| کد خبر: 183939 |

◄ 70درصد از بلیت‌های قطار فروش رفت

برای نوروز ۹۸ بیش از ۲ میلیون ۱۰۰ هزار صندلی در بخش ریلی ایجاد کرده‌ایم که تاکنون ۷۰ درصد صندلی‌ها فروش رفته که سهم مراکز مجاز فروش و آژانس‌ها ۶۳ درصد و مابقی از طریق اینترنت به فروش رفته است. در حال حاضر ۳۰ درصد ظرفیت قطارها برای نوروز ۹۸ باقی مانده است.

تین نیوز

برای نوروز ۹۸ بیش از ۲ میلیون ۱۰۰ هزار صندلی در بخش ریلی ایجاد کرده‌ایم که تاکنون ۷۰ درصد صندلی‌ها فروش رفته که سهم مراکز مجاز فروش و آژانس‌ها ۶۳ درصد و مابقی از طریق اینترنت به فروش رفته است. در حال حاضر ۳۰ درصد ظرفیت قطارها برای نوروز ۹۸ باقی مانده است.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز میرحسن موسوی معاون مسافری شرکت راه‌آهن در مراسم افتتاح قطارهای ۵ستاره نور گفت: از سال ۹۴ قطارهای ۵ستاره با کیفیت مطلوب وارد ناوگان مسافری کشور شده‌اند. سیاست راه‌آهن در بخش مسافری ارتقای کیفیت و کمیت این نوع از قطارهاست.

موسوی با بیان این‌که در سال‌های اخیر تعدادی از واگن‌های بالای ۳۰سال را از ناوگان ریلی خارج شده‌اند، افزود: در سال جاری ۱۳٫۸ درصد در بخش مسافری رشد داشته‌ایم و مجموعا در  این سال، ۲۷ میلیون نفر با قطار جابه‌جا شده‌اند.

اوبا اشاره به خروج ۷۵۰ واگن فرسوده از شبکه ریلی گفت: حمل و نقل ریلی در بخش‌های حومه‌ای ۱۹٫۸ درصد و در بخش بین شهری ۱۱٫۷ درصد رشد داشته است. امسال برای اولین بار اقدام به رتبه‌بندی قطارها کرده‌ایم که برای اجرای آن و اعطای ستاره از تجارب بین‌المللی نیز استفاده کرده‌ایم. این قطارها از ۲تا ۵ ستاره رتبه‌بندی شده‌اند و بر روی بلیت‌ها نیز ستاره‌ها درج شده است.

موسوی افزود: اخیرا یکی از شرکت‌های ریلی با ایجاد تغییراتی در کوپه توانسته قطارهای۴ستاره خود را به ۵ ستاره ارتقا دهد و بقیه شرکت‌ها هم به همین ترتیب می‌توانند این‌کار را انجام دهند.

معاون شرکت راه‌آهن افزود: برای نوروز ۹۸ بیش از ۲ میلیون ۱۰۰ هزار صندلی در بخش ریلی ایجاد کرده‌ایم که تاکنون ۷۰‌درصد صندلی‌ها فروش رفته که سهم مراکز مجاز فروش و آژانس‌ها ۶۳‌درصد و مابقی از طریق اینترنت به فروش رفته است. در حال حاضر ۳۰ درصد ظرفیت قطارها برای نوروز ۹۸ باقی مانده است.

موسوی بازسازی و نوسازی سرویس‌های بهداشتی و پله برقی‌ها و... را از دیگر اقدامات راه‌آهن در ایستگاه‌ها عنوان کرد و افزود: از سال ۹۴ تا ۹۷ افزایش قیمت بلیت نداشته‌ایم و تیرماه امسال تنها ۱۰درصد قیمت بلیت را افزایش دادیم. در ایام نوروز نیز قیمت بلیت افزایش نخواهد داشت.

معاون مسافری راه‌آهن در ادامه گفت: ۱۰ رام قطار در کشور ۵ ستاره هستند که قیمت بلیت‌هایشان شناور است اما شرکت‌های ریلی توافق کرده‌اند که قیمت بلیت‌ها از سه برابر قطارهای ۴ستاره ۴تخته بیش‌تر نباشد. شرکت‌های ریلی درواقع ۵۳ میلیارد تومان تخفیف در قیمت بلیت قطار داشته‌اند و اقتصادشان حال خوبی ندارد.

موسوی افزود: تخصیص ارز ۴۲۰۰ به شرکت‌های ریلی نیازمند تصویب هیات دولت است که به محض تصویب ۳۰ میلیون دلار به شرکت‌ها بازخواهد گشت.

موسوی از تصویب اساسنامه شرکت قطارهای حومه‌ای نیز خبر داد و افزود: این شرکت احتمالا با همکاری شهرداری نیز بهره‌برداری از متروهای حومه‌ای مثل متروی تهران کرج را برعهده خواهد گرفت.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون شرکت‌های مسافری، ۵۳ میلیارد تومان تخفیف در قیمت بلیت قطار دادند اما در مجموع اقتصاد شرکت‌های ریلی ضعیف بوده و سودده نیستند. برخی شرکت‌های ریلی در حد درآمد-هزینه‌های خود گردش مالی دارند. این در حالی است که شرکت راه‌آهن حق دسترسی به ریل از شرکت‌های ریلی مسافری اخذ نکرده و هزینه لوکوموتیو نیز ۵۰ درصد هزینه اجاره به شرکت‌های باری است. با این حال قرار است شرکت راه‌آهن به شرکت‌های ریلی مسافری وام ارزان قیمت برای خرید یا بازسازی واگن پرداخت کند.

معاون شرکت راه‌آهن با بیان این‌که برای تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی به شرکت‌های ریلی جهت شرکت قطعات قطار نیاز به تصویب هیئت دولت داریم، تصریح کرد: پیشنهاد آن به کمیسیون زیربنایی هیئت دولت داده شد که اگر تصویب و به صحن هیئت دولت ارجاع و مجدداً تصویب شود ۳۰ میلیون دلار برای خرید قطعات نیاز داریم.

موسوی خاطرنشان کرد: اساسنامه شرکت قطارهای حومه‌ای در هیئت دولت تصویب شد و منتظریم به وزارت راه و شهرسازی ابلاغ شود. پس از آن شرکت قطارهای حومه‌ای ذیل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران ایجاد خواهد شد و ممکن است با هماهنگی شهرداری، بهره‌برداری از متروهای حومه‌ای مانند تهران- کرج نیز به شرکت قطارهای حومه‌ای منتقل شوند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.