| کد خبر: 184315 |

یک کارشناس:

◄ مدیریت حمل‌ونقل کشور درگیر رویکردهای قدیمی شده است

حوزه حمل‌ونقل دارای شاخه‌های متعدد و کاملا تخصصی است که لازمه مدیریت هر شاخه، تخصص و تجربیات همان حوزه است.

تین نیوز

یک کارشناس حمل‌ونقل معتقد است، بخش عمده مشکلات حمل‌ونقل نشأت گرفته از سیستم مدیریتی است.

به گزارش تین‌نیوز، مهرداد عبدالهی با بیان این مطلب گفت: حوزه حمل‌ونقل دارای شاخه‌های متعدد و کاملا تخصصی است که لازمه مدیریت هر شاخه، تخصص و تجربیات همان حوزه است، هم‌چون حمل‌ونقل ریلی و جاده‌ای که به بخش درون و برون‌شهری تقسیم می‌شود و هر کدام دارای محورها و اهداف متفاوت و گاهی متضاد هستند.

او تاکید کرد: از این‌رو معتقدم مدیران موفق در بخش برون‌شهری نمی‌توانند آن‌چنان که باید در مدیریت حمل‌ونقل درون شهری موفق باشند و مدیران موفق بخش درون‌شهری نیز همین شرایط را دارند.

این کارشناس خاطرنشان کرد: اما اکنون در انتخاب مدیران حمل‌ونقل کشور، تخصص و تجربیات مرتبط از فرعیات محسوب می‌شود که شاید به دلیل نبود آگاهی سیستم انتخابی این مدیران است که از ابعاد و گستردگی حوزه حمل‌ونقل بی‌خبر هستند.

عبداللهی تاکید کرد: از سوی دیگر نه تنها تصمیمات مدیران غیرمرتبط و غیر متخصص بر وضعیت حمل‌ونقل تاثیر مستقیم گذاشته، بلکه باعث اختلال در فعالیت بدنه کارشناسان این حوزه هم می‌شود.

 او گفت: کارشناسان تصمیم‌ساز، خواسته یا ناخواسته در چارچوب و اهداف تعریف شده این مدیران قرار می‌گیرند که همین امر، در ابعاد کلان باعث تغییر رویکرد و برنامه‌های کلی سازمان‌ها و حتی موازی کاری با سایر سازمان‌ها می‌شود.

وی افزود: از دیگر مسائلی که حوزه مدیریت حمل‌ونقل کشور از آن رنج می‌برد، به روز نبودن این مدیران نسبت به پیشرفت‌ها و تکنولوژی‌های جدیدی است که در دنیا به کار می‌رود.

به گزارش تین‌نیوز، این کارشناس تاکید کرد: به دلیل این که حمل‌ونقل یکی از اصلی‌ترین و مهمترین زیر ساخت‌های اقتصادی در دنیا محسوب می‌شود، از این رو در چند سال اخیر پیشرفت چشم‌گیری در مباحثی همچون اینترنت اشیاء، به کارگیری هوش مصنوعی و...داشته است.

عبداللهی اظهار کرد: اما در کشور ما، این حوزه همچنان درگیر روش‌ها و رویکردهای قدیمی و در اکثر موارد منسوخ شده برای حل معضلات و مشکلات شده است که در چنین  شرایطی نه مدیران تخصص مرتبط و برخی موارد کافی، برای نوآوری و خلاقیت در استفاده از روش‌های نوین را دارند و نه کارشناسان تصمیم‌ساز، توان و جسارت مخالفت با اهداف و روش‌های منسوخ شده این مدیران را دارند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • مرادی 2 0

    با سلام
    ضمن تشکر از نگارش مطلب واقعی حوزه حمل و نقل کشور،بایستی اضافه نمود
    وقتی که ملاک انتخاب و گزینش مدیران حوزه حمل و نقل بر اساس سلایق یک سری مدیران ارشد با تفکرات مندرس و سنتی فاقد فناوریهای روز دنیا باشد، همین می شود که تعمیرات راه را بیل ، کلنگ و آسفالت نامعلوم و علایم راه را با جوشکاری پی در پی مرمت کنند!!
    و بدلیل عدم آگاهی از مدیریت روز دنیای حوزه حمل و نقل و فقدان استدلالات متقن در آنالیز و برآورد اعتبارات آن حوزه، نسبت به تامین اعتبارات نوسازی ماشین الات و تجهیزات سنتی راههای کشور و بروز رسانی ناوگان راهداری و راهسازی کشور از خود مایه بگذارند.