| کد خبر: 184204 |

سفر 65هزار زائر به عتبات عالیات در ایام نوروز

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت گفت: 65 هزار زائر عتبات عالیات نوروز 98 در قالب هزار و 750 کاروان به کشور عراق اعزام می‌شود.

تین نیوز

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت گفت: 65 هزار زائر عتبات عالیات نوروز 98 در قالب هزار و 750 کاروان به کشور عراق اعزام می‌شود.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، مرتضی آقایی با بیان اینکه 90 هزار زائر در اجرای طرح پیش ثبت نام در سامانه حج و زیارت اقدام به نام نویسی کردند، افزود: با توجه به اینکه اعزام های نوروزی تا 9 فروردین 97 ادامه خواهد داشت، 25 هزار زائر باقیمانده از مجموع ثبت نام کنندگان به تدریج از 9 فروردین به بعد به عتبات عالیات اعزام خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه هزینه های سفر هوایی و زمینی متناسب با ارائه خدمات در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: زائران اعزامی در قالب بسته های پنج شب و 9 شب به همراه یک مدیر اجرایی و یک روحانی یا مداح به عتبات عالیات اعزام می‌شوند.

آقایی خاطرنشان کرد: به مشتاقان زیارت عتبات عالیات توصیه می‌کنیم به لحاظ پوشش های امنیتی و درمانی و نیز رعایت استانداردهای لازم طول سفر و اسکان فقط از طریق سامانه حج و زیارت ثبت نام کنند و تحت پوشش این سازمان اعزام شوند.

وی در خصوص کاهش هزینه های سفر نیز گفت: با توجه به اینکه قرار بود هزینه سفرهای هوایی و زمینی در ایام نوروز به ترتیب 20 و 11درصد افزایش یابد خوشبختانه با تلاش دست اندرکاران مربوطه و با هدف رفاه هرچه بیشتر مردم برای نخستین بار و کاهش هزینه‌ها، سفرهای هوایی پنج درصد و زمینی سه درصد افزایش یافته است.

حذف هزینه روادید

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت در خصوص حذف هزینه صدور ویزای سفر به عتبات عالیات نیز گفت: با تلاش دست اندرکاران وزارت امور خارجه و با عنایت به سفر اخیر رئیس جمهوری اسلامی ایران به عراق، هزینه صدور روادید حذف شد اما باید منتظر آیین نامه اجرای آن از طریق وزارت خارجه عراق و پس از آن از طریق سفارت عراق در ایران باشیم.

آقایی گفت: تا اجرایی شدن حذف هزینه روادید زائران باید مبلغ 50 دلار پرداخت کنند. قراربود حذف هزینه صدور روادید از 12 فروردین 98 اجرایی شود اما با عنایت به تعطیلات نوروزی این تاریخ به 17 فروردین موکول شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.