| کد خبر: 184484 |

◄ موافقت هیأت دولت با واگذاری کارخانه سیمان ری به شهرداری

در آخرین جلسه هیأت دولت در سال 97 با تحویل کارخانه 30ساله کارخانه سیمان ری به شهرداری تهران موافقت شد. پیروز حناچی، شهردار تهران با اعلام این خبر گفت: به عقیده من، می‌توان در محوطه این کارخانه قدیمی اقدامات خوبی برای جنوب شهر تهران انجام داد؛ به‌طور مثال بخشی از این محوطه به موزه صنعت اختصاص خواهد یافت.

تین نیوز

در آخرین جلسه هیأت دولت در سال 97 با تحویل کارخانه 30ساله کارخانه سیمان ری به شهرداری تهران موافقت شد. پیروز حناچی، شهردار تهران با اعلام این خبر گفت: به عقیده من، می‌توان در محوطه این کارخانه قدیمی اقدامات خوبی برای جنوب شهر تهران انجام داد؛ به‌طور مثال بخشی از این محوطه به موزه صنعت اختصاص خواهد یافت.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از ایلنا، حناچی در جلسه شورای معاونان، مشاوران و شهرداران که عصر روز گذشته در ساختمان شهرداری برگزار شد، ضمن تقدیر از دولت و اعضای کابینه بابت این همراهی، گفت: کارخانه سیمان ری جزو اولین و شاید تا مدت‌ها تنها کارخانه سیمان ایران بود و بسیاری از ساختمان‌ها به کمک سیمان این کارخانه ساخته‌شده‌اند.

شهردار تهران به افتتاح بخشی از خط ۷ متروی تهران در روزهای گذشته اشاره کرد و گفت: در این زمینه کار بزرگی انجام‌شده است و از دست‌اندرکاران این پروژه سپاسگزارم. امیدوارم بعد از تعطیلات عید هم با حضور رئیس‌جمهور محترم خط ۶ مترو را افتتاح کنیم.

حناچی در بخش دیگری از سخنان خود به بودجه غیرنقد شهرداری اشاره و عنوان کرد: بودجه غیرنقد امسال ایده‌آل نبود هرچند درمجموع دستاوردهای ما در بخش بودجه خوب بود، اما در حوزه غیرنقد عقب هستیم و لازم است شهرداران مناطق و نواحی همکاری بیشتری داشته باشند. نکته دیگر این است که مزایده درآمدهای شهرداری رشد خوبی داشته است. در این زمینه باید با سازمان املاک شهرداری همکاری بیشتری صورت بگیرد. ممکن است این شیوه فرایند طولانی‌تری داشته باشد، اما میزان فساد را کم‌تر می‌کند و درآمدهای غیرنقد شهرداری را هم افزایش می‌دهد.

شهردار تهران به بودجه سال‌جاری شهرداری نیز اشاره و عنوان کرد: با وضع فعلی منابع، مجبور هستیم از هزینه‌های جاری کم کنیم؛ به‌عنوان‌مثال میزان استفاده از خودرو در شهرداری بسیار بالاست و باید شکل استفاده از خودروها و سرویس خودرویی شهرداری نظام‌مند شود تا اگر فردی به‌صورت نامتعارف از خودرو استفاده می‌کند، مشخص شود.

او در بخش دیگری از سخنان خود بر عزم شهرداری به تزریق پول به مترو از طریق فروش اوراق مشارکت تأکید کرد و گفت: در هیأت دولت براین موضوع تأکید کرده‌ایم که مترو موضوعی حاکمیتی است و تلاش ما این است تا بانک‌ها اوراق مشارکت شهرداری برای مترو را ضمانت کنند، چراکه موضوع مترو به‌طور مستقیم به ترافیک و آلودگی هوای تهران مربوط می‌شود و این دو چالش ازنظر مردم مهم‌ترین مشکلات پایتخت است.

شهردار تهران ادامه داد: انتظار داریم دولت برای حل این مشکل به ما کمک کند. طبق قانون هم دولت موظف است در این زمینه به شهرداری کمک کند، اما متأسفانه در برخی موارد این حمایت و کمک‌ها از سوی دولت‌های مختلف اتفاق نیفتاده است.

حناچی همچنین بر اطلاع‌رسانی دقیق ضوابط شهرداری به مردم تأکید کرد و گفت: بخشی از رانت‌هایی که برخی افراد برای خود ایجاد می‌کنند ناشی از بی‌اطلاعی مردم از برخی ضوابط است. شهرداران مناطق و نواحی موظف‌اند که اطلاع‌رسانی‌های لازم را در این زمینه انجام دهند. به‌عنوان‌مثال وقتی معبری بعد از تجمیع پلاک در داخل یک قطعه تجمیعی قرار می‌گیرد براساس ضوابط، آن معبر به‌صورت تشویقی دراختیار فردی قرار می‌گیرد که پلاک‌ها را تجمیع کرده است، اما شنیده‌ام که متأسفانه در برخی موارد کارشناس پول آن معبر را دریافت کرده که این ناشی از بی‌اطلاعی شهروندان است.

حناچی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع پسماند اشاره کرد و گفت: وضعیت فعلی دفن زباله مورد اعتراض مردم است و باید شیوه‌ها را تغییر دهیم. البته بوی نامطبوعی که اطراف فرودگاه امام‌خمینی (ره) استشمام می‌شود را به آرادکوه نسبت می‌دهند که بررسی‌ها و تحقیقات نشان‌داد این‌طور نیست. بااین‌وجود می‌پذیرم که شیوه دفن زباله‌ها قابل‌قبول نیست و باید تفکیک از مبدأ را ترویج دهیم. در این راستا، شهرداران مناطق و نواحی با هماهنگی سازمان مدیریت پسماند باید شیوه‌های علمی و نوین جمع‌آوری پسماند را در پیش بگیرند و‌ به‌موازات آن آموزش‌های لازم به شهروندان را نیز در دستورکار قرار دهند. این امر یکی از اولویت‌های اصلی شهرداری در سال جدید خواهد بود.

شهردار تهران همچنین به بودجه سال ۹۸ شهرداری اشاره و تصریح کرد: امیدواریم سال آینده شهرداری وضع بهتری داشته باشد و مبالغی که از مالیات بر ارزش‌افزوده و سایر بخش‌ها به شهرداری تعلق می‌گیرد بهتر از سال‌های قبل باشد. بااین‌وجود باید آن دسته از شرکت‌ها و سازمان‌های شهرداری که سود ده نیستند و یا زیان انباشته دارند را مدیریت کنیم. به اعتقاد من این‌ها نیاز به سازمان‌دهی مجدد دارند و باید بخشی از سهام این‌ شرکت‌ها و سازمان‌ها را در فرابورس ارائه کنیم؛ این کار می‌تواند به استانداردهای بورس این شرکت‌ها کمک کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.