| کد خبر: 183861 |

کاهش چشمگیر تولید خودروهای دوگانه‌سوز

براساس آمارهای منتشره توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت مجموع تولید سواری‌های دوگانه‌سوز در ۱۱ ماه سال‌جاری به نسبت مدت مشابه سال گذشته، ۲/ ۵۷ درصد افت کرده است.

تین نیوز

 براساس آمارهای منتشره توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت مجموع تولید سواری‌های دوگانه‌سوز در ۱۱ ماه سال‌جاری به نسبت مدت مشابه سال گذشته، ۲/ ۵۷ درصد افت کرده است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از دنیای اقتصاد، به این ترتیب تا پایان بهمن‌ماه امسال در مجموع ۴۰هزار و ۴۳۲ دستگاه انواع خودرو دوگانه‌سوز در خطوط تولید خودروسازان تکمیل شده است. این در حالی است که در ۱۱ ماه سال گذشته شرکت‌های خودروساز توانستند ۹۴ هزار و ۵۰۷دستگاه انواع خودرو دوگانه‌سوز تولید کنند.

آمار ارائه‌شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت در ارتباط با تولید خودروهای دوگانه‌سوز، گویای این مساله است که تولید این خودروها به تبعیت از وضعیت حاکم بر خطوط تولید خودروسازان در سراشیبی قرار دارد. در حال حاضر در دو سایت خراسان و تبریز شرکت ایران خودرو به ترتیب پژو ۴۰۵ و سمند دوگانه‌سوز تولید می‌شود.  بر این اساس، تا پایان بهمن ۹۷ در مجموع ۱۲ هزار و ۲۳۰ دستگاه پژو ۴۰۵ دوگانه‌سوز در سایت مشهد ایران خودرو تولید شده است.در تبریز نیز در مدت ذکر شده در سال‌جاری ۱۵ هزار و ۶۸۳ دستگاه سمند دوگانه‌سوز تولید شده است که  از افت ۶۰ درصدی حکایت دارد. همچنین خودروسازی فردا از زیرمجموعه‌های ایران خودرو که توسط بخش خصوصی مدیریت می‌شود، تولید پژو پارس دوگانه‌سوز را در دستور کار دارد. این شرکت توانسته در ۱۱ ماه سال ۹۷، رشد ۲۸۸ درصدی را به نسبت مدت مشابه سال گذشته رقم بزند، علت این مساله را باید در تولید اندک این شرکت در سال گذشته جست‌وجو کرد. این شرکت در پایان یازدهمین ماه از سال‌جاری در مجموع ۶ هزار و ۷۵۹ دستگاه خودرو تولید کرده است. تولید تیبای دوگانه‌سوز نیز در ۱۱ ماه امسال با افت ۵۲ درصدی به نسبت پارسال همراه بوده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.