انجام اقدامات لازم برای بهبود خدمات فرودگاهی در نوروز
عضو هیات مدیره و قائم مقام مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران از اتخاذ تدابیر و انجام اقدامات موثر برای بهبود عملکرد فرودگاهها در بخشهای عملیاتی و ترمینالها برای خدمترسانی هرچه بهتر به مسافران نوروزی خبر داد.
عضو هیات مدیره و قائم مقام مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران از اتخاذ تدابیر و انجام اقدامات موثر برای بهبود عملکرد فرودگاهها در بخشهای عملیاتی و ترمینالها برای خدمترسانی هرچه بهتر به مسافران نوروزی خبر داد.
به گزارش تیننیوز به نقل از روابطعمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، حسین اسفندیاری با اعلام این خبر توضیح داد: خوشبختانه در سالهای اخیر اقدامات موثری برای بهبود عملکرد فرودگاهها در بخشهای ترمینالی و عملیاتی بویژه در فصلهای پرسفر از جمله نوروزی انجام شده است. در این زمینه سامانههای ناوبری و کمک ناوبری، رادارها، عوامل پروازی، اپرونها، تجهیزات ایمنی و آتشنشانی و فنی فرودگاهها بررسی خاص شدهاند تا وقفهای در عملیات فرودگاهها ایجاد نشود.
عضو هیات مدیره و راهبر معاونت عملیات فرودگاهی افزود: از سوی دیگر فضای ترمینالها بویژه در فرودگاههای بزرگ و پرتردد (مهرآباد، اصفهان، شیراز، مشهد، تبریز) آراسته شدهاند و اقدامات مناسبی برای خدمترسانی موثر در آنها انجام شده است.
وی همچنین گفت: مدیران فرودگاهها جلسههایی با شرکتهای هواپیمایی و هندلینگکننده برگزار کردهاند تا با هماهنگی هرچه بیشتر شاهد پرهیز از وقفهها و تاخیرهای احتمالی باشیم. از سوی دیگر با ارگانهای امنیتی نظیر سپاه، وزارت اطلاعات و واحد سوخترسانی هماهنگیهای لازم برقرار شده است.
اسفندیاری با اشاره به نظارت ویژه بر فعالیت غرفهها و محلهای تجاری مستقر در فرودگاهها عنوان کرد: در پرتال فرودگاههای کشور نرخنامه غرفهها درج شده و نیز سامانه 10007069 برای انتقال و پیگیری مسایل و انتقادهای مردمی راهاندازی شده است. هر مجموعه باید نرخنامه خود را در غرفه نصب کند و با قیمتگذاریهای غیرمنصفانه و لحظهای برخورد میشود. طبیعی است که در صورت بهبود خدمات در فرودگاه، قیمت اندکی بالاتر باشد ولی نباید غیرمنصفانه و بالاتر از حد معمول قیمتگذاری شود.
عضو هیات مدیره شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران افزود: بهتر است در فرودگاههای بزرگ برندها صاحب غرفه شوند چون در عین داشتن کیفیت و اعتبار بالاتر اغلب قیمتگذاری منصفانهتری نیز در نوروز دارند.
وی با بیان اینکه آمادهسازی فرودگاهها بر اساس دستورالعمل ستاد تسهیلات نوروزی از 23 بهمن شروع شده است، گفت: برای انجام برنامههای موثر و هماهنگ در فرودگاهها دستورالعمل 30 بندی تدوین و به فرودگاهها ارسال شده است. سفرهای نوروزی اغلب از 25 اسفند تا 15 فروردین انجام میشوند و ما آماده خدمترسانی نظاممند در تمام فرودگاهها به مسافران نوروزی هستیم.
اسفندیاری با بیان اینکه شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران از ارکان اصلی صنعت هوایی کشور است، افزود: برای انجام سفرهای هوایی استاندارد و ایمن باید سه رکن قانونگذار (سازمان هواپیمایی کشوری)، مجری پروازها (شرکتهای هواپیمایی) و نیز ادارهکننده فرودگاهها و فضای کشور (شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران) وظایف خود را به خوبی انجام دهند.
قائم مقام مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران در امور فرودگاهها همچنین از استمرار بهروزرسانی تجهیزات فرودگاهی و توسعه سامانه های راداری، ارتباطی و کمک ناوبری در سال 98 خبر داد.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.