| کد خبر: 184951 |

◄ فرودگاه قشم در پی افزایش پروازها

سرپرست فرودگاه قشم ضمن بیان اقدامات این فرودگاه برای استقبال از نوروز 98 گفت: بیش از 80 درصد پروازهای این فرودگاه با هدف گردشگری انجام می‎شود و ما به دنبال افزایش پروازهای داخلی و خارجی در فرودگاه قشم هستیم.

تین نیوز

سرپرست فرودگاه قشم ضمن بیان اقدامات این فرودگاه برای استقبال از نوروز 98 گفت: بیش از 80 درصد پروازهای این فرودگاه با هدف گردشگری انجام می‎شود و ما به دنبال افزایش پروازهای داخلی و خارجی در فرودگاه قشم هستیم.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، ناصر رجبی سرپرست فرودگاه قشم با بیان اینکه تعداد پروازهای این فرودگاه حدود 160 پرواز ورودی و خروجی در هفته است که بیش از80 درصد آنها با هدف گردشگری انجام می‎شود، گفت: اکنون شرکت‎های هواپیمایی ایران ایر، قشم ایر، زاگرس، معراج، کاسپین، تابان و آسمان در این فرودگاه فعالیت دارند و شرکت هواپیمایی ماهان نیز که مدتی بود فعالیت خود را در این فرودگاه قطع کرده بود دوباره پروازهای خود را آغاز کرده است.

وی همچنین با اشاره به روند احداث ساختمان جدید تکنیکال بلاک در این فرودگاه گفت: این پروژه بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تلاش می‎کنیم تا اواخر خرداد سال 98، آن را تکمیل و با نصب یک سیستم سوئیچینگ جدید و انتقال سامانه ها از ساختمان قدیمی به جدید، آن را تجهیز و به بهره‎برداری برسانیم.

سرپرست فرودگاه قشم با اشاره به اینکه افزایش پروازهای یکی از دغدغه های این فرودگاه در سال جدید است، ادامه داد: می‎خواهیم در سال جدید پروازهایی را به مراکز استان‎ها مانند رشت، ساری، کرمانشاه، تبریز و اهواز برقرار کنیم و تعداد پروازها به مقاصد قبلی را نیز افزایش دهیم تا فرصت حضور گردشگران داخلی را بیش از پیش فراهم کنیم. همچنین پروازهای خارجی جدیدی را به مقاصد دوحه، قطر و کابل و در صورت امکان به دیگر کشورهای همسایه و حاشیه خلیج فارس برقرار کنیم.

وی تقویت سامانه‎های کمک ناوبری فرودگاه را یکی دیگر از برنامه‎های سال 98 عنوان کرد و گفت: در این زمینه سامانه کمک ناوبری ILS خریداری شده است که به امید خدا در سال جدید آن را نصب و راه‎اندازی خواهیم کرد.

ناصر رجبی در بخش دیگری از این گفتگو در مورد اقدامات این فرودگاه برای استقبال  از مسافران و پروازهای نوروزی گفت: زیباسازی فضای فرودگاهی، زیباسازی مسیر تردد مسافران در ایرساید و لندساید، توسعه فضای سبز، نوسازی تابلوهای تبلیغاتی و اطلاع‎رسان، رنگ آمیزی جداول، چیدن سفره هفت سین در ترمینال‎های ورودی و خروجی و وی آی پی، برگزاری برنامه‎های موسیقی محلی و خوشامدگویی به مسافران نوروزی از جمله کارهایی بود که به مانند سال‎های گذشته انجام دادیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از دغدغه های مسئولان فرودگاه تسهیل در پذیرش مسافران و کالاهای خریداری شده آنها و کاهش ایستایی است، گفت: برای تسهیل در انجام امور مسافران با همه عوامل عملیاتی و امنیتی فرودگاهی، گمرک و ایرلاین‎ها طی جلسه‎ای در مورد ارائه بهتر خدمات و کاهش مشکلات مسافران در انتقال بارهایشان هماهنگی لازم را انجام دادیم و امیدواریم به مانند سال‎های گذشته و حتی بهتر از آن در این زمینه عمل کنیم.

رجبی در پایان با بیان اینکه در سال 97 بر ناوگان تاکسیرانی افزوده شده است، گفت: به تاکسیرانی برای خدمت‎رسانی خوب و به موقع به مسافران هماهنگی‎ها و تاکیدهای لازم را انجام داده‎ایم

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.