| کد خبر: 184266 |

مسافران سیستان‌وبلوچستان کارت‌سوخت همراه داشته باشند

موسوی خواه گفت:مسافرانی که به استان سیستان و بلوچستان سفر می‌کنند حتما کارت سوخت با خود همراه داشته باشند.

تین نیوز

موسوی خواه گفت:مسافرانی که به استان سیستان و بلوچستان سفر می‌کنند حتما کارت سوخت با خود همراه داشته باشند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا موسوی خواه مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی ایران عصر امروز در نشست خبری با اشاره به مصرف بنزین در کشور اظهار کرد: برآورد ما برای مصرف بنزین در سال ۹۷، ۸۷.۸ میلیون لیتر بود، اما ۸۸ میلیون لیتر مصرف داشتیم. در بخش نفت گاز نیز شاهد رشد ۵.۹ درصد بودیم.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی ایران تصریح کرد: پیک مصرف بنزین در تیرماه سال ۹۷ به ۱۲۱ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر رسید.

وی افزود: با تبلیغ سوء دشمنان و اعلام شایعه کمبود بنزین ظرف سه روز در استان‌های شمالی رشد ۱۰۰ درصدی مصرف داشتیم و بنزین کمیاب شد، اما قول می دهیم در تامین سوخت مشکلی نداشته باشیم.

موسوی خواه با بیان اینکه در تمامی نقاط کشور، نظارت بر کیفیت فرآورده و جایگاه‌ها صورت می‌گیرد، تصریح کرد: ما به لحاظ تامین و توزیع سوخت هیچ مشکلی در کشور نداریم.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی ایران با بیان اینکه در زمینه CNG اقدامات خوبی انجام شده است، ابراز کرد: پیش بینی رشد ۳۰ درصدی را در این بخش داشتیم، اما به این رقم نرسیدیم که بخشی از این عدم تحقق، مربوط به ما نیست، اما امیدواریم با اقداماتی نظیر اعطای وام کم بهره به صاحبان  خودرو برای تبدیل وضعیت ناوگان  و تغییر نوع مخازن از CNG به ANG شاهد افزایش مصرف CNG در کشور باشیم.

موسوی‌خواه با بیان اینکه در سال جاری تلاش شد کارمزد جایگاه‌ها برای اولین بار در صنعت نفت تغییر کند، بیان کرد: از ابتدای مرداد امسال کارمزد جایگاه‌ها به صورت حق العمل پرداخت می‌شود.

وی افزود: برای سال آینده با تلاش در زمینه تامین بودجه، حق العمل‌ها به صورت کامل پرداخت خواهد شد و به این ترتیب، مشکلات جایگاه‌ها به حداقل خواهد رسید. در بخش حمل و نقل نیز تامین نقدینگی به سرعت انجام می‌شود و مشکلی از این بابت وجود نخواهد داشت.

وی درباره تامین سوخت نیروگاه‌ها نیز اظهار کرد: امسال به لحاظ تامین سوخت نیروگاه ها، جزو کم سابقه‌ترین سال‌ها بوده است و علی رغم مشکلات، سال خوبی را پشت سر گذاشتیم.

موسوی خواه ادامه داد: مشکلی در تامین سوخت نیروگاه‌ها وجود ندارد و برای سال ۹۸ نیز همین روند ادامه خواهد یافت.

این مقام مسئول درباره تامین بنزین سوپر بیان کرد: تعمیرات پالایشگاهی باعث شده بود که با مشکلات مواجه شویم و بنزین سوپر با اکتان ۹۵، وارد می‌شد، اما سال آینده کلا واردات بنزین نخواهیم داشت.

موسوی‌خواه افزود: تا سال گذشته ۱۲.۸ میلیون لیتر در روز واردات بنزین داشتیم که در سال ۹۷ با کاهش ۷۰ درصدی سر جمع به کمتر از ۴.۱ میلیون لیتر رسیده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر بنزین یورو ۴ در تمامی کلانشهر‌ها عرضه می‌شود که تمام مولفه‌های بنزین سوپر را دارد و فقط چهار درصد اکتان کمتر دارد که تاثیری در سوخت و کارکرد خودرو ندارد.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی ایران با اشاره به جایگاه‌های سیار تامین سوخت در نوروز ۹۷ اظهار کرد: در اقصی نقاط کشور، جایگاه‌های سیار نصب کردیم مثلا در جاده چالوس شش جایگاه تعبیه شد و امسال نیز همین تجهیزات در گلوگاه‌ها و مسیر‌های پر تردد به کار گرفته خواهد شد.

موسوی خواه با بیان اینکه مسافرانی که به استان سیستان و بلوچستان سفر می‌کنند حتما کارت سوخت با خود همراه داشته باشند، تصریح کرد: تعدادی از جایگاه‌ها در این استان برای مسافران نوروزی از کارت سوخت جایگاه تعبیه شده است که مسافران می‌توانند از آن استفاده کنند.

وی اضافه کرد: در ایام نوروز کارت سوخت جایگاه‌ها را دو برابر کرده ایم تا مشکلی جهت تامین سوخت وجود نداشته باشد. مسافران نوروزی هم می‌توانند از کارت خود بدون محدودیت بهره‌مند شوند.

این مقام مسئول درباره مصرف بنزین در نوروز سال گذشته خاطرنشان کرد: ۲۸ اسفند سال گذشته ۱۱۶ میلیون لیتر و در ۱۲ فروردین سال جاری ۱۱۰ میلیون لیتر مصرف بنزین داشتیم.

وی افزود: برای سال ۹۷ در پنج روز آخر سال ۱۱۰ میلیون لیتر و برای ۱۴ روز سال ۹۸، ۱۰۷ میلیون لیتر مصرف پیش بینی شده است.

موسوی‌خواه با اشاره به افزایش مسافرت‌های زمینی در سال ۹۷ تصریح کرد: با توجه به گران شدن بلیت هوایی، برآورد می‌شود که برای نوروز ۱۲ درصد افزایش مصرف بنزین داشته باشیم.

وی ادامه داد:گشت‌های نظارتی ما تا پایان تعطیلات در محل جایگاه‌ها حضور دارند و مردم در صورت مواجهه با مشکل می‌توانند با شماره ۰۹۶۲۷ تماس حاصل کنند.

وی با اشاره به آمادگی این شرکت برای اجرای استفاده از کارت سوخت تصریح کرد: سامانه سوخت از سال ۸۶ پابرجاست و هر زمان که دولت اعلام کند، محدودیتی برای اجرا نخواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌‌های نفتی ایران درباره بدهی ایرلاین‌‌ها بیان کرد: ابتدای سال ۹۶ میزان بدهی ها حدود ۹۷۵ میلیارد تومان بود که این رقم در ابتدای سال ۹۷ به ۶۸۰ میلیارد تومان رسیده است.

موسوی‌‌خواه درباره تامین سوخت نیروگاه‌ها بیان کرد: در سال ۹۷ ، هفت میلیارد لیتر فرآورده به نیروگاه‌ها تحویل دادیم که از این میزان ۵.۵ میلیارد نفت گاز و بقیه نفت کوره بوده که ۱۰ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

وی با اشاره به افزایش مصرف بنزین سوپر گفت: روزانه ۳.۵ میلیون لیتر مصرف بنزین سوپر در کشور را داشته‌‌ایم که به پنج میلیون لیتر افزایش یافت.

به گفته وی؛ تولید بنزین سوپر در پالایشگاه‌ها حدود ۵ میلیون لیتر است.

وی درباره دریافت کارت المثنی سوخت بیان کرد: ۹۰ درصد دارندگان خودرو، کارت سوخت خود را داشتند و کمتر از ۱۰ درصد مفقودی داشتیم و دو میلیون و پانصد هزار درخواست المثنی یرای صدور کارت سوخت داشتیم.

موسوی خواه در پایان گفت: ذخائر بنزین افزایش یافته است و امیدواریم در سال ۹۸ اخبار خوبی در زمینه صادرات از طریق بورس داشته باشیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.