| کد خبر: 184746 |

اختصاص بیش از هزار میلیارد برای نوسازی ناوگان ریلی

چهار نقطه در خط راه آهن گلستان برای عبور سیلاب شکافته شد.

تین نیوز

رسولی گفت: برای خروج سیلاب گلستان، چهار نقطه در خط راه آهن برای عبور سیلاب شکافته و باز شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سعید رسولی معاون وزیر و مدیر عامل راه آهن  اظهار کرد: از ساعت ابتدایی سیل و بحران آبگرفتگی رییس ستاد بحران کشور و معاون وزیر کشور تماس گرفتند و اعلام کردند در این منطقه نیاز به بازگشایی ریل راه‌آهن در برخی از نقاط برای عبور سیلاب است.

وی افزود: همان ساعات ابتدایی به معاون فنی راه آهن مأموریت داده شد که به محل عزیمت کرده و همکاران فنی راه آهن شماره شرق و شمال نیز به منطقه اعزام شدند.

رسولی گفت: در بازدید‌های انجام شده تصمیم گرفته شد که برای بازگشایی قسمت‌هایی همکاری لازم انجام شود تا سیلاب خارج شود در نهایت چهار نقطه در خط راه آهن برای عبور سیلاب شکافته و باز شد.

وی تصریح کرد: بعد از آن در نامه‌ای به آقای نجار آمادگی خود را برای امدادرسانی و کمک به مردم سیل‌زده اعلام و مناطق نزدیک و همجوار در آماده باش کامل هستند.

رسولی با بیان این که تمام معاونان راه آهن و مدیران کل برای ارائه خدمت‌رسانی آماده هستند، تأکید کرد: امروز هم در اولین فرصت به همراه فرمانده پلیس راه آهن، معاون توسعه و مدیریت و منابع راه آهن، مدیرکل ایمنی راه آهن، رییس کمیسیون سوانح راه آهن از منطقه بازدید میدانی می‌شود.

معاون وزیر و مدیر عامل راه آهن در ادامه به برنامه‌های راه آهن در سال جدید اشاره کرد و اقزود: افزایش بهره وری را در دستور کار داریم و از شبکه و ناوگان موجود راه آهن سعی می‌کنیم که بیشترین بهره را ببریم.

وی تصریح کرد: موضوع کمک به افزایش تولید داخل تجهیزات و ادوات ریلی در دستور کار است که خوشبختانه در روز‌های پایانی سال ۹۷ موفق شدیم تفاهمنامه‌ای را بین راه و شهرسازی و معاون رئیس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه به امضاء برسانیم که در آن هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان منابع تبصره ۱۸ قانون بودجه ۹۸ به تولید و بازسازی و نوسازی ناوگان حمل و نقل ریلی مانند لکوموتیو، واگن باری، واگن مسافری و قطار‌های ریلی اختصاص یافت.

رسولی گفت: این یک گام موثری در ارتباط با رونق تولید داخل و کاهش وابستگی ما به محصولات خارجی خواهد بود و همچنین مسأله توسعه خطوط ریلی در دستورکار است و خوشبختانه در سال‌های اخیر شاهد اتصال چهار مرکز استان جدید به شبکه حمل و نقل ریلی بودیم.

وی بیان کرد: در گلستان هم توسعه اینچه برون، بازسازی خط ریلی گرگان به اینچه برون در دستورکار است و براساس تعالیم رهبری در نظر داریم مراکز عمده بار را به شبکه ریلی وصل کنیم و سهم جابجایی مسافر و بار را توسط شبکه ریلی هرچه ارتقاء دهیم.

منبع: سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.