| کد خبر: 183891 |

چین 737ها را زمین‌گیر کرد

پس از سقوط یک بوئینگ ۷۳۷ خطوط هوایی اتیوپی در روز یکشنبه، چین تمامی هواپیماهای ۷۳۷ در ناوگان خود را زمین گیر کرد.

تین نیوز

 پس از سقوط یک بوئینگ ۷۳۷ خطوط هوایی اتیوپی در روز یکشنبه، چین تمامی هواپیماهای ۷۳۷ در ناوگان خود را زمین گیر کرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از تسنیم، پس از سقوط یک بوئینگ 737 خطوط هوایی اتیوپی در روز یکشنبه، چین این ناوگان را زمین گیر کرد. بررسی ها در مورد این هواپیمای پرفروش که طی 5 ماه دو حادثه مرگبار داشته افزایش یافته است .

خطوط هوایی اتیوپی بقیه ناوگان خود را هم تا اطلاع ثانوی زمین گیر کرده است و سازمان ایمنی هوایی اندونزی در حال گفتگو برای امکان زمین‌گیر کردن جت های مکس 737 خطوط هوایی خود است. طبق بیانیه های دولتی، چین به ناوگان های هوایی داخلی این کشور تا 6 بعد از ظهر به وقت محلی فرصت داد تا 96 جت مکس 737 خود را که در حال فعالیت هستند به زمین بنشاند .

این دستور یک روز پس از سقوط مکس 737 متعلق به خطوط هوایی اتیوپی در مسیرش به سمت کنیا صادر شد. در این سقوط 157 نفر کشته شدند. مقامات اندونزی پس از سقوط یک مکس 737 لاین ایر در دریا بلافاصله پس از اوج گرفتن در ماه اکتبر ،پیشنهاد کمک در تحقیقات این کشور آفریقایی را داده است .

زمین گیر شدن این هواپیماها در یکی از بزرگترین و موثرترین بازار های مسافرتی دنیا ضربه سختی به اعتبار بوئینگ و تهدیدی جدی برای موقعیت مالی این هواپیماسازی مستقر در شیکاگو است . این حرکت چین کشورهای دیگر را هم ترغیب به همین کار می کند. خطوط هوایی چین حدود 20 درصد جتهای مکس 737 دنیا را از ژانویه در اختیار دارد و خرید بیشتر هواپیماهای این هواپیما سازی بخش عمده ای از یک قرارداد تجاری با آمریکا است .

شرکت خطوط هوایی جنوبی چین مالک 16 تا از این هواپیماها است و 34 جت دیگر هم سفارش داده است. شرکت خطوط هوایی شرق چین 13 هواپیما دارد و شرکت ایر چاینا مالک 14 بوئینگ است‌ سایر خطوط هوایی چین که مکس را خریداری کرده اند عبارتند از هاینان ایرلاینز و شاندونگ ایرلاینز .

هواپیمای بدفرجام اتیوپی آدیس آبابا را در 8 و 38 دقیقه به وقت محلی ترک کرد و 6 دقیقه بعد ارتباطش قطع شد. مسافرانی از 35 کشور جهان در این هواپیما حضور داشتند که شامل 32 کنیایی، 18 کانادایی، 7 اتیوپیایی و 8 آمریکایی می‌شدند. سازمان ملل که میزبان یک کنفرانس محیط زیستی در هفته جاری در نایروبی است، 19 کارمند کارمند خود را در این تصادف از دست داد .

این فاجعه در اتیوپی پس از سقوط مکس 737 لاین ایر در ساحل اندونزی در 29 اکتبر صورت گرفت. گزارش اولیه در مورد این فاجعه که منجر به کشته شدن 189 مسافر و خدمه شد، نشان داد که خلبان ها سعی داشتند کنترل هواپیما را پس از بد عمل کردن تجهیزات آن در دست بگیرند .

خطوط هوایی اتیوپی تا پایان ژانویه 5 هواپیما در اختیار داشت و سفارش خرید 25 هواپیمای دیگر را هم داده بود .

کمیته ایمنی حمل و نقل اندونزی اعلام کرد که به تحقیقات درمورد سقوط این هواپیما کمک می کند و احتمالا جت های مکس 737 خطوط هوایی خود را زمین‌گیر خواهد کرد .

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.