| کد خبر: 184466 |

◄ فعالیت بازنشستگان در حرفه رانندگی؛ معضل رانندگان اتوبوس

حضور افراد بازنشسته به معضل و سدی جدی در پیش‌روی فعالیت افرادی که رانندگی تنها حرفه آنان است، تبدیل شده است.

تین نیوز

یک راننده اتوبوس بین‌شهری با انتقاد از دریافت کارت هوشمند توسط بازنشستگان ارگان‌های مختلف و فعالیت آنان در شغل رانندگی، گفت: حضور این افراد به معضل و سدی جدی در پیش‌روی فعالیت افرادی که راننندگی تنها حرفه آنان است، تبدیل شده است.

به گزارش تین‌نیوز، محمود داوری‌نژاد با بیان این مطلب در شبکه‌های اجتماعی، از مسئولان صنفی، دولتی و نیز پایانه‌ها درخواست کرد به این مشکل رسیدگی کنند.

او با تاکید بر این‌که افراد بازنشسته حقوق بازنشستگی دریافت می‌کنند، اظهار کرد: فعالیت این افراد در ناوگان عمومی حمل‌ونقل به عنوان راننده درحالی که از منبع درآمد هرچند اندک برخوردارند،  موجب کاهش فرصت‌های شغلی برای افرادی می‌شود که شغل رانندگی حرفه اصلی آنها و تنها محل درآمدشان است و بر همین اساس باید با این موضوع به طور جدی برخورد شود.

او با بیان این‌که طبق قانون، بازنشستگان حق دریافت کارت هوشمند رانندگی برای ناوگان عمومی حمل‌ونقل را ندارند، خاطرنشان کرد: کارت هوشمند بازنشستگان را چه کسانی و چگونه و از چه طریقی شارژ می‌کنند؟

داوری‌نژاد اظهار کرد: در حالی‌که  بسیاری از رانندگان با وجود اخذ گواهینامه پایه یک هنوز به عنوان شاگرد در حال فعالیت هستند و یا بسیاری از رانندگان حرفه‌ای بیکار هستند، حضور افراد بازنشسته ارگان‌های دیگر در این حرفه هیچ توجیهی ندارد.

او گفت: چرا فردی که بازنشسته ارگان دیگریست وارد شغل رانندگی می‌شود و مانع کار افرادی می‌شود که رانندگی شغل اصلی آنهاست؟

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محمد 3 0

    این کسی که این حرف رو زده هنوز انقدر فهم نداره که روزی دست خداست و اگر قرار باشه بازنشستگان بعد از دوران بازنشستگی خونه بشینن باید از گرسنگی بمیرن... چون هر کاری بخوان شروع کنند یه عده تنگ نظر زیاده خواه مثل این بابا میگن جای ما تنگ شده.... بازنشسته حتی گدایی بکنه فردا گداها میگن نباید اجازه داد اینها گدایی کنن... عجب روزگاری شده... وقتی خودمون به خودمون رحم نمی کنیم نباید انتظار رحم از خدا هم داشته باشیم.

  • ناشناس 1 1

    واقعا راس گفته بابا شونصد سالشه اتوبوس رو 50سرنشین توچرت زدن میفرسته ته دره به خاطر کهولت سن بعد جوان که شغلش اة

  • پرویز 0 0

    اینکه شما چقدر نشستین تا به این خرد رسیدین در واقع نگاه شما تونلی و تنگ نظرانه است اون بازنشسته در واقع برای تفریح خودش به جاده نمیزنه اون هم چشم انتظار داره
    از کجا میدونین که برای فرزندی تلاش میکنه که بیکاره و شما دم از اشتغال زایی میزنید توی ناوگان حمل وونقل تجربه نیاز است اگر هنر دارین به راننده ها اجازه بدین یک نفر استخدام کنه با حقوق و بیمه ایی و مزایایی که شما تععین میکنید و اصلا کارخانه ها یی که نیاز به نفر دارن رو چرا دوشیفت از یک نفر کار میکشن با حقوق کمتر
    چشاتون رو باز کنید با چشم بسته قضاوت نکنید بیاید یک بار بهتون میدیم
    ببرید به بندر عباس بعد تصمیم بگیرید