| کد خبر: 183832 |

بارش باران و تندباد در راه هرمزگان است

مناطق شمالی و شرقی استان در این روز بارانی و غرب هرمزگان شاهد وزش باد شدید خواهد بود.

تین نیوز

     کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی هرمزگان از ناپایداری شرایط جوی و دریایی استان در روز سه شنبه 21 اسفند خبر داد و گفت: مناطق شمالی و شرقی استان در این روز بارانی و غرب هرمزگان شاهد وزش باد شدید خواهد بود.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از ایرنا، مرضیه سی سی پور اظهار داشت: نقشه ها و مدلهای هواشناسی نشان از آن دارد که هرمزگان در روز سه شنبه هفته جاری شاهد گذر موج تراز میانی جو خواهد بود که موجب ناپایداری جوی و دریایی استان خواهد شد.

وی افزود: براساس نقشه های هواشناسی مناطق شمالی و شرقی و ارتفاعات هرمزگان در ساعت های بعدازظهر و شب روز سه شنبه شاهد بارش باران همراه با رعد و برق و تندباد لحظه ای خواهد بود.

وی با بیان اینکه احتمال اثرگذاری فعالیت این سامانه بر روی منطقه حاجی آباد نیز وجود دارد، گفت: در ساعات بعدازظهر و شب در جزایر خلیج فارس از جمله کیش و لاوان تا غرب تنگه هرمز وزش باد نسبتا شدید شمال غربی (تا 45 کیلومتر در ساعت) سبب مواج شدن دریا خواهد شد.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی هرمزگان تاکید کرد: با توجه به پیش بینی های صورت گرفته و ناپایداری های جوی و دریایی ، توصیه می شود تمهیدات لازم در استان انجام شود.

سی سی پور خاطرنشان کرد: در مناطقی از استان که شرایط بارشی مهیا نیست، احتمال افزایش سرعت باد و گرد و خاک موقتی در روز سه شنبه پیش بینی می شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.