| کد خبر: 184166 |

نایب رییس کمیسیون حمل‌ونقل اتاق تعاون ایران:

◄ توزیع لاستیک به دستورالعمل کارشناسی و شفاف نیاز دارد

اعتماد به تولیدات داخلی، کشور را از واردات لاستیک بی نیاز خواهد کرد و ضرورتا باید از ایجاد دست انداز درمسیر تولید وتوزیع پرهیز شود.

تین نیوز

نایب رییس کمیسیون حمل و نقل اتاق تعاون ایران در جمع تعاون‌گران این حوزه  بر الزام اعتماد بر تولیدات داخلی تایر برای کاهش وابستگی به واردات تاکید کرد.

محمد رضا آل‌سارا درجمعی از تعاون‌گران اظهار داشت: اعتماد به تولیدات داخلی، کشور را از واردات لاستیک بی‌نیاز خواهد کرد، بنابراین ضرورت دارد  از ایجاد دست‌انداز در مسیر تولید و توزیع پرهیز کرد.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر تولیدکنندگان داخلی لاستیک درصدی از نیاز لاستیک اتوبوسی و کامیونی کشور را تامین می‌کنند  و این در حالیست که یکی از بزرگ‌ترین کارخانجات تولید لاستیک در استان اردبیل با بهره‌گیری از تکنولوژی پیشرفته ودانش فنی مدیران داخلی و خارجی اقدام به احداث خط تولید این نوع لاستیک که عمدتا از طریق واردات تامین می‌شده کرده که به نظر می‌رسد تولیدات این شرکت پاسخ مناسبی به تقاضای موجود کشور خواهد بود. ضمن آن‌که می‌تواند رضایت جامعه حمل‌ونقل را نیز درپی داشته باشد.

آل سارا گفت: در حالی‌که تولیدات این کارخانه حجم قابل ملاحظه‌ای از نیاز بازار داخلی را تامین خواهد کرد اما متاسفانه به واسطه عدم تخصیص ارز مورد نیاز مورد بی‌مهری قرار گرفته به گونه‌ای‌که پیشرفت روند احداث با اخلال مواجه شده است. این در حالیست که در شرایط تحریم های ظلمانه حمایت از تولیدات داخلی یک ضرورت است.

وی  در ادامه درخصوص موانع موجود در توزیع لاستیک گفت: توزیع لاستیک دارای یک دستورالعمل شفاف نبوده و مصرف‌کنندگان وتوزیع‌کنندگان و هم‌چنین ناظران بر توزیع هرکدام به سهم خود با موانع غیر کارشناسی مواجه هستند. بنابراین تدوین و ارائه دستورالمعل شفاف و کارشناسی شده در ارتباط با توزیع لاستیک از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. از سوی دیگر  عدم حضور و نقش‌آفرینی بخش تعاون در توزیع لاستیک نیز حائز اهمیت بوده  و به نظر میرسد  عدم توجه به این موارد زمینه افزایش نگرانی‌ها را فراهم آورده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.