| کد خبر: 183985 |

جاده ابریشم آسمانی طرحی راهبردی برای توسعه متوازن شرق و غرب

رویداد تشریح ابعاد مفهوم استراتژیک و بین المللی «جاده ابریشم آسمانی» از سوی انجمن علمی دانشجویی مدیریت کسب و کار دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.

تین نیوز

رویداد تشریح ابعاد مفهوم استراتژیک و بین المللی «جاده ابریشم آسمانی» از سوی انجمن علمی دانشجویی مدیریت کسب و کار دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل ازایسنا، میلاد دایی نبی مدیر اجرایی این رویداد اظهار کرد: در این رویداد دانشگاهی، طرح لجستیکی - راهبردی و بین المللی جاده ابریشم آسمانی (Sky Silk Road) که توسط گروه SNITC ( South and North International Trading Cooperation) تدوین شده، معرفی و تشریح می‌شود.

همچنین پرنس فیروز الکساندر صفر زند (Prince Firooz Alexander Sefre Zand) ریاست SNITC UK گفت: جاده ابریشم آسمانی بعنوان یک پلتفرم لجستیکی، امکانات بالفعل و بالقوه کشورها شامل مناطق آزاد و فرودگاه‌ها و شهرهای فرودگاهی و بنادر و راه‌های زمینی و شبکه ریلی را بصورت یک زنجیره متوازن برای ایجاد هم افزایی در ارزش آفرینی، بین تولیدکنندگان و مصرف کنندگان، فاغ از موقعیت جغرافیایی و تنها با تکیه بر مزیت‌های نسبی جهت ایجاد مزیت‌های رقابتی با الگوریتم تطبیق دهنده ( Matching Algorithms) یکپارچه سازی اطلاعات و حمل و نقل و امکانات زیربنایی برای افزودن ارزش زمان و مکان، در زنجیره تولید را هماهنگ می‌کند. اگرچه تمرکز فعلی جغرافیایی آن آسیا و اروپاست اما قابل توسعه به سایر نقاط جهان است.

محمد اسمائیل فدایی نژاد، ریاست دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه شهید بهشتی نیز موقعیت علمی کشور و همچنین دانشگاه شهید بهشتی را برای پشتیبانی علمی از طرح‌های راهبردی بین المللی بیان کرد.

در این نشست دکتر سید علاء الدین وحید غروی، مدرس روابط بین الملل دانشکده روابط بین الملل وزارت امور خارجه، لزوم روابط دو یا چند جانبه برای توسعه راهبردی همکاری‌های منطقه‌ای و بین المللی، بالاخص توسط بخش غیر دولتی را در زمان حاضر مورد تاکید قرار داد.

بر اساس این گزارش، علی مرات ارسوی (Ali Murat Ersoy) ، ریاست اطلس گلوبال (Atlas Global) از ترکیه نیز در این نشست امکانات و نقش این کشور در پلتفرم لجستیکی جاده ابریشم آسمانی را تشریح کرد.

محمود بهمنی، دبیر شورای عالی راهبردی صنایع هوافضای داناسان و مجری طرح در ایران نیز اقدامات انجام شده جهت تأسیس صنایع هوایی و هوانوردی و همچنین طرح‌های بندری و منطقه ویژه اقتصادی در راستای هماهنگی با طرح جاده ابریشم آسمانی در ایران را تشریح کرد.

همچنینکاپیتان سعید حسن کلهری، معاون عملیات و عضو هیأت مدیره هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، بعنوان آخرین سخنران موقعیت صنعت هوانوردی ایران را بر اساس امکانات بالقوه و بالفعل و همچنین نیروی‌های تخصصی موجود، جهت پشتیبانی از طرح کلان لجستیکی جاده ابریشم آسمانی را تبیین کرد.

این نشست در تالار فاطمه الزهرای دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه شهید بهشتی با حضور دانشجویان و جمعی از مدیران و دست اندر کاران ذیربط و نمایندگانی از سفارت‌های ترکیه، پاکستان، روسیه، ازبکستان و سوئیس و توسطانجمن علمی دانشجویی مدیریت کسب و کار دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.