| کد خبر: 184338 |

در چهار آزادراه اصلی کشور؛

اجرای طرح عوارض الکترونیکی خودرو‌ها؛ ۲۸ اسفند

معاون ساخت بزرگراه‌های کشور: طرح عوارض الکترونیکی خودروها از نخستین ساعت روز ۲۸ اسفند در چهار آزادراه اصلی کشور اجرایی می‌شود.

تین نیوز
معاون ساخت بزرگراه‌های کشور: طرح عوارض الکترونیکی خودروها از نخستین ساعت روز ۲۸ اسفند در چهار آزادراه اصلی کشور اجرایی می‌شود.
به گزارش تین نیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، سید حسین میرشفیع در این رابطه افزود: صورتجلسه ­نهایی طرح عوارض الکترونیکی خودرو‌ها (ETC) امروز به امضای دستگاه‌های اجرایی دخیل رسید و مقرر شد از آغاز روز ۲۸ اسفند، در چهار آزاد راه تهران - قم، تهران - ساوه، کرج - قزوین و قزوین - زنجان، ایستگاه‌های اخذ عوارض سنتی که موجب اخلال در ترافیک و بروز حوادث رانندگی می‌شد جمع آوری و غیر فعال شود.

معاون ساخت بزرگراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور با بیان این‌که تا تابستان آینده تمام عوارضی‌های جاده‌های سراسر کشور جمع‌آوری شده و عوارض جاده‌ای از طریق سامانه دوربین محاسبه و به انواع روش‌های الکترونیکی پرداخت خواهد شد، گفت: مردم می‌توانند عوارض خودروی خود را از طریق اپلیکیشن‌های مالی نظیر آپ و اپلیکیشن‌های بانکی خود، همچنین از طریق اتصال پلاک خود به سیم کارت یا حساب بانکی خود پرداخت کنند.

وی افزود: در این طرح، خودرو‌ها با سرعت معمول از گیت‌های محاسبه عوارض عبور کرده و پلاک عقب و جلوی خودرو‌ها بعد از تطبیق به سامانه مرکزی عوارض منتقل می‌شود و دیگر نیاز به توقف، پرداخت و حرکت مجدد برطرف می‌شود ضمن اینکه این عوارض قابل پرداخت در توقفگاه‌های بین راهی نیز هست.

میرشفیع گفت: رانندگان خودرو‌ها باید در یک زمان مقرر عوارض مربوطه را بپردازند و در غیر این صورت، سامانه راهور نیروی انتظامی پیامک اخطاری به مالک خودرو ارسال کرده و در صورت عدم پرداخت، این خودرو جریمه می‌شود.

وی افزود: دوربین‌های به کار رفته در این طرح از جدیدترین فناوری‌ها برخوردارند و امکان هیچ گونه اشتباه یا سواستفاده و تخلفی در آن‌ها متصور نیست.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.