| کد خبر: 184045 |

◄ آینده روشن گردشگری در تخت جمشید

همکاری در توسعه تسهیلات رفاهی و خدمات مجموعه و ارتقای کیفیت بازدید از محوطه‌های تخت جمشید و نقش رستم، همکاری در برگزاری رویدادهای علمی، فرهنگی و هنری، مشارکت در تولید محتوا، انتشارات و اطلاع‌رسانی، همکاری در تأمین زیرساخت‌های موردنیاز مجموعه و هماهنگی، جهت‌دهی و ساماندهی امور تبلیغات و اطلاع‌رسانی از مهم‌ترین اهداف این تفاهم‌نامه هستند

تین نیوز

بانک آینده در راستای ایجاد مشارکت و بهره‌گیری از ظرفیت نهادهای غیردولتی در حمایت، پشتیبانی و معرفی بهتر ارزش‌های فاخر محوطه میراث جهانی تخت جمشید و مجموعه حریم آن تفاهم‌نامه‌ای با پایگاه میراث جهانی تخت جمشید منعقد کردند.

بر اساس اعلام مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید، همکاری در توسعه تسهیلات رفاهی و خدمات مجموعه و ارتقای کیفیت بازدید از محوطه‌های تخت جمشید و نقش رستم، همکاری در برگزاری رویدادهای علمی، فرهنگی و هنری، مشارکت در تولید محتوا، انتشارات و اطلاع‌رسانی، همکاری در تأمین زیرساخت‌های موردنیاز مجموعه و هماهنگی، جهت‌دهی و ساماندهی امور تبلیغات و اطلاع‌رسانی از مهم‌ترین اهداف این تفاهم‌نامه هستند.

 حمید فدایی، مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید این تفاهم‌نامه را گامی نو در راستای ارتقای کیفیت بازدید از مجموعه میراث جهانی تخت جمشید قلمداد کرد.

بر اساس این گزارش محورهای اصلی موضوع این تفاهم‌نامه به شرح زیر است؛

1-           توسعه تسهیلات رفاهی مجموعه در راستای ارتقا کیفیت بازدید هم‌وطنان

2-           هماهنگی، جهت‌دهی و ساماندهی امور تبلیغات و اطلاع‌رسانی

3-           برگزاری رویدادهای علمی، فرهنگی، هنری و تخصصی موردتوافق طرفین

4-           تهیه بسته‌های اطلاع‌رسانی و تبلیغاتی جهت استفاده بازدیدکنندگان

5-           ایجاد ارتباط با بازدیدکنندگان جهت ارائه خدمات مشترک و دریافت بازخورد از بازدیدکنندگان

6-           ساماندهی و ارتقای کیفی و نحوه ارائه خدمات در بخش‌های مختلف پایگاه مشتمل بر موزه و کتابخانه و سامانه‌های مربوطه

7-           تولید محتوا و انتشار دیجیتال و فیزیکی محتوای اطلاع‌رسانی موردنیاز و توافق طرفین

8-           همکاری مشترک در انجام پروژه‌های ارتقای کیفیت، نگهداری و بهره‌برداری و بازدید از محوطه‌های تخت جمشید و نقش رستم

9-           همکاری در تأمین زیرساخت‌های موردنیاز و بهره‌برداری‌های جانبی موردتوافق طرفین

10-         ارائه و تسهیل زیرساخت‌های خدمات بانکی از سوی بانک آینده

11-         همکاری مشترک در انجام پروژه‌های ساماندهی، حفاظت و نورپردازی محوطه‌های تخت جمشید و نقش رستم.

12-         ارائه خدمات و تسهیلات ویژه به همکاران هر دو طرف قرارداد و مشتریان بانک آینده.

در خاتمه سام فرخی، رئیس اداره بازار افزایی بانک آینده نیز دیدگاه خود را در این تفاهم‌نامه رسیدن به آینده‌ای روشن در راستای معرفی بهتر ارزش‌های میراث جهانی تخت جمشید اعلام داشت. این تفاهم‌نامه سه سال اعتبار دارد و بر اساس آن بانک آینده به‌عنوان یک بانک خصوصی حامی فرهنگ و تمدن جهانی، پشتیبانی از برنامه‌های فرهنگی و مشارکتی موردتوافق طرف‌ها را بر عهده خواهد گرفت.

به گفته او طراحی و ساماندهی اجرای مراسم نوروز، طراحی و اجرای پاویون‌های خدماتی، عملیاتی و غیره؛ طراحی و اجرای نورپردازی مراسم نور و صدا، ایجاد فضای هم‌افزایی و آموزش کودکان در حوزه میراث فرهنگی، بازسازی و ساماندهی اقامتگاه‌های مجموعه میراث جهانی پارسه، برخی از برنامه‌های اجرایی بانک آینده در نوروز 98 در راستای تحقق اهداف این تفاهم‌نامه است.

بانک آینده پیش از این هم در قالب طرح‌های مشابه در حوزه مسئولیت اجتماعی اقدام به ساخت مدرسه در مناطق کم برخوردار و همچنین توزیع میلیونی بسته‌های لوازم‌التحریر در مدارس کل کشور کرده است.

محوطه پایگاه میراث جهانی تخت جمشید و حریم‌های متعلق به آن در مرودشت در شمال استان فارس، یکی از ۲۳ مکانی در ایران است که در فهرست میراث جهانی در سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی ملل متحد (یونسکو) به ثبت رسیده‌اند.

این فهرست شامل ۲۲ اثر میراث فرهنگی و تاریخی و یک اثر میراث طبیعی است؛ کویر لوت نخستین اثر طبیعی ایران است که در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت‌شده است.

میراث جهانی یونسکو نام عهدنامه‌ای بین‌المللی است که در تاریخ ۱۶ نوامبر ۱۹۷۲ میلادی به تصویب کنفرانس عمومی یونسکو رسید و موضوع آن حفظ آثار تاریخی، طبیعی و فرهنگی بشر است که اهمیت جهانی دارند و متعلق به تمام انسان‌های زمین، فارغ از نژاد، مذهب و ملیت خاص است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.