| کد خبر: 184139 |

شلوغ‌ترین فرودگاه‌های ترکیه

نخستین مکانی که یک گردشگر خارجی وارد آن می‌شوند فرودگاه است؛ به همین دلیل مقامات بسیاری از کشورها در طراحی فرودگاه‌ها و امکانات رفاهی داخلشان سنگ تمام می‌گذارند.

تین نیوز

نخستین مکانی که یک گردشگر خارجی وارد آن می‌شوند فرودگاه است؛ به همین دلیل مقامات بسیاری از کشورها در طراحی فرودگاه‌ها و امکانات رفاهی داخلشان سنگ تمام می‌گذارند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از مهر، اگر قصد خرید پکیج تور ترکیه و سفر به هرکدام از شهرهای توریستی آن را دارید، بهتر است قبل از سفر کمی با فرودگاه‌های مهم این کشور آشنا شوید زیرا نخستین مکانی که یک گردشگر خارجی وارد آن می‌شوند فرودگاه است؛ به همین دلیل مقامات بسیاری از کشورها در طراحی فرودگاه‌ها و امکانات رفاهی داخلشان سنگ تمام می‌گذارند. با وب سایت فاینداتور همراه باشید تا ۶ فرودگاه برتر ترکیه را بشناسید.

فرودگاه آتاتورک استانبول | Istanbul Ataturk Airport

پس از خرید پکیج تور استانبول و آغاز سفر، به محض ورود به کشور ترکیه شما وارد بزرگ‌ترین و پر ترافیک ترین فرودگاه ترکیه و آسیا خواهید شد. فرودگاه آتاتورک در منطقه یشیل‌کوی یا یاشیل‌کوی (در بخش اروپایی استانبول) قرار دارد. این فرودگاه دارای سه بخش پروازهای داخلی، پروازهای بین المللی و بخش نظامی مربوط به نیروی هوایی ارتش ترکیه است.

آدرس: ترکیه، استانبول، منطقه باکرکوی، یشیل‌کوی

فرودگاه جدید استانبول | İstanbul Airport

فرودگاه جدید استانبول که در زبان ترکی İstanbul Yeni Havalimanı خوانده می‌شود، به زودی به یکی از مدرن‌ترین جاذبه‌های توریستی برای خریداران تور استانبول ترکیه تبدیل خواهد شد. این فرودگاه در اکتبر ۲۰۱۸ شروع به کار کرد و قرار است از نظر ظرفیت و تعداد جابه جایی مسافران، رکورد فرودگاه آتاتورک را بشکند! این فرودگاه در حال حاضر ظرفیت جابه جایی ۹۰ میلیون مسافر را دارد.

آدرس: ترکیه، استانبول، آرناووت کوی

فرودگاه سابیها استانبول | Sabiha Gokcen International Airport

فرودگاه سابیها تا سال قبل به عنوان دومین فرودگاه مهم کشور ترکیه در شهر استانبول شناخته می‌شد. این فرودگاه برخلاف فرودگاه آتاتورک در قسمت آسیایی استانبول قرار دارد که نام خود را از خلبان زن معروف ترکیه به نام سابیها گوکچن گرفته است. فرودگاه سابیها در واقع بازوی کمکی فرودگاه آتاتورک برای افزایش ظرفیت تردد مسافران استانبول بود.

بیشتر پروازهای دو شرکت مطرح هواپیمایی ترکیه به نام‌های ترکیش ایر و بوراجت از طریق این فرودگاه انجام می‌شوند. از مهمترین امکانات این فرودگاه وجود یک هتل مجهز فرودگاهی، ۴ سالن کنفرانس مجهز و فود کورت بسیار بزرگ است.

آدرس: ترکیه، استانبول، منطقه پندیک

فرودگاه دالامان ترکیه | Dalaman Airport

اگر تور مارماریس را خریداری کنید، به یکی از مهم‌ترین فرودگاه‌های غرب کشور ترکیه خواهید رسید. فرودگاه دالامان مارماریس در سال ۱۹۸۱ افتتاح شد کاربردهای نظامی و عادی دارد. مهمترین ویژگی این فرودگاه امکانات بسیار عالی رفاهی مانند سالن‌های کنفرانس، فری شاپ، تبدیل پول و ارز، سالن‌های ماساژ و اسپا است. بیشتر پروازهای بین المللی ترکیه به افریقا، اروپای شمالی و خاورمیانه از طریق فرودگاه دالامان انجام می‌شود.

آدرس: ترکیه، مارماریس، منطقه ملأ (Muğla)

فرودگاه آنتالیا | Antalya Airport

شلوغ‌ترین روزهای فرودگاه آنتالیا در فصل تابستان و با اوج گرفتن ورود گردشگرانی است که تور آنتالیا را خریداری می‌کنند. این فرودگاه از سال ۱۹۹۸ افتتاح شد و دارای دو ترمینال جهت پروازهای داخلی و خارجی است. از مهمترین افتخارات فرودگاه آنتالیا کسب رتبه برتر فرودگاه‌های اروپا در سال ۲۰۱۱ است.

نزدیکی فرودگاه به مراکز توریستی آنتالیا و هتل‌های این شهر باعث شده است که بیشتر گردشگران بدون دغدغه و نگرانی از فرودگاه به نقاط مختلف شهر آنتالیا دسترسی داشته باشند. در فرودگاه آنتالیا امکانات رفاهی همچون اینترنت رایگان در قسمت‌های مختلف فرودگاه و سالن‌های پروازی، دستگاه تبدیل ارز، فروشگاه‌های بدون مالیات، سالن‌های استراحت، کلینیک درمانی و مراکز خرید گوناگون فراهم است.

آدرس: ترکیه، آنتالیا، مراد پاشا

فرودگاه آنکارا یا اِسن بوگا | Ankara Esenboga Airport

مسافرانی که به دنبال خرید تور آنکارا ترکیه هستند، می‌توانند با یکی از مهمترین و استراتژیک ترین فرودگاه‌های این کشور آشنا شوند. فرودگاه بین المللی اسن بوگا که بیشتر با نام فرودگاه آنکارا شناخته می‌شود در سال ۱۹۵۵ تأسیس شد. این فرودگاه نیز مانند فرودگاه آنتالیا توانست در سال ۲۰۰۹ به عنوان برترین فرودگاه اروپا شناخته شود. از اهمیت فرودگاه آنکارا همین بس که اصلی ترین پرواز شرکت‌های مطرح هواپیمایی ترکیه مانند ترکیش ایر و آنادولوجت از این طریق انجام می‌شود.

آدرس: ترکیه، ۲۷ کیلومتری شهر آنکارا، فرودگاه اسن بوگا

تعداد شهرهای توریستی ترکیه بسیار زیاد است و هر کدام از این شهرها فرودگاه‌های مختص خود را دارند اما در این مطلب که منبع آن وب‌سایت فاینداتور است، سعی شد تا ۶ فرودگاه مهم و برتر را به مسافران تور ترکیه معرفی کنیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.