| کد خبر: 183991 |

◄ تاثیر حمل‌ونقل کارفرمایی بر سایر شقوق حمل‌ونقل غیر قابل انکار است

تاثیرگذاری بخش حمل‌ونقل کارفرمائی بر سایر شقوق حمل‌ونقل کشور غیر قابل انکار است و بر کسی پوشیده نیست که فعالیت شرکت‌های حمل‌ونقل کار فرمائی کشور، بخش عظیمی از صنعت حمل‌ونقل را مدیریت و راهبری می‌کند. ضمن آن‌که این مهم تاثیر قابل توجهی بر دیگر حوزه‌های حمل‌ونقل دارد.

تین نیوز

جلسه هیات مدیره انجمن‌های صنفی کارفرمایان موسسات و شرکت‌های حمل‌ونقل داخلی کالای کشور تبادل نظر ورایزنی در خصوص برخی موارد و مسائل صنفی با شهرام آدم‌نژاد معاون حمل‌ونقل وزیر راه وشهرسازی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، در این دیدار  داود فهندژ سعدی با تاکید  بر ضرورت مشارکت کمی و کیفی شرکت‌های حمل‌ونقل کارفرمایی، اظهار کرد: بحث هویت بخشی این شرکت‌ها در اجرای مشارکت بهینه و فعال آنان در حمل‌ونقل باید مطرح شود و پذیرش نقش موثر این صنف در حمل‌ونقل کشور از سوی دستگاه‌های ذیربط به نحوی که کارکرد این شرکت‌ها دیده شود، مورد توجه قرار یگیرد.

وی در ادامه سخنان خود عنوان کرد: تاثیرگذاری بخش حمل‌ونقل کارفرمایی بر سایر شقوق حمل‌ونقل کشور غیر قابل انکار است و بر کسی پوشیده نیست که فعالیت شرکت‌های حمل‌ونقل کار فرمائی کشور، بخش عظیمی از صنعت حمل‌ونقل را مدیریت و راهبری می‌کند. ضمن آن‌که این مهم تاثیر قابل توجهی بر دیگر حوزه‌های حمل‌ونقل دارد.

سعدی تصریح کرد: سهم تضمین کننده‌ای که حدود 90 برآورد شده است نیز در تولید ناخالص ملی یا GDP، دارد. چه این عوامل و آمار ایجاب می‌کند که از ارائه نقش این بخش در این حوزه قدردانی شده و تلاش آنان مورد توجه قرار بگیرد.

مدیر اجرایی کانونبه این نکته نیز اشاره کرد که، با توجه به زیرساخت‌های به وجود آمده و پتانسیل‌های موجود بر ضرورت تشکیل شرکت‌های الکترونیکی باید بر استفاده از ابزارهای هوشمند جهت روان‌سازی و تسهیل در خدمات حمل‌ونقل تاکید کرد.

سازوکار ارتباط بخش حمل‌ونقل کارفرمایی با بدنه دستگاه‌های اجرایی و تقنینی کشور تقویت شود

معاون حمل‌ونقل وزارت راه وشهرسازی نیز در نشست انجمن صنفی کارفرمایان موسسات و شرکت‌های حمل‌ونقل کالای کشور، با شنیدن سخنان اعضای هیات مدیره کانون, عنوان کرد: با توجه به سهم سرمایه‌گذاری و تاثیر بخشی حمل‌ونقل کارفرمایی باید سازوکارهای ارتباطی آن با بدنه وزارت راه‌وشهرسازی و کمیسیون‌های مربوطه در مجلس شورای اسلامی تعیین و تبیین  و تقویت شود.

شهرام آدم‌نژاد با طرح بحث فرصت‌ها و تهدیدها در حوزه حمل‌ونقل، عنوان کرد: هوشمندسازی و حرکت به سمت ابزارهای هوشمند، شرکت‌ها و نرم افزارهای عملیاتی الکترونیکی به عنوان یک فرصت در حمل‌ونقل کشور جای خود را دارد و تا رسیدن به جایگاه واقعی و شایسته خود در این بخش فاصله داریم.

به گفته وی، از این‌رو به عنوان یک فرصت بالقوه می‌تواند از هدف‌گذاری‌های ساختاری کانون باشد. البته حمل‌ونقل و بخش حمل‌ونقل کارفرمایی از سوی مسائل نیز مورد تهدید قرار گرفته است که کاهش اعتماد افکار عمومی نسبت به ماهیت کارکردی شرکت‌ها و موسسات از آن قبیل هستند و البته ساختارهایی چون انجمن‌ها و کانون‌ها به راحتی می‌توانند این اعتماد مخدوش را ترسیم کنند و فهم کارکردی شرکت و موسسات عضو را در بین افکار عمومی بیش‌تر تبیین  کرده و ارتقاء دهند.

معاون وزیر راه‌وشهرسازی در ادامه مدیریت و برنامه‌ریزی کیفی و بهینه‌ سازمان‌های اعلام بار را دفع یکی دیگر از تهدیدهای بخش حمل‌ونقل دانست و ضرورت استفاده از ابزارهای نوین نظارتی و تدوین قوانین جدید بازدارنده را در این باره پیشنهاد داد.

آدم‌نژاد خاطرنشان کرد: در عدم  ورود انجمن‌ها و کانون‌ها در برنامه‌ریزی و مدیریرت تامین نیازمندی‌های بخش حمل‌ونقل کالا یک از تهدیدهای کارکردی این نهادهای صنفی است که به نظر می‌رسد با ورود پرقدرت آن‌ها در این حوزه شان و جایگاه اصلی این نهادهای صنفی نیز مراعات خواهد شد.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی به این نکته نیز اشاره کرد که، انتظار این است که نیازمندی‌های بخش حمل‌ونقل کالا با نوسازی ناوگان و تامین قطعات یدکی تامین شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.