| کد خبر: 184128 |

◄ برای یک سفر نوروزی ایده‌آل چه چیزهایی لازم داریم؟

دیگه چیزی تا پایان سال باقی نمونده و دیگه کم‌کم همه‌ی مردم دارن چمدوناشون رو جمع می کنن تا خستگی کل سال رو به در کنن اگر شما هم جز اون دسته از افرادی هستید که دوست دارید تعطیلات نوروز رو سفر برید بهتر که پیش از سفر یکسری مسائل رو در نظر بگیرید.

تین نیوز

دیگه چیزی تا پایان سال باقی نمونده و دیگه کم کم همه‌ی مردم دارن چمدوناشون رو جمع می کنن تا خستگی کل سال رو به در کنن اگر شما هم جز اون دسته از افرادی هستید که دوست دارید تعطیلات نوروز رو سفر برید بهتر که پیش از سفر یکسری مسائل رو در نظر بگیرید. مثلا اگر با ماشین به مسافرت می رید از وضعیت ترافیک جاده‌ها با خبر باشید، یا اگر قصد دارید با اتوبوس به سفر برید، بلیت کدام شرکت اتوبوسرانی رو انتخاب کنید، بلیت هواپیما رو چه زمانی رزرو کنید و اصلا با چه چیزی به مسافرت برید. خب شاید هم دوست دارید تا سفر با قطار رو امتحان کنید! در این یادداشت سعی می کنیم راهنمایی برای سفر نوروزی به شما ارائه بدیم و راجع نحوه‌ی رزرو بلیت، قیمت بلیت و تکنیک هایی برای تهیه بلیت آموزش بدیم پس در ادامه با ما همراه باشید.

انتخاب مقصد

این که کدام شهر رو به عنوان مقصد سفر انتخاب کنید تا حد زیادی به مبدا سفر بستگی داره ، برای تعطیلات نوروز اکثر شهرهایی که جاذبه‌های توریستی زیادی دارند شلوغ می شوند و قاعدتا مسیرهای منتهی به اون ها وخیابون های اصلی شهر هم شلوغ میشه، شما ساعت‌های زیادی رو باید تو سف مناطق گردشگری بمونید و برای تهیه بلیت اتوبوس یا بلیت قطار و هواپیما هم به مشکل می خورید، پس بهتر که شهرهایی رو انتخاب کنید که کمتر از کسی به اونجا سفر می کنه اما اگر در نهایت باز هم تصمیم گرفتید که به شهرهای پرطرفدار و شلوغ سفر کنید به شما پیشنهاد میشه که با خودروی شخصی و اتوبوس به مسافرت نرید و با خرید یک بلیت قطار خیال خودتون رو راحت کنید و ترافیک های شلوغ جاده ها رو دور بزنید.

چالش‌های خرید بلیت  قبل از تعطیلات نوروز

این مسئله بر کسی پوشیده نیست که خرید بلیت سفر نزدیکای عید نوروز یکی از سخت ترین کارهای دنیا یا حتی غیرممکن ترین کارهای دنیا محسوب بشه اما خوشبختانه هنوز چند هفته تا شروع سال جدید مونده و شما هنوز شانس پیدا کردن بلیت اتوبوس و قطار رو دارید و از طرفی برای خرید بلیت هواپیما اصلا عجله نکنید چرا که با وجود افزایش قیمت بلیت هواپیما، این سیستم حمل و نقل دیگه مثل سال های گذشته طرفداری نداره و کمتر کسی توان خرید بلیت هواپیما رو داره، شما خیلی راحت می تونید یک روز قبل از سفر بلیتتون رو بخرید. چیزی که همیشه تحت هر شرایطی باید نگران خریدش باشید بلیت قطار  است که در هر نوع و تاریخی ممکنه شانستون رو از دست بدید، بهتره که حداقل سه ماه قبل از عید به فکر رزرو بلیت قطار باشید تا به مشکل نخورید.

هواپیما

نوسان قیمت بلیت در نوروز

نوسان قیمت بلیت درست مثل هر چیز دیگه ای تابع نوسان قیمت ارز است، اما باتوجه به بازگشت ثبات نسبی به بازار ارز میشه گفت که قیمت بلیت اتوبوس، قطار و هواپیما تغییر چندانی نخواهد کرد، اگر به دنبال خرید بلیت ارزان قیمت هواپیما هستید بهتره که تا روز آخر صبر کنید تا بتونید بلیت ارزان پیدا کنید اما این منطق در خصوص خرید بلیت اتوبوس صدق نمی کنه چرا که اتوبوس در لحظه در ترمینال مسافران خودشو پیدا میکنه، البته بازهم با مراجعه‌ی مستقیم به ترمینال ها می تونید بلیت ارزان اتوبوس رو تهیه کنید، گاهی اوقات هم برخی از سایت فروش آنلاین بلیت برای جذب مشتری تخفیف های ویژه ای برای بلیت در نظر می گیرند، پس بهتر قبل از هر چیز چندین بار وب سایت مختلف فروش اینترنتی بلیت رو رصد کنید تا از تخفیف هاشون با خبر بشید.

 

اتوبوس

برای خرید بلیت قطار هم می تونید همین روش رو انتخاب کنید و به سایت‌های فروش بلیت قطار سر بزنید  و از تخفیف های مناسبتی اونها استفاده کنید.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.