| کد خبر: 183785 |

پرسشی که رانندگان مطرح می‌کنند:

◄ راه‌اندازی اتوماسیون‌های حمل بار در پایانه‌های مسافربری قانونی است؟

نظارت بر این اتوماسیون‌های حمل بار بر عهده کیست؟ آیا این کار قانونی است؟ اگر حمل بار تجاری قانونی است پس چرا پلیس راه‌های کشور اعمال قانون می‌کنند؟

تین نیوز

یک راننده خود مالک اتوبوس، با اشاره به نامه‌ای که از طرف جمعی از رانندگان به رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و هم‌چنین رئیس راهور ناجا ارسال کرد، با توجه به راه‌اندازی اتوماسیون‌های حمل بار در پایانه‌های مسافربری، این پرسش را مطرح کرد که آیا حمل بار تجاری توسط اتوبوس‌ها قانونی است و اگر قانونی است چرا پلیس راه‌های کشور در صورت انجام این کار، رانندگان را اعمال قانون می‌کنند؟

به گزارش تین‌نیوز، حسن فرجی در این نامه که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، همچنین افزود: اگر مشکلات موجود در بخش حمل‌ونقل مسافری جاده‌ای را به 2 بخش زیربنایی و روزمره و سطحی تقسیم کنیم، مشکلات زیربنایی یک شبه به‌وجود نیامده است که یک شبه حل شود.

وی مشکلات زیربنایی را شامل گرانی اتوبوس‌ها و لوازم یدکی، بیمه رانندگان و حق سختی کار آن‌ها و ... دانست و گفت: امیدواریم دولتمردان تدابیری برای حل این مشکلات بیندیشند.

او با تاکید بر این‌که در کنار مشکلات زیربنایی، مشکلات روزمره‌ای در صنعت حمل‌و‌نقل وجود دارد که قابل حل است، اظهار کرد: برای نمونه با توجه به شرایط اقتصادی مردم، و هم‌چنین تزریق مدیریت نشده اتوبوس به جاده‌های کشور، ناوگان مسافری با کمبود مسافر مواجه شده و در این میان برای جبران این چالش، اتوماسیون‌های حمل بار در پایانه‌های مسافربری راه‌اندازی شده است.

این راننده خود مالک بیان کرد: حال سوال اینجاست نظارت بر این اتوماسیون‌های حمل بار بر عهده کیست؟ آیا این کار قانونی است؟ اگر حمل بار تجاری قانونی است پس چرا پلیس راه‌های کشور رانندگان را در صورت انجام آن،  اعمال قانون می‌کنند؟ اگر قانونی نیست چه کسی یا سازمان یا ارگانی در پایانه‌ها اتوماسیون ایجاد کرده است؟

او گفت: از باری که برای حمل به رانندگان اتوبوس داده می‌شود نزدیک ۸۰ درصد، کمیسیون دریافت می‌شود که اگر نظارتی بر این سودجویی‌ها شود کمکی به حال رانندگان شده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.