| کد خبر: 184387 |

پیش‌بینی ورود پنج‌هزار گردشگر در روز به جزیره هنگام

در صورت مساعد بودن شرایط آب و هوایی دریا و امکان سفر دریایی به جزیره هنگام، پیش بینی می شود در ایام نوروز 98، روزانه حداقل پنج هزار نفر از قشم به هنگام سفر کنند.

تین نیوز

در صورت مساعد بودن شرایط آب و هوایی دریا و امکان سفر دریایی به جزیره هنگام، پیش بینی می شود در ایام نوروز 98، روزانه حداقل پنج هزار نفر از قشم به هنگام سفر کنند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از مانا، فعال بخش خصوصی در امر توریسم دریایی جزیره هنگام اظهار داشت: نوروز سال گذشته بیش از 40 هزار نفر از جاذبه های دیدنی هنگام دیدن کردند که برخی روزها آمار ورود گردشگران بین دو تا سه هزار نفر بود.

افشین عباس نژاد هنگامی عنوان کرد: با توجه به رونق چشمگیر گردشگری در تعطیلات بهمن ماه امسال که روزانه برای چهار هزار نفر بلیت قایق از قشم به هنگام فروخته شد، امیدواریم در ایام نوروز 98 شاهد رشد چشمگیر گردشگران ورودی به این جزیره باشیم.

مدیر عامل این دفتر خدمات مسافرتی در ادامه تاکید کرد: در صورت مساعد بودن شرایط آب و هوایی دریا و امکان سفر دریایی به جزیره هنگام، پیش بینی می شود روزانه حداقل پنج هزار نفر از قشم به هنگام سفر کنند.

وی به فعالیت خانه های بوم گردی در جزیره هنگام اشاره کرد و بیان داشت: هم اکنون تعداد هشت خانه بوم گردی در جزیره هنگام فعال است که هر کدام از این اقامتگاه ها ظرفیت پذیرش 90 نفر را در شب خواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه در مجموع امکان اقامت شبانه بیش از 700 نفر در جزیره هنگام فراهم است، بیان داشت: علاوه بر اقامتگاه ها در ایام نوروز خانواده های بومی جزیره نیز خانه های خود را در اختیار گردشگران قرار می دهند.

فعال بخش خصوصی در امر توریسم دریایی جزیره هنگام، همچین برپایی کمپ در کنار ساحل و یا سایر نقاط جزیره را یکی از اقدامات مرسوم گردشگران طبیعت دوست ورودی به جزیره هنگام عنوان کرد.

عباس نژاد هنگامی در ادامه گفته های خود از افزایش روند ورود گردشگران خارجی به جزیره هنگام خبر داد و اذعان داشت: اکثر گردشگران خارجی ورودی به این جزیره، علاقمند به اقامت شبانه در اقامتگاه های بوم گردی هستند.

فعال بخش خصوصی در امر توریسم دریایی جزیره هنگام خاطرنشان ساخت: انتظار می رود همزمان با افزایش ورود گردشگران داخلی شاهد حضور تعداد بیشتری گردشگر خارجی به جزیره هنگام باشیم که این امر رونق بیش از پیش توریسم این جزیره را به دنبال خواهد داشت.

به گفته عباس نژاد هنگامی، گردشگرانی که به جزیره هنگام سفر می کنند می توانند از انواع خدمات اقامتی و پذیرایی که توسط جامعه محلی به گردشگران ارائه می شود، بهره مند شود.

وی در ادامه گفته های خود خاطرنشان ساخت: گشت داخل جزیره، غذای سنتی، نقش حنا، بازدید از سبک معماری روستای هنگام قدیم و آموزش ماهیگیری از جمله برنامه هایی است که گردشگران می توانند با سفر به جزیره هنگام از آن بهره مند شوند.

این فعال بخش خصوصی در امر توریسم دریایی خلیج فارس همچنین به وجود بازارچه صنایع دستی جزیره هنگام اشاره کرد و گفت: این بازارچه توسط بانوان محلی جزیره اداره می شود و گردشگران با مراجعه به آنجا می توانند انواع سوغات و صنایع دستی هنگام و نیز غذاهای محلی را خریداری کنند.

وی در ادامه تاکید کرد: وجود بازارچه صنایع دستی و رستوران محلی،باعث اشتغالزایی برای جامعه محلی هنگام به خصوص بانوان جزیره شده است.

عباس نژاد هنگامی همچنین در خصوص ایجاد زیرساخت های گردشگری در جزیره هنگام توسط بخش دولتی اظهار کرد: لازم است جهت ایجاد امکانات تفریحی و توریستی در جزیره از نیروهای بومی بهره گیری شود تا اقتصاد بومیان این جزیره نیز به دنبال رونق گردشگری از وضعیت بهتری برخوردار شود.

وی با تاکید بر اینکه جزیره هنگام جایگاه واقعی خود را در صنعت گردشگری پیدا کرده است، اظهار داشت: این امر به صورتی مشهود است که بر اساس آمار اخذ شده تمام کسانی که به جزیره قشم وارد می شوند از جزیره هنگام به عنوان جاذبه ویژه توریسم دریایی خلیج فارس دیدن می کنند.

مدیر عامل دفتر خدمات مسافرتی دلفهنگام اظهار امیدواری کرد: توجه مسئولان به گردشگری جزیره هنگام بیش از پیش افزایش یابد و از طریق نظارت باعث رشد هر چه بیشتر گردشگری در جزیره هنگام شوند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.