| کد خبر: 184784 |

ساماندهی ۲۰۰۰ مسافر گرفتار در بندر پهل

در پی بارش شدید باران و تعطیلی اسکله‌های مسافری بندرعباس و قشم در دو روز گذشته ۲ هزار مسافر نوروزی ساماندهی و از بندرپهل به بندرعباس منتقل شدند.

تین نیوز

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان گفت: در پی بارش شدید باران و تعطیلی اسکله‌های مسافری بندرعباس و قشم در دو روز گذشته ۲ هزار مسافر نوروزی ساماندهی و از بندرپهل به بندرعباس منتقل شدند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، منطقه خلیج‌فارس، ستار هاشمی در جمع خبرنگاران اظهارکرد: این ۲ هزار مسافر نوروزی به دلیل تعطیلی اسکله شهید ذاکری قشم از مبدا اسکله لافت با شناورهای غیرمتعارف به اسکله پهل منتقل شده و در اسکله پهل به دلیل کمبود وسیله حمل و نقل معطل شده بودند.

معاون حمل و نقل اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان گفت: با همکاری با تمهیدات ستاد نوروزی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان و با همت و تلاش اداره‌های شهرستان‌های بندر خمیر و قشم و با مشارکت انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل مسافربری شهرستان بندرعباس در دو روز گذشته با ۴۰ دستگاه اتوبوس این مسافران به بندرعباس منتقل شدند.

دستگاه‌های ذی‌ربط آمادگی لازم برای مقابله با بحران را داشته باشند

عزیزاله کناری، سرپرست فرمانداری شهرستان بندرعباس در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان بندرعباس ضمن تبریک سال ۱۳۹۸ اظهار کرد: دستگاه‌ها کلیه امکانات و تجهیزات خود را در امر خدمات‌رسانی به مردم به‌کار گیرند.

رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان بندرعباس در ادامه افزود: در پی بارندگی اخیر و اعلام سازمان هواشناسی مبنی بر وضعیت بحرانی و جوی ناپایدار همراه با بارش شدید باران همه دستگاه‌های خدمات‌رسان آمادگی مقابله با بحران احتمالی در پیش‌رو را داشته باشند.

این مقام مسئول در ادامه با تاکید بر اینکه تمام مسئولین ادارات و دستگاه‌های اجرایی با شناسایی امکانات و نیازمندی‌ها، آمادگی لازم را برای مواجهه با بحران را داشته باشند بیان کرد: در بارندگی اخیر تعامل، همراهی و هماهنگی منسجمی بین دستگاه‌های مرتبط با بحران شکل گرفت و مهمانان نوروزی در کوتاه‌ترین زمان به محل‌های اسکان اضطراری انتقال داده شدند و به لطف خدا و تلاش دستگاه‌های ذی ربط به مشکل خاصی بر نخوردیم.

این مقام مسئول گفت: لازم است در بوستان‌ها و محل‌های اسکان مهمانان نوروزی بنرهای راهنما که در آن محل اسکان‌های اضطراری قید شده باشد نصب شود تا در مواقع ضروری مهمانان بدانند به کدام محل مراجعه کنند.

نماینده عالی دولت در شهرستان گفت: بخشداران با تاکید به دهیاران هشدارهای لازم را به اهالی روستاها داده تا هنگام بارش باران و سیل از نزدیک‌شدن به آب نماها و رودخانه‌ها خودداری کنند.

کناری تصریح کرد: کلیه دستگاه‌های عضو شورای مدیریت بحران با برنامه‌ریزی و اقدام مؤثر نسبت به بررسی و انجام موارد پیشگیرانه سطح شهرستان در مواقع ایجاد مشکلات بحرانی تمهیدات لازم را جهت آمادگی ارتقای سطح توان نیروهای عملیاتی داشته باشند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.