| کد خبر: 184810 |

◄ خطر وجود اَبَر گودال در یکی از مناطق بزرگ و پر تردد در تهران

در منطقه هجده تهران یک ابر گودال چهارصد هکتاری به عمق بیش از یکصد متر قرار دارد که رودخانه کن از قسمت شمال شرقی آن عبور می‌کند، اگر سیل رودخانه این دیواره چهارمتری را تخریب کند فاجعه دیگری رقم خواهد خورد.

تین نیوز

عضو سابق شورای اسلامی شهر تهران از وجود یک اَبَر گودال در یکی از مناطق بزرگ و پر تردد در تهران خبر داد و آن‌را خطری بزرگ برای پایتخت دانست.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، رحمت اله حافظیبا اشاره به این نکته که ورود آب به این گودال فاجعه بزرگی را رقم خواهد زد، اظهار کرد: در منطقه هجده تهران یک ابر گودال چهارصد هکتاری به عمق بیش از یکصد متر قرار دارد که رودخانه کن از قسمت شمال شرقی آن عبور می‌کند، اگر سیل رودخانه این دیواره چهارمتری را تخریب کند فاجعه دیگری رقم خواهد خورد.

وی در ادامه تاکید کرد: ورود آب به این ابرگودال با دهانه‌ای به وسعت 4 کیلومتر مربع، باعث‌ رانش و فرونشست زمین در مناطق 16، 17، 18، 19 و 20 تهران و مناطق جنوب و جنوب غربی این شهر نظیر کهریزک، باقرآباد، شورآباد، چهاردانگه، نسیم شهر، صباشهر خواهد شد.

حافظی با جلب توجه مسئولین به این اَبَر گودال بزرگ در تهران، خاطرنشان کرد: منطقه‌ای با وسعت بیش از ۵۵۰ کیلومتر مربع و دارای بیشترین مخازن مواد گازی و نفتی و سوختی و لوله‌های خطوط اصلی انتقال آن‌ها، خطوط مترو و راه آهن سراسری، فرودگاه‌های مهرآباد، قلعه مرغی و امام و صد البته با تراکم جمعیتی بالا با فاجعه‌ای با تلفات انسانی غیرقابل تصور مواجه هستیم.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.