| کد خبر: 184258 |

در نشست با شرکت های مسافری ریلی تاکید شد :

ضرورت ظرفیت سازی و ایجاد جذابیت برای سرمایه گذاری بخش خصوصی

تشکیل گروه‌های کارشناسی برای تعامل بیشتر راه آهن و بخش خصوصی است.

تین نیوز

ظرفیت‌سازی و ایجاد جذابیت برای سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی، موجب پشتیبانی بیشتر دولت از راه‌آهن و روان‌تر شدن چرخ توسعه صنعت ریلی خواهد شد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، سعید رسولی سرپرست شرکت راه‌آهن در جمع مدیران شرکت‌های مسافری ریلی با اعلام این مطلب گفت: اتکا به بودجه دولت، در شرایطی که دشمن تلاش می‌کند با اعمال فشارهای اقتصادی، شیرینی‌های زندگی را به کام مردم تلخ کند، کافی نیست و تلاش ما باید این باشد که در حوزه مسئولیتمان، خبر خوش به مردم بدهیم.

رسولی با یادآوری اینکه رفتن به دنبال کارهای حاشیه‌ای، مانع از دستیابی به اهداف اصلی راه‌آهن می‌شود، اضافه کرد: راه‌آهن شرکت بهره‌بردار است و ورود این شرکت به حوزه‌های دیگر، مانع از انجام‌وظیفه درست این شرکت می‌شود.

وی تصویر پیش روی حوزه حمل‌ونقل ریلی را روشن و روبه‌پیشرفت دانست و گفت: اعتمادسازی در بدنه راه‌آهن و نگاه به داخل از مهم‌ترین اولویت‌های این شرکت در آینده است و نیروی‌های انسانی و متخصص راه‌آهن سرمایه‌های گران‌بهای این شرکت به شمار می‌روند.

سرپرست راه‌آهن با تأکید بر اهمیت حمایت‌های بودجه‌ای دولت و ایجاد شرایطی چون استفاده از فاینانس خاطرنشان کرد: در مقایسه این امکانات مهم و نیروی انسانی کارآمد و متخصص و دلسوز، نیروی انسانی کفه سنگین‌تری را به خود اختصاص داده است.

وی با یادآوری اینکه در دوره جنگ نیروی انسانی راه‌آهن با کمترین امکانات و دست‌خالی، بیشترین خدمت را به راه‌آهن و مردم ایران ارائه کرد، گفت: در حد بضاعت تمام تلاش خود را برای افزایش روحیه و ارتقا علاقه‌مندی آنان به راه‌آهن انجام می‌دهیم.

راه‌آهن یک خانواده است

رسولی کار راه‌آهن را بسیار باارزش خواند و افزود: راه‌آهن یک خانواده است و بخش دولتی و غیردولتی در آن تعریفی ندارد چراکه با حذف هریک از آن‌ها، حرکت قطارها متوقف می‌شود.

وی توجه به بخش غیردولتی راه‌آهن را در زمره اولویت‌های خود عنوان کرد و اظهار داشت: در گزارش نوروزی به کمیسیون عمران با اشاره به شرایط اقتصادی تاکید کردم که شرکت‌های ریلی نه‌تنها وضع موجود سال قبل را حفظ کرده‌اند، بلکه باوجود حذف قطارهای فرسوده و ناایمن، رشد ۱۵ درصدی در ارائه خدمات خود داشتند.

وی با اشاره به اینکه قیمت بلیت‌های مسافری امسال، تنها ۱۰ درصد بیشتر از قیمت این بلیت‌ها در شهریور سال ۹۴ است، تصریح کرد: قیمت بلیت‌های مسافری از سال ۹۴ تا ۹۷ ثابت مانده بود و افزایشی نداشت که در دی‌ماه امسال بعد از مدت‌ها آن را ۱۰ درصد افزایش داده‌ایم.

سرپرست راه‌آهن با تأکید بر اینکه باید روابط میان بخش خصوصی و دولتی راه‌آهن بازتعریف شود، خطاب به مدیران شرکت‌های مسافری ریلی گفت: حتماً از نظرات شما در مصوبات هیات مدیره، بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها کمک گرفته و تصمیم سازی ها با همراهی یکدیگر صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه شرایط امروز با سال‌های گذشته متفاوت شده و هفتگی و ماهیانه تغییر می‌کند افزود: با مصوبات گذشته، نمی‌توان برای امروز کارکرد و تصمیم گرفت.

رسولی از تشکیل گروه‌های کارشناسی برای تعامل میان شرکت‌های ریلی مسافری و راه‌آهن خبر داد و اضافه کرد: از گروه‌های مختلف ازجمله دانشگاهیان که از نگاه کلان و دانشگاهی برخوردار هستند، برای حضور در این گروه‌ها دعوت‌شده است.

سرپرست راه‌آهن با اشاره به اینکه در کنار مطالب دانشگاه باید توجه بسیاری به تجربیات کسب‌شده داشت، اظهار کرد: اگر مصوبه‌ای عملیاتی نباشد، نمی‌توان به آن عمل کرد چراکه زمان سعی و خطا نداریم.

وی در ادامه بابیان اینکه سنگ بنای تعامل حوزه مسافری تقویت می‌شود، افزود: موفقیت شرکت راه‌آهن و بخش خصوصی باید یکی باشد و یکی بر دیگری ترجیح داده نشود.

رسولی خواستار اطلاع‌رسانی اقدامات مثبت انجام‌شده در حوزه مسافری شد و گفت: دربسته‌ای در مقابل راه‌آهن وجود ندارد و هدف‌های پیش روی صنعت ریلی بلند است ازاین‌رو با توجه به تولید داخلی و هماهنگی با یکدیگر به موفقیت‌های بزرگی دست خواهیم یافت.

وی تأکید کرد: به‌منظور ارتباط مؤثر، علاوه بر ارتباطات تلفنی و غیرمستقیم، یک هفته در میان با شرکت‌های مسافری جلساتی به شکل منظم برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.