| کد خبر: 184634 |

آمادگی سازمان هواشناسی برای تجمیع داده‌ها با ایستگاه‌های سازمان محیط‌زیست

رییس سازمان هواشناسی کل کشور ارتقای سطح خدمات و همچنین بهبود کیفیت خروجی مدل‌های پیش‌بینی عددی را مهمترین هدف و وظیفه سازمان هواشناسی دانست.

تین نیوز

رییس سازمان هواشناسی کل کشور ارتقای سطح خدمات و همچنین بهبود کیفیت خروجی مدل‌های پیش‌بینی عددی را مهمترین هدف و وظیفه سازمان هواشناسی دانست و افزود: از این رو قراردادی را برای اجرای مدل‌های جهانی با دانشگاه تهران به امضا رسانده و قصد داریم با این اقدام علاوه بر ارتقای سطح خدمات، در سازمان نیز ظرفیت‌سازی بیشتری داشته باشیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سحر تاج‌بخش مسلمان معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواشناسی کل کشور، ارتقای سطح خدمات و همچنین بهبود کیفیت خروجی مدل‌های پیش‌بینی عددی را مهمترین هدف و وظیفه سازمان هواشناسی دانست و افزود: آنچه مدنظر ما در سازمان است ارائه خدمات و سرویس به کاربران در حوزه‌های مختلف هوانوردی، کشاورزی، حمل و نقل، گردشگری و مردم بوده که تلاش داریم در این دوره نیز به ادامه و بهبود آن بپردازیم.

تاج‌بخش در ادامه با تأکید براینکه مدل‌های پیش‌بینی عددی به عوامل متعددی بستگی دارد، گفت: از این رو قراردادی را برای اجرای مدل‌های جهانی با دانشگاه تهران به امضا رسانده و قصد داریم با این اقدام علاوه بر ارتقای سطح خدمات، در سازمان نیز ظرفیتسازی بیشتری داشته باشیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی درخصوص واگذاری ایستگاه‌های هواشناسی سازمان محیط‌زیست به سازمان هواشناسی نیز بیان کرد: هدف اصلی در این بخش تجمیع داده ‌هاست، از این رو ما برای استفاده از داده‌های ایستگاه‌های محیط‌زیست که اغلب مربوط به آلودگی، گازهای گلخانه‌ای و آلاینده‌های جوی است،  آمادگی داریم و می‌توانیم از تجهیزات این ایستگاه‌ها برای سنجش دما و باد نیز استفاده کنیم.

وی درخصوص امکان و تأثیر بارورسازی ابرها در رفع مشکلات کم‌آبی نیز تصریح کرد: بارورسازی یک مسئله امکان‌پذیر است ولی باید به این نکته توجه کنیم که این اقدام برای اهداف خیلی بزرگ و تأمین آب‌های زیرزمینی امکان‌پذیر نبوده و ما را به نتیجه مطلوب نمی‌رساند.

تاج بخش پیش از این هواشناسی را سازمانی تخصصی، علمی، پیشرو و مرجع صلاحیت اعلام کرد و افزود: این سازمان وظیفه خطیر پیش‌بینی و تحلیل مخاطرات هوایی را برعهده دارد و همچنین طبق اسناد بالادستی در انجام وظایف ملی و بین المللی در حوزه‌های مختلف مدیریت منابع، آب، مخاطرات جوی، حمل و نقل، محیط زیست و ... نیز دارای مسئولیت است.

وی همکاری در تأمین ایمنی و رفاه مردم را هدف اصلی سازمان هواشناسی اعلام کرد و گفت: با توجه به اساس برنامه سازمان مبنی بر تعالی‌بخشی خدمات تلاش داریم خدماتی دقیق و با کیفیت را در این حوزه برای کاربران فراهم کنیم.

به گفته این مقام مسئول برنامه‌های سازمان هواشناسی با لحاظ اسناد و قوانین بالادستی، سند برنامه دولت دوازدهم و سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی با تأکید بر مشارکت حداکثری توان داخلی کشور تنظیم و تهیه شده و هم‌اکنون نیز با بهره‌گیری از ۳۱ اداره کل، ۱۵ مجموعه استانی و ۳ معاونت مشغول فعالیت است.

معاون وزیر راه و شهرسازی هماهنگی فعالیت‌های تخصصی همگام با ارزش‌های کشوری و همچنین بهره‌گیری از پژوهشگاه‌های اقلیم‌شناسی و هواشناسی را از اولویت‌های کاری سازمان دانست و گفت: ارتقای زیرساخت‌های تجهیزاتی، یکپارچه‌سازی زیرساخت‌های ارتباطی، ارتقای کیفی و کمی پیش‌بینی‌های و محصولات هواشناسی، کاهش آسیب‌پذیری سرمایه‌ای، افزایش ظرفیت علمی همکاران و کاربران در امر اطلاع‌رسانی و همچینین افزایش کیفی و کمی توان عملیاتی سازمان از مهمترین مأموریت‌های ما در این دوره به شمار می‌رود./

 

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.