| کد خبر: 183953 |

◄ طرح پاکسازی حریم راه‌ها با حضور رئیس سازمان راهداری برگزار شد

آیین طرح پاکسازی حریم راه‌ها با حضور رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و پلیس‌راه در مسیر رودهن به شهر دماوند برگزار شد.

تین نیوز

آیین طرح پاکسازی حریم راه‌ها با حضور رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و پلیس‌راه در مسیر رودهن به شهر دماوند برگزار شد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، عبدالهاشم حسن‌نیا در این مراسم با اشاره به آمادگی ۱۴‌هزار راهدار در سراسر کشور به‌منظور همراه مردم در سفرهای نوروزی، اظهار کرد: ۹ هزار دستگاه خودرو و دیگر تجهیزات راهداری نیز در ایام نوروز در نگهداری راه‌ها به کار گرفته شده‌اند.

وی در ادامه با بیان این مطلب که برای فرهنگ‌سازی پاکسازی حریم راه‌ها سازمان راهداری سطل‌هایی در حریم راه‌ها قرار داده شده است، افزود:  سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نظارت بر پاکسازی حریم راه‌ها را بر عهده دارد.

حسن‌نیا تأکید کرد: تأمین امنیت راه‌ها اولویت سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای است و در کنار آن پاک‌سازی حریم راه‌ها نیز در دستور کار قرار دارد.

او با اشاره به این‌که زیبایی جاده‌ها و طبیعت اطراف آن را با ریختن زباله آغشته به زشتی نکنیم، تصریح کرد: امروز  سه‌شنبه ۲۱ اسفند ۹۷ برای نخستین بار در کشور به همت سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و همراهی پلیس به اجرا گذاشته شد و قطعاً اجرای این طرح ملی عزم و همراهی تمامی هم‌وطن عزیز را می‌طلبد.

وی با اشاره با اجرای این طرح ، تصریح کرد: 88 هزار کیلومتر انواع راه‌های اصلی و فرعی در کشور با احتساب حریم آن‌ها به حدود 160 هزار کیلومتر می‌رسد که برای پاکسازی آن‌ها نیاز به اعتباری بالغ بر 50 میلیارد تومان در سال است.

حسن‌نیا در بخش دیگری از سخنان خود به حجم تردد روزانه در سطح کشور در ایام پایانی سال اشاره کرد و گفت: روزانه8 میلیون تردد از فاصله 5 تا 250 کیلومتری در کشور صورت می‌گیرد که در با مشارکت مردم در این طرح و خودداری از پرتاب زباله به حریم راه‌ها صرفه‌جویی قابل توجهی در منابع مالی را شاهد خواهیم بود.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان این مطلب که، در برابر این مقدار صرفه‌جویی مالی می‌توان اعتباری را که از آن یاد شد را صرف ارتقای ایمنی و کیفیت راه‌های کشور کرد، افزود: قطعاً وجود زباله و آلودگی بصری راه و منظر آن تاثیر ناخوشایندی بر کیفیت سفر مردم به ویژه در سفرهای نوروزی خواهد داشت.

وی در ادامه با یادآوری این مطلب که امید است تا طرح پاک‌سازی حریم راه با مشارکت استانداری‌ها، فرمانداری‌ها و دهیاری‌ها، هرسال بیست و یکم اسفندماه در سراسر کشور انجام شود، ابراز داشت: تمهیدات و برنامه‌های حوزه و حمل‌ونقل و راهداری برای سفرهای نوروزی سال 98 در بخش حمل‌ونقلاین چنین است که 14500اتوبوس و 26300 سواری کرایه‌ای بین شهری نسبت به جابه‌جایی مسافران در طول طرح نوروزی 98 اقدام می‌کنند که نظارت کامل و جامعی از سوی سازمان بر خدمات حمل و نقل و سفر از جمله مجتمع‌های خدماتی و رفاهی بین شهری اعمال می‌شود.

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی، در بخش راهداری نیز تجهیز و مناسب سازی علائم، ایمنی و کیفیت آسفالت در دستور کار سازمان برای طرح سفرهای نوروزی قرار داشته است. 14 هزار راهدار به همراه ۹9 هزار دستگاه انواع ماشین‌آلات در 650 راهدارخانه در آماده باش کامل هستند تا در صورت بروز هرگونه تغییرات جوی و فیزیکی در سطح جاده به موقع اقدام کنند.

حسن‌نیا در ادامه سخنان خود در این مراسم، با اشاره به افزایش 8 تا 10 درصدی سفرها در نوروز 98 نسبت به مدت مشابه سال گذشته، تصریح کرد: طبق پیش‌بینی اکثر ترددها در شهرهای زیارتی و توریستی خواهد بود در این میان تهران یکی از کلان‌شهرهایی است که بیشترین ترددها را نسبت به سنوات گذشته تجربه خواهد کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.