| کد خبر: 184882 |

◄ تکمیل بهسازی اپرون فرودگاه تبریز تا خرداد

مدیرکل فرودگاه های استان آذربایجان شرقی با اشاره به پیشرفت مطلوب پروژه توسعه و بهسازی اپرون بتنی و تاکسی وی های ارتباطی فرودگاه تبریز از بهره برداری این دو پروژه تا خرداد ماه خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل فرودگاه های استان آذربایجان شرقی با اشاره به پیشرفت مطلوب پروژه توسعه و بهسازی اپرون بتنی و تاکسی وی های ارتباطی فرودگاه تبریز از بهره برداری این دو پروژه تا خرداد ماه خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، مصطفی صفایی با بیان اینکه فرودگاه تبریز به صورت Open Sky  و 24 ساعته عملیاتی است، گفت: این فرودگاه به دلیل واقع شدن در مرز و کریدور هوایی بین المللی در ارایه خدمات ناوبری، رادار و هوانوردی به پروازهای داخلی و بین المللی به ویژه پروازهای عبوری بین المللیOver Fly که اغلب از مبدا کشورهای عضو اتحادیه اروپا به مقصد کشورهای آسیایی جنوب شرقی و آسیای میانه و برعکس انجام می شود، نقش بسیار مهمی دارد.

وی اظهار داشت: یکی از پروژه های مهم فرودگاه تبریز، توسعه و بهسازی اپرون بتنی و تاکسی وی های ارتباطی با اعتباری بالغ بر 300 میلیارد ریال از محل اعتبار شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی است که با اتمام آن ظرفیت پذیرش پارکینگ هواپیمای فرودگاه تبریز به بیش از دو برابر افزایش می یابد.

صفایی گفت: همچنین پروژه توسعه ترمینال 3 فرودگاه تبریز را در دست اجرا داریم که طی آن ترمینال 3 فرودگاه تبریز با هزینه یی بالغ بر 50 میلیارد ریال از محل اعتبار شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران به مساحت 800 مترمربع توسعه می یابد.

وی درباره برنامه های فرودگاه شهید مدنی تبریز در سال 98 توضیح داد: مهم ترین برنامه این فرودگاه در سال 98 آغاز عملیات احداث ترمینال بین المللی 14000 مترمربعی است که طبق برنامه ریزی های انجام شده با مشارکت بخش خصوصی به انجام می رسد. همچنین سوم خرداد 98 شاهد بهره برداری از دو پروژه مهم(پروژه توسعه و بهسازی اپرون بتنی و تاکسی وی های ارتباطی فرودگاه و پروژه توسعه ترمینال 3 فرودگاه تبریز) خواهیم بود.

صفایی در خصوص برنامه های فرودگاه سهند نیز گفت: با توجه به لزوم برقراری پروازهای زیارتی که همواره یکی از درخواست های مردم منطقه بوده است رایزنی های گسترده ای برای ایجاد جایگاه سوخت در فرودگاه سهند با فرمانداری شهرستان مراغه انجام شده و همچنین به دنبال رایزنی برای برقراری مجدد پروازهای فرودگاه سهند هستیم.

صفایی همچنین درباره مهمترین برنامه‌‌های نوروزی فرودگاه تبریز توضیح داد: طی سال های اخیر گذشته اقدامات خوب و توسعه ی گسترده‌ای در فرودگاه تبریز انجام شده و اکنون زیرساخت‌های مناسبی برای استقبال از مسافران نوروز فراهم شده است. تهیه لیست پروازهای فوق العاده نوروزی، راه‎اندازی پورتال نوروزی فرودگاه‎ها و بارگذاری محتوای کاربردی برای مسافران، حضور نماینده تام الاختیار شرکت های هواپیمایی در هر پرواز، نصب و راه اندازی کیوسک الکترونیکی صدور کارت پرواز، راه اندازی سیستم پیامکی به منظور نظرخواهی از مسافران، کانترهای پذیرش مسافر، سیستم FIDS، برنامه ریزی برای آراستگی، نظافت محوطه های مسافری و ترمینال ها، بازدید از نمازخانه ها، رنگ آمیزی جداول، گل کاری محوطه و آراستن سفره هفت سین در ترمینال ها از جمله برنامه های نوروزی فرودگاه های آذربایجان شرقی است.

مدیرکل فرودگاه های آذربایجان شرقی در جمع بندی کارنامه چهار ساله مدیریت خود گفت: در چهار سال گذشته میزان جابه جایی مسافر در فرودگاه تبریز از افزایش 57 درصدی برخوردار شده و شاهد رشد 61 درصدی تعداد پروازهای این فرودگاه شده ایم. اکنون هر هفته  250 پرواز (40 پرواز خارجی ، 210 پرواز داخلی) از این فرودگاه توسط شرکت های هواپیمایی ایران ایر، ایرتور، آتا ایر، آسمان، کاسپین، کیش ایر، ماهان، ترکیش ایر، قشم ایر، زاگرس، معراج، وارش، کارون، سعودی و خدمات هندلینگ آرمان  به مقاصد تهران، مشهد، اصفهان، شیراز، کیش، بندرعباس، اهواز، کرمان، رشت و عسلویه در مسیرهای داخلی و استانبول، بغداد، باکو، جده، مدینه ، آدانا، قاضی انتب، ازمیر، اسپارتا در مسیرهای بین المللی انجام می شود.

وی افزود: خوشبختانه در چهار دوره اخیر ارزیابی کیفیت خدمت رسانی فرودگاه ها، فرودگاه تبریز توانسته به ترتیب نمره های  3.5 ، 3.6 و 3.92 ، 3.78 را از 5 کسب کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.