| کد خبر: 183830 |

توضیحات لاریجانی درباره افزایش 400هزار تومانی حقوق کامندان

علی لاریجانی، رئیس مجلس در جلسه علنی دیروز توضیحاتی درباره‌ مصوبه افزایش ۴۰۰هزار تومانی حقوق کارمندان ارائه کرد و در واقع به ایراد دولت به این مصوبه بودجه‌ای پاسخ داد.

تین نیوز

علی لاریجانی، رئیس مجلس در جلسه علنی دیروز توضیحاتی درباره‌ مصوبه افزایش ۴۰۰هزار تومانی حقوق کارمندان ارائه کرد و در واقع به ایراد دولت به این مصوبه بودجه‌ای پاسخ داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از دنیای اقتصاد، گرچه دولتی‌ها بر این عقیده‌اند که افزایش حقوق مصوب مجلس در جریان لایحه بودجه به شکل ضریب ذکر نشده و بر این اساس مبلغ ۴۰۰هزار تومان افزایش حقوق را نمی‌توان بعداً برای پاداش پایان خدمت و بازنشستگی مورد استفاده قرار داد؛ اما دیروز علی لاریجانی تاکید کرد که طبق تصمیم مجلس، ۴۰۰هزار تومان افزایش حقوق، جزو ضریب محسوب می‌شود.

او افزود: با توجه به اینکه قرار بود بر مبنای پیشنهاد دولت در لایحه، ۲۰درصد افزایش حقوق اعمال شود، مقصود مجلس این بود که این ضریب را مشخص کند که طبق این مصوبه یک قسمتی از آن مشخص و قرار شد بقیه هم در چارچوب همین مشخص شود.

رئیس مجلس همچنین تاکید کرد که در این باره اشتباه برداشت صورت نگیرد و این مصوبه مجلس محل اختلاف نشود. دولتی‌ها در لایحه بودجه سال ۹۸ افزایش ۲۰درصدی را برای حقوق کارمندان پیشنهاد دادند؛ اما مجلسی‌ها با وجود آنکه یک بار پیشنهاد دولت را تصویب کردند؛ اما در اقدامی، به پیشنهاد دیگری که تعدادی از نمایندگان مطرح کردند، رای موافق دادند و بر این اساس مصوبه اولیه مدنظر دولت را منتفی کردند.

بر مبنای مصوبه نهایی مجلس، حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان، ۴۰۰هزار تومان افزایش می‌یابد و علاوه‌بر آن افزایش تا ۱۰درصد نیز به اختیار دولت لحاظ خواهد شد.

شورای نگهبان هم درباره ایراداتش به لایحه بودجه اعلام کرد که از نظر این شورا، مصوبه مربوط به افزایش حقوق‌ها از جهت شرعی و قانونی دارای ایراد نیست.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.