| کد خبر: 183933 |

رئیس اسبق سازمان هواپیمایی کشوری

◄ ایران‌ایر منابع داخلی برای خرید هواپیما ندارد/ هما شرکتی ورشکسته است

اخیرا خبری منتشر شد مبنی بر این‌که شورای اقتصاد مصوبه خرید 28 فروند هواپیما برای ایران را از محل داخلی این شرکت موافقت کرده است اما یک کارشناس در این رابطه می‌گوید: ایران‌ایر شرکتی ورشکسته است و منابع مالی داخلی برای خرید هواپیما ندارد.

تین نیوز

اخیرا خبری منتشر شد مبنی بر اینکه شورای اقتصاد مصوبه خرید 28 فروند هواپیما برای  ایران را از محل داخلی این شرکت موافقت کرده است اما یک کارشناس در این رابطه می‌گوید: ایران‌ایر شرکتی ورشکسته است و منابع مالی داخلی برای خرید هواپیما ندارد.

بهزاد مظاهری رئیس اسبق سازمان هواپیمایی کشوری در گفتگو با خبرنگار سرویس هوایی تین‌نیوز در رابطه با این مصوبه می‌گوید: ایران‌ایر یک شرکت دولتی کاملاً ورشکسته است و منابع داخلی برای خرید هواپیما ندارد.

وی در ادامه اضافه می‌کند: ایران‌ایر ظاهراً کانال‌های مختلفی را برای خرید هواپیما گذرانده تا بتواند هواپیما بخرد اما مسئله این است که در این شرایط فعلی تحریم‌ها اجازه خرید به این شرکت را نمی‌دهند.

مظاهری با بیان این‌که مسئله دیگری که مانع خرید هواپیما توسط این شرکت می‌شود این است که این شرکت منابع داخلی برای خرید هواپیما ندارد، گفت: این شرکت حتی هواپیماهای برجامی را نیز از محل اعتبار صندوق ذخیره دولت خریداری کرد.

او افزود: معتقدم مصوبه درست و منطقی نیست، این‌که دولت بخواهد برای ایران‌ایر هواپیما بخرد کار درستی است اما منابع مالی این شرکت اجازه این کار را نمی‌دهد.

اخیرا شورای اقتصاد با خرید 20 فروند هواپیمای ای‌تی‌آر، سه فروند ایرباس جدید و پنج فروند هواپیمای ایرباس دست دوم  که از سوی وزارت راه و شهرسازی درخواست شده بود، موافقت کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • پدر شوهر حنا دختری در مزرعه 2 0

    اگر دولت قصد کمک به این شرکت ورشکسته را دارد بهتر است پیش از اقدام به هر کاری موتور اصلاحات اساسی ساختاری و مدیریتی را در این شرکت کلید بزند والا کارش شبیه ریختن آب اقیانوس درون آب کش است

  • ناشناس 2 0

    باسلام
    لطفا قبل از هرگونه اقدامی در خصوص مدیریت ضعیف ایران ایر فکری بکنیدتا بصورت کلی نابودنشده