| کد خبر: 185019 |

گزارشی از خسارت‌ بارش‌ شب گذشته در آذربایجان شرقی:

مسدود شدن راه ۱۶ روستای شهرستان چاراویماق

باکس ۳ پل در هشترود شکسته شد.

تین نیوز

مدیرکل ستاد مدیریت بحران آذربایجان شرقی با اشاره به برخی خسارت‌های مالی بارش‌های شب گذشته در آذربایجان شرقی گفت: خوشبتانه تا به این لحظه خسارت جانی نداشته‌ایم و خسارات مالی هم ناچیز هستند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، محمدباقر هنربر در تشریح این خبر اظهار کرد: با توجه به موج دوم بارش‌ها و تداوم فعالیت سامانه بارشی تا فردا در استان، فرمانداران و اعضای شورای مدیریت بحران استان با دستور اکید استاندار در آماده باش کامل هستند و طبق آخرین گزارش دریافتی از فرمانداران تا به این لحظه مورد خاصی وجود ندارد.

وی افزود: شب گذشته بارش در جنوب استان شدید بود و فرمانداران تا دیروقت در حال بازدید از نقاط حادثه‌خیز بودند و نقاط در حال رصد بوده و برخی نقاط نیز لایروبی شده‌اند.

وی بیان کرد: بارش‌های چند روز گذشته موجب تخریب چند دیوار کاهگلی در روستای بوکت شهرستان عجب شیر شده است، همچنین در روستای قیزیلجا نیز شدت بارش و لیز بودن زمین منجر به لیز خوردن یک زن و زخمی شدن وی شده است.

هنربر ادامه داد: شدت بارش‌ها و سیلاب در شهرستان هشترود نیز تخریب باکس بتنی سه پل و آبگرفتگی در شهرستان‌های مراغه، بناب و عجب شیر را در پی داشته است که مدیریت شده است تا آب وارد خانه‌ها نشود.

شکسته شدن باکس ۳ پل در هشترود بر اثر بارندگی‌ها

مدیرکل ستاد مدیریت بحران آذربایجان شرقی از شکسته شدن باکس‌های سه پل در هشترود بر اثر بارندگی‌ها خبر داد و گفت: این باکس‌ها بر اثر طغیان رودخانه شکسته‌اند.

به گزارش ایسنا، محمدباقر هنربر در تشریح این خبر اظهار کرد: به دنبال بارندگی‌های شدید روزهای گذشته باکس‌های تعبیه شده برای این سه پل که در سال 95 تخریب شده بودند، شکسته‌اند و اکیپ‌های راهداری در محل حضور داشته و مشغول جابجایی باکس‌ها هستند.

 وی از مسدود شدن راه ۱۶ روستای شهرستان چاراویماق بر اثر شدت کولاک خبر داد و گفت: هم اکنون بارش در تمامی محوهای استان ادامه دارد، طبق آخرین اطلاعات تا به این لحظه به جز موارد مذکور، مشکل خاص دیگری در استان گزارش نشده است.

وی تاکید کرد: با توجه به تداوم بارندگی‌ها و اخطاریه‌ها و هشدارهای وزیر کشور و استاندار، تمامی فرمانداری‌ها، بخش‌داری‌ها، شهرداری‌ها و اعضای ستاد مدیریت بحران استان در آماده‌باش کامل هستند و فرمانداران شهرستان‌ها از نقاط حادثه‌خیز و پرخطر شهرستان‌ها بازدید کرده و تمهیدات لازم را برای پیشگیری از حوادث انجام داده‌اندـ

وی متذکر شد: لایروبی و ساماندهی حریم و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، برگزاری جلسات مختلف و اتخاذ تمهیدات پیشگیرانه از جمله اقدامات ستاد مدیریت بحران بوده و شهرداری و آب منطقه‌ای نیز در این راستا همکاری داشته‌اند.

رودخانه‌ها و دهانه‌ پل‌ها در ورزقان لای‌روبی می‌شوند

فرماندار ورزقان گفت: لایروبی رودخانه‌ها در ورزقان آغاز شده که این امر می‌تواند در پیشگیری از خسارت‌های احتمالی سیل بسیار موثر باشد.  

حسن یحیوی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، اظهار کرد: با لایروبی رودخانه نه تنها توزیع آب به درستی  انجام می‌شود، ساختار رودخانه‌ها نیز محفوظ می‌ماند. در روستاهایی که احتمال وقوع سیلاب وجود دارد، عملیات لایروبی، مسیرگشایی رودخانه‌ها و مسیل‌ها در حال انجام است.  

فرماندار ورزقان با تاکید بر اینکه از کلیه امکانات موجود شهرستان در لایروبی‌ها استفاده می‌شود، گفت: این عملیات با همکاری مجتمع معدنی مس سونگون، شرکت‌های فعال در منطقه، معادن و شرکت‌های راه‌سازی که در تأمین ماشین آلات نقش بسزایی دارند، انجام می گیرد.  

وی با بیان اینکه کلیه ادارات و اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان در آمادگی کامل به سر می‌برند، افزود: کلیه اقدامات انجام گرفته جهت لایروبی رودخانه‌ها و مسیرگشایی مسیل‌ها با نظارت منابع آب شهرستان صورت می‌گیرد.  

وی حفظ حریم رودخانه‌ها برای جلوگیری از خسارات جانی و مالی احتمالی را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: کشاورزان باید برای جلوگیری از خسارات احتمالی که به مزارع و اراضی آنان ممکن است وارد شود باید با امور آب شهرستان نهایت همکاری را در طول سال داشته باشند.

آمادگی کلیه سالن‌های ورزشی استان برای اسکان اضطراری به هنگام حوادث طبیعی احتمالی

مدیرکل ستاد مدیریت بحران آذربایجان‌شرقی از آمادگی کلیه سالن‌های ورزشی متعلق به شهرداری‌ها و اداره کل ورزش و جوانان استان به منظور اسکان اضطراری افراد در صورت وقوع حوادث طبیعی در سطح استان خبر داد.

 محمدباقر هنربر در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این مطلب اظهار کرد: طی مکاتبات انجام شده با شهرداری‌ها و اداره کل ورزش و جوانان استان، مصوب شد تا تمهیدات لازم برای اسکان اضطراری افراد در صورت احتمال بروز هر گونه حوادث طبیعی اندیشیده شود.

 وی در ادامه با اشاره به اینکه بارندگی‌های اخیر مشکل خاصی در استان به وجود نیاورده است، بیان کرد: با توجه به بارندگی‌های اخیر تا به این لحظه مشکل خاصی در استان گزارش نشده است و پیش بینی‌های هواشناسی فعالیت سامانه بارشی تا تا روز سیزدهم فروردین ماه را نشان می‌دهد.

 وی افزود: با توجه به تداوم بارندگی‌ها تمامی فرمانداری‌ها، بخش‌داری‌ها و اعضای ستاد مدیریت بحران استان در آماده‌باش کامل قرار دارند و از هم استانی‌های عزیز تقاضا می‌شود حدالامکان سفرهای خود را به تعویق انداخته و از ترک منزل خودداری کنند.

 هنربر خاطر نشان کرد: هم استانی‌ها در صورت سفر و ترک منزل نکات ایمنی را رعایت کرده و از برپایی چادر و توقف در مسیل‌ها، بستر و حریم رودخانه‌ها خوداری کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.