| کد خبر: 184078 |

◄ ممنوعیت و تعلیق پرواز 737مکس8 در ده‌ها کشور جهان

پرواز تمام هواپیماهای 737 مکس 8 در کشورهای اتحادیه اروپا به حالت تعلیق درآمد.

تین نیوز

مرکز تنظیم مقررات امنیت هوانوردی اتحادیه اروپا روز سه شنبه تمام پروازهای هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ ماکس ۸ را در این اتحادیه به حالت تعلیق درآورد.

به گزارش تین نیوز به نقل از رویترز، متعاقب لغو پرواز این مدل جدید از جت های بوئینگ در اروپا، یکی از اعضای سنای آمریکا که ریاست کمیته نظارت بر امور هوانوردی را برعهده دارد خواستار اقدام مشابه آمریکا در این زمینه شد؛ اما مرکز تنظیم مقررات هوانوردی آمریکا از عدم ممنوعیت پرواز بوئینگ ۷۳۷ بر فراز خاک این کشور خبرداد.

«دان الول» سرپرست موقت اداره هوانوردی فدرال آمریکا اعلام کرد که طبق بررسی های انجام شده توسط این آژانس فدرال، هیچ گونه مشکل سیستماتیک در عملکرد این هواپیما دیده نشده و (ازاین رو) هیچ دلیلی برای عدم استفاده از آن وجود ندارد.

اما دراین باره چین که با آمریکا در جنگ تجاری قرار دارد بیش ترین واکنش را نسبت به سقوط هواپیمای بوئینگ 737 مکس 8 اتیوپی نشان داد و نه تنها پروازهای این هواپیما را ممنوع کرد بلکه وزارت امور خارجه چین اعلام کرد پکن هیچ برنامه ای برای لغو توقف پروازهای به این هواپیما و بازگشت مجدد آنها به خط پروازی این کشور ندارد.

چین از ایالات متحده و شرکت بوئینگ خواسته اند با دقت بالا دلایل سقوط دو هواپیمای بوئینگ در شش ماه گذشته را بررسی و آن را دراختیار خطوط هوایی چین قرار دهند تا براساس آن بتوانیم باهدف تأمین امنیت جانی مسافران، تصمیم گیری کنیم.

دیگر ابرقدرت اقتصادی آسیا یعنی هند هم در واکنش به سقوط بوئینگ 737 مکس 8، پروازهای این هواپیما را تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام کرد.

سازمان هواپیمایی هند در پیامی توییتری از تصمیم فوری برای زمین گیر کردن این نوع هواپیمای مسافربری خبرداد و گفت این مسئله تا وقتی که تغییرات و اقدامات امنیتی لازم درخصوص بوئینگ ۷۳۷ مکس اتخاذ شود؛ برقرار خواهد بود.

چین، استرالیا، آفریقای جنوبی و آرژانتین ازجمله نخستین کشورهایی بودند که به کارگیری این هواپیماها را در روزهای گذشته ممنوع کردند.

پس از اتخاذ تصمیم مشابه از سوی دیگر کشورهای اروپایی، ازجمله ایرلند، آلمان، ایتالیا، اتریش و هلند، آژانس امنیت پرواز اتحادیه اروپا روز سه شنبه حکم به تعلیق پروازهای تجاری هواپیماهای بوئینگ 737 مکس سری 8 و 9 در تمام کشورهای عضو این اتحادیه داد.

امارات، ترکیه، کویت و عمان نیز از دیگر کشورهایی هستند که تصمیم به توقف به کارگیری این هواپیما گرفتند.

درحال حاضر تنها آمریکا و کانادا به استفاده از این هواپیما تأکیددارند و اعلام کرده اند مدارکی برای ناامن بودن این هواپیما وجود ندارد.

تاکنون دو بار هواپیمای 737 مکس 8 لحظاتی پس از بلند شدن از باند به دلایل نامشخص با دماغه به زمین برخورد کرده است که این مسئله باعث کاهش شدید سهام بوئینگ و ممنوعیت پرواز این هواپیما در بسیاری از کشورهای جهان شده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.