| کد خبر: 185029 |

◄ تخریب ۶۵ کیلومتر از محور خرم‌آباد- پلدختر

خسارت ۵۵۰ میلیارد تومانی سیل در بخش راه استان لرستان وارد شده است.

تین نیوز

​در سیل هفته گذشته بیش از ۵۵۰ میلیارد تومان خسارت به حوزه نگهداری، ابنیه فنی و زیرساخت‌های راه استان لرستان وارد شده است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان، عباس شرفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان در جلسه ستاد مدیریت بحران استان که با حضور معاون اول رییس جمهور و وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، با اعلام این خبر افزود: در مجموع در سیلاب پنجم و ششم فروردین ماه، ۲۰۰ کیلومتر جسم راه، ۵۷ دستگاه پل، دو کیلومتر دیوار حایل رودخانه، ۷۵۰ کیلومتر راه روستایی و ۲۵۰ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه در استان تخریب شده است.

وی گفت: مهمترین محور آسیب‌دیده در این سیل، محور قدیم خرم‌آباد- پلدختر بود که ۶۵ کیلومتر از این محور یکصد کیلومتری به طور کامل تخریب شده است.

شرفی طغیان رودخانه، رانش و زمین لغزش را به عنوان عوامل تهدیدکننده محور خرم‌آباد- چگنی - پلدختر عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه راه و شهرسازی در حال احداث باند دوم در کنار محور قدیم خرم‌آباد- پلدختر است پیشنهاد می‌شود در این  ۳۰ کیلومتر با احداث ۵ کیلومتر تونل، حداقل ۵ پل استاندارد با دهانه ۲۰ متر برای دسترسی روستاهای مسیر که دارای جمعیت بیش از ۵ هزار نفر هستند و ایجاد یک واریانت ۱۰ کیلومتری اقدام شود.

شرفی با بیان اینکه این اقدامات ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، گفت: در حال حاضر راه دسترسی موقت برای روستاها ایجاد شده است.

وی اظهار کرد: در سیل اخیر راه ۲۷۰ روستا در استان قطع شد تاکنون ۲۳۰ روستا بازگشایی گردیده است، ۴۰ روستا بخاطر شرایط خاص جغرافیایی، ابنیه فنی و رانش شدید بسته است که در تلاشیم در اسرع وقت بازگشایی کنیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان گفت: روستاهای مذکور در گردنه گله بادوش الیگودرز واقع شده است که بعلت ارتفاع بیش از ۴ متری برف، امکان بازگشایی وجود نداشت البته راه جایگزین از محور سپیددشت و مرکز استان وجود دارد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.