| کد خبر: 184366 |

استاندار اردبیل:

خط ریلی میانه - اردبیل از مزایای اوراق مشارکت برخوردار می‌شود

خط ریلی میانه - اردبیل از مزایای اوراق مشارکت برخوردار می‌شود.

تین نیوز

اردبیل - استاندار اردبیل گفت: با توجه به نوسانات بازار مصالح و احتمال کمبود اعتبار از سال آینده اوراق مشارکت به پروژه خط ریلی میانه - اردبیل اختصاص پیدا می‌کند.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از مهر، اکبر بهنامجو در جریان بازدید نماینده ولی فقیه و ائمه جمعه شهرهای استان از پروژه راه آهن میانه – اردبیل تصریح کرد: باتوجه به نوسانات بازار مصالح احتمال کمبود اعتبار وجود داشته که با رایزنی‌های مناسب و انتفاعی تلقی شدن آن از سوی سازمان برنامه و بودجه از سال آینده علی‌رغم اعتبار ملی و فاینانس داخلی اوراق مشارکت نیز به پروژه راه آهن اردبیل تعلق می‌گیرد.

وی یادآور شد: برای نخستین بار فاینانس داخلی به یک پروژه ریلی در کشور اختصاص یافته که تلاش‌های سازمان برنامه و بودجه کشور و بانک ملی به جهت نگاه مثبت به استان اردبیل جای تقدیر دارد.

استاندار اردبیل با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی کل طرح بیش از ۵۱ درصد است، افزود: پیشرفت فیزیکی زیرسازی آن ۷۳/۸ درصد برآورد شده که با توجه به جدول زمان بندی در وقت مقرر باید تکمیل شود.

وی با اشاره به اینکه تکمیل این پروژه دغدغه اصلی مردم و ائمه جمعه و نماینده ولی فقیه در استان است، افزود: با عنایت به پتانسیل گردشگری منطقه، راه‌آهن می‌تواند منجر به رونق حمل و نقل کالا، معادن، مسافر و رونق گردشگری زمستانی نیز شود.

استاندار اردبیل با اشاره به مطالعه خط ریلی اردبیل - پارس‌آباد توسط قرارگاه خاتم‌الانبیاء، اضافه کرد: مطالعه پروژه راه آهن اردبیل به پارس آباد در شش ماهه اول سال ۹۸ به اتمام می‌رسد و احداث ۱۶ کیلومتر خط ریلی در شمال استان در دستور کار کشور آذربایجان قرار دارد.

بهنام‌جو افزود: اتصال ریلی شمال استان به آذربایجان راه‌آهن اردبیل - پارس‌آباد را صد در صد توجیه پذیر خواهد کرد و اعتبار این پروژه نیز تأمین خواهد شد.

وی ادامه داد: اتصال اردبیل به پارس آباد و و شمال استان به کشور آذربایجان می‌تواند توسعه استان و کشور را به دنبال داشته باشد.

استاندار اردبیل با اشاره به اینکه هیچ کارگاهی تعطیل نیست، افزود: با تزریق اعتبار در این پروژه هزار و ۴۷۲ نفر از نیروهای بومی و غیر بومی شاغل هستند که در وزارت راه و شهرسازی جایگاه ویژه‌ای برای خود باز کرده است.

رئیس شورای اداری استان اردبیل ادامه داد: امن‌ترین وسیله در فصول سرد سال و زمستان حمل و نقل ریلی است و باید همه دست به دست هم دهیم تا این پروژه به سرانجام برسد.

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.