| کد خبر: 183912 |

انجام اقدامات لازم برای بهبود خدمات فرودگاهی در نوروز

عضو هیات مدیره و قائم مقام مدیرعامل شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران از اتخاذ تدابیر و انجام اقدامات موثر برای بهبود عملکرد فرودگاه‎ها در بخش‎های عملیاتی و ترمینال‎ها برای خدمت‎رسانی هرچه بهتر به مسافران نوروزی خبر داد.

تین نیوز

عضو هیات مدیره و قائم مقام مدیرعامل شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران از اتخاذ تدابیر و انجام اقدامات موثر برای بهبود عملکرد فرودگاه‎ها در بخش‎های عملیاتی و ترمینال‎ها برای خدمت‎رسانی هرچه بهتر به مسافران نوروزی خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط‎عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، حسین اسفندیاری با اعلام این خبر توضیح داد: خوشبختانه در سال‎های اخیر اقدامات موثری برای بهبود عملکرد فرودگاه‎ها در بخش‎های ترمینالی و عملیاتی بویژه در فصل‎های پرسفر از جمله نوروزی انجام شده است. در این زمینه سامانه‎های ناوبری و کمک ناوبری، رادارها، عوامل پروازی، اپرون‎ها، تجهیزات ایمنی و آتشنشانی و فنی فرودگاه‎ها بررسی خاص شده‎اند تا وقفه‎ای در عملیات فرودگاه‎ها ایجاد نشود.

عضو هیات مدیره و راهبر معاونت عملیات فرودگاهی افزود: از سوی دیگر فضای ترمینال‎ها بویژه در فرودگاه‎های بزرگ و پرتردد (مهرآباد، اصفهان، شیراز، مشهد، تبریز) آراسته شده‎اند و اقدامات مناسبی برای خدمت‎رسانی موثر در آنها انجام شده است.

وی همچنین گفت: مدیران فرودگاه‎ها جلسه‎هایی با شرکت‎های هواپیمایی و هندلینگ‎کننده برگزار کرده‎اند تا با هماهنگی هرچه بیشتر شاهد پرهیز از وقفه‎ها و تاخیرهای احتمالی باشیم. از سوی دیگر با ارگان‎های امنیتی نظیر سپاه، وزارت اطلاعات و واحد سوخت‎رسانی هماهنگی‎های لازم برقرار شده است.

اسفندیاری با اشاره به نظارت ویژه بر فعالیت غرفه‎ها و محل‎های تجاری مستقر در فرودگاه‎ها عنوان کرد: در پرتال فرودگاه‎های کشور نرخنامه غرفه‎ها درج شده و نیز سامانه 10007069 برای انتقال و پیگیری مسایل و انتقادهای مردمی راه‎اندازی شده است. هر مجموعه باید نرخنامه خود را در غرفه نصب کند و با قیمت‎گذاری‎های غیرمنصفانه و لحظه‎ای برخورد می‎شود. طبیعی است که در صورت بهبود خدمات در فرودگاه، قیمت اندکی بالاتر باشد ولی نباید غیرمنصفانه و بالاتر از حد معمول قیمت‎گذاری شود.

عضو هیات مدیره شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران افزود: بهتر است در فرودگاه‎های بزرگ برندها صاحب غرفه شوند چون در عین داشتن کیفیت و اعتبار بالاتر اغلب قیمت‎گذاری منصفانه‎تری نیز در نوروز دارند.

وی با بیان اینکه آماده‎سازی فرودگاه‎ها بر اساس دستورالعمل ستاد تسهیلات نوروزی از 23 بهمن شروع شده است، گفت: برای انجام برنامه‎های موثر و هماهنگ در فرودگاه‎ها دستورالعمل 30 بندی تدوین و به فرودگاه‎ها ارسال شده است. سفرهای نوروزی اغلب از 25 اسفند تا 15 فروردین انجام می‎شوند و ما آماده خدمت‎رسانی نظام‎مند در تمام فرودگاه‎ها به مسافران نوروزی هستیم.

اسفندیاری با بیان اینکه شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران از ارکان اصلی صنعت هوایی کشور است، افزود: برای انجام سفرهای هوایی استاندارد و ایمن باید سه رکن قانونگذار (سازمان هواپیمایی کشوری)، مجری پروازها (شرکت‎های هواپیمایی) و نیز اداره‎کننده فرودگاه‎ها و فضای کشور (شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران) وظایف خود را به خوبی انجام دهند.

قائم مقام مدیرعامل شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران در امور فرودگاه‎ها همچنین از استمرار به‎روزرسانی تجهیزات فرودگاهی و توسعه سامانه های راداری، ارتباطی و کمک ناوبری در سال 98 خبر داد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.