| کد خبر: 18466 |

نصب بیش از ۴ هزار تابلو در راه‌های روستایی استان کرمان

تین نیوز | مدیر كل راه وشهرسازی استان كرمان از نصب بیش از 4 هزار و 400  تابلو در راه‌های روستایی استان طی پنج ماه گذشته خبر داد.

به گزارش تین نیوز از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان كرمان، مهندس مقبلی در جمع خبرنگاران گفت: چون همه راه‌های روستای را بر اساس آیین‌نامه‌های فنی می‌سازیم راه روستایی غیر استاندارد نداریم. 
وی با بیان این كه سطح  رویه‌ی آسفالت راه‌های روستایی استان مناسب نیست، گفت:  2 هزار كیلومتر از مسیر راهای روستایی استان نیاز  به اصلاح روكش آسفالت دارد كه برا یاین منظور بیش از 240 میلیارد تومان اعتبار نیاز است .

وی با اشاره به این كه برای ایمن سازی ( خط كشی نصب تابلو  و علایم مسیرها ) راه‌های روستایی موجود  سالانه  10 میلیارد تومان  اعتبار نیاز است، گفت: در سال گذشته 7 هزارو  750 عدد تابلو در را‌ه های روستایی نصب كردیم و 4 هزار و 200 كیلومتر  هم خط كشی انجام دادیم.

مقبلی اظهار داشت:  در سال جاری 53 كیلومتر خط كشی راه‌های روستایی انجام و 4 هزارو 400 تابلو و علایم در این راه‌ها نیز نصب شده است.

 وی تصریح كرد: امروزه بسیاری از روستاهای سابق به بخش و شهر توسعه پیدا كرده‌اند و جاده‌های آن‌ها نیز با افزایش ترافیك روبرو شده است كه این جاده‌ها باید توسعه پیدا كنند.

وی ادامه داد: را‌ههاو  جاده‌های این روستاها از لحاظ ترافیكی  اشباع شده است كه باید توسعه پیدا كنند و مشخصات هندسی شان به مشخصات راه  فرعی تبدیل  شود.

 مدیر كل راه وشهرسازی استان كرمان تصریح كرد: در این راستا 581 كیلومتر  راه‌ روستایی نیازمند ارتقاع به راه فرعی است كه  برای این منظور به 203 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

  وی با بیان این كه عمده مشكل ما در بحث راه‌های روستای كمبود اعتبارات است، گفت: نگهداری راه‌های روستایی از اعتبارات استانی باید انجام شود كه در چند سال گذشته اعتبارات مناسبی برای نگهداری راه‌های روستای نداشته‌ایم. 

 مقبلی با اشاره به ایمن سازی راه‌های روستایی و تاثیر آن بر كاهش تصادفات گفت:‌  در سال گذشته استان كرمان  81 و نیم درصد كاهش تلفات جاده ای در راه‌های روستایی استان داشت و درمجموع درحوزه كاهش تصادفات جاده‌ای در كشور اول شد .

وی با بیان این كه فعالیت های اقتصادی روستاها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است ، گفت:  راه روستایی آسفالته  می تواند تاثیر  بسیار زیادی در توسعه روستاها داشته باشد .

و در استان كرمان  بیش از 9 هزار 900 روستا وجود دارد كه  4 هزار و 42 روستای  آن دارداری سكنه هستند و 1 هزار 440 روستای آن نیز بالای 20 خانوار  جمعیت دارند.

وی افزود:   ضریب برخورداری روستاهای بیش از 20 خانوار  66.5 درصد  است و 957 روستای بیش از 20 خانوار از راه روستایی آسفالته برخوردارند. 

وی تعداد روستاهای بالای 50 خانوار را 896 روستا   اعلام كرد و گفت: از این تعداد 739 روستا دارای راه روستایی آسفال هستند كه ضریب  برخورداری در روستاه‌های بالای 50 خانوار 82 و نیم درصد می‌باشد.  
مقبلی با بیان این كه 513 روستای بالای  100 خانوار 513در استان وجو دارد، گفت:   473 روستا از راه  آسفالته مناسب برخوردارند كه ضریب برخورداری آنها 92.5 درصد می‌شود.

وی اظهار داشت: در حال حاضر  بیش از 4 هزار كیلومتر راه روستایی آسفالته در استان وجود دارد و 530 كیلومتر راه روستایی نیز در دست ساخت می باشد.

مقبلی تصریح كرد: استان كرمان  در مجموع به 10 هزار كیلومتر راه روستایی نیاز دارد كه  5 هزار و 40 كیلومتر آن هنوز احداث نشده است و باید در آینده در افق و چشم اندازی كه برای روستاهای بیش از 20 خانوار دیده‌ایم برنامه ریزی كنیم كه  ساخته شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.