطراف شهرها و حاشیه رودخانه ها پرهیز کنند همچنین اخبار و توصیه ها را از طریق رسانه های رسمی و شبکه های اجتماعی معتبر دنبال کنند. 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.