| کد خبر: 184957 |

◄ آخرین دستاوردها در تولید ریل

. ریل باید قابلیت برآورده کردن تقاضا در زمینه افزایش میزان بار محوری، سرعت‌های بالاتر، ازدیاد دفعات سیر بر روی آن، راحتی مسافران و بالاتر از همه این‌ها الزامات ایمنی ریلی را داشته باشد.

تین نیوز

شرکت آرسلورمتال(1) یک شرکت تولید کننده فولاد با 232 هزار کارمند در 60  کشور جهان و تولید سالانه 119 میلیون تن فولاد برابر با 6 درصد از تولید جهانی است. شرکت آرسلورمتال در تمامی بازارهای فولادی شامل: صنایع خودرو، ساختمان، لوازم خانگی، صنایع بسته‌بندی، ریل حضور دارد و در تحقیقات و فن‌آوری پیشرو و عرضه کننده بزرگ مواد خام و دارای شبکه‌های توزیع است.

شرکت آرسلورمتال با حضور صنعتی در اروپا، آسیا، آفریقا و آمریکا، تمام نیازهای بازارهای قدیمی و نوظهور را پوشش می‌دهد. آرسلورمتال با کارخانه‌هایی در اسپانیا، لهستان و آمریکا عضو گروهی کوچک از شرکت‌های تولیدکننده ریل است که محصولات آنها به‌صورت اختصاصی برای خطوط پرسرعت و با بار محوری بالا توسعه یافته است.

شرکت آرسلورمتال سیستم تضمین کیفیت را در سازمان خود پیاده‌سازی و همواره به‌روز رسانی کرده است، به‌گونه‌ای که الزامات استانداردهای بین‌المللی ایزو 9001 و گواهینامه انجمن استاندارد اسپانیا(2)، شبکه بین‌المللی سازمان‌ها برای ارزیابی و صدور گواهینامه کیفیت(3) را برآورده می‌کند. آرسلورمتال همچنین دارای گواهینامه ایزو 9001 لهستان و انجمن راه‌آهن‌های آمریکا(4) است.

- رهبری بازار

ریل یک محصول فولادی با پیچیدگی بالا از نظر طراحی فنی و فرآیند تولید و همچنین بر آورده نمودن انتظارات ناشی از شرایط کاری است. ریل باید قابلیت برآورده کردن تقاضا در زمینه افزایش میزان بار محوری، سرعت‌های بالاتر، ازدیاد دفعات سیر بر روی آن، راحتی مسافران و بالاتر از همه این‌ها الزامات ایمنی ریلی را داشته باشد. امروزه تعداد اندکی از تولیدکنندگان ریل تجارب طولانی مدت را با بهبود مداوم تجهیزات تولید هماهنگ کرده‌اند. عاملی که این گروه کوچک را از رقبا متمایز می‌کند سطح بالای دانش فنی آنان است که آنها را قادر به ارائه محصولی با کیفیت برتر جهت برآورده نمودن تقاضای حال و آینده مصرف‌کنندگان می‌کند.

- کنترل کیفیت

الزامات دقیق مرتبط با خصوصیات و کارکرد ریل، تولیدکننده را به سمت استفاده از یک سیستم کنترل کیفی رهنمون می‌کند که تضمین کننده کیفیت محصول نهائی باشد، این سیستم باید خصوصیات زیر را داشته باشد:

- تضمین کننده وضعیت فرآیند در همه مراحل تولید مرتبط با خصوصیات شیمیایی، فیزیکی و متالوژی باشد.

- اطمینان از بازرسی محصول نهایی به نحوی که تضمین کننده انطباق محصول با مشخصات طراحی باشد.

- جمع‌آوری و ارزیابی داده‌های فرآیند به‌منظور پیاده‌سازی یک سیستم بهبود مستمر

شرکت آرسلورمتال منابع انسانی و تجهیزات مورد نیاز برای تجزیه و تحلیل همه این عوامل و بهینه‌سازی فرآیند تولید را در اختیار دارد.

- آزمایشگاه

در آزمایشگاه شرکت آرسلورمتال آزمایش‌های مکانیکی و متالوژی مورد نظر به‌منظور اطمینان از کیفیت محصول نهایی صورت می‌گیرد. آزمایش‌های صورت گرفته به شرح زیر است:

- تست کشش در دمای محیط

- تست سختی (برینل، ویکرز و راکول)

- تست ضربه – تست مخرب

- تست عملیات حرارتی (پیرسازی یا مقاوم سازی به شرایط آب و هوایی)(5) [1]

آنالیز شیمیائی بر روی هر ذوب و محصول به همراه تست‌های متالوژی به شرح زیر صورت می‌پذیرد:

 - تست بومان (6) [2]

 - تست میکروگرافی(7) [3]

 - تست ماکرو اچ (8) [4]

 - تست نسبت خلوص(9) [5]

 - تست کربن زدائی (10) [7]

شرکت آرسلورمتال تست‌های فوق را طبق الزامات استاندارد EN 13674- 1 انجام می‌دهد و گواهینامه محصولات خود را بر اساس استاندارد 10204 ENصادر می‌کند.

برای مطالعه مطلب کامل بر روی عبارت downloadFile کلیک کنید.

* کارشناس حمل‌ونقل ریلی

 

downloadFile

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.