| کد خبر: 183747 |

◄ اجرای پروژه محوطه‎سازی فرودگاه مشهد بدون قطع حتی یک درخت

غرس اولین نهال در محوطه جدید فرودگاه مشهد انجام شد.

تین نیوز

مدیرکل فرودگاه‎های خراسان رضوی گفت: در اجرای پروژه عظیم محوطه‎سازی فرودگاه مشهد باوجود داشتن مجوز قطع درختان، به صیانت از محیط‌زیست متعهد بودیم و ده‎ها اصله درخت را به‌صورت علمی به بوستان طرق منتقل کردیم.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از اداره روابط‎عمومی فرودگاه‎های استان خراسان رضوی، محمدباقر قاسم‎زاده در این خصوص گفت: پروژه ۲۲ هکتاری بهسازی و ساماندهی محاوط مقابل ترمینال‎های پروازی فرودگاه مشهد را به جهت حفظ و صیانت از سرانه فضای سبز شهر و باهدف جابجایی علمی و اصولی درختان کهن‌سال حدود دو ماه عقب انداختیم و خوشبختانه درختان در کمال سلامت و شادابی به بوستان طرق منتقل شدند.

قاسم‌زاده افزود: افتخار می‎کنیم که برای پیشبرد طرح توسعه فرودگاه مشهد حتی یک اصله درخت را قطع نکردیم؛ این در حالی بود که به دلیل فراهم نبودن شرایط تغییر مختصاتی پروژه، مجوز قطع درختان معارض را داشتیم.

وی ادامه داد: با جدیت پیگیر جایگزین کردن درختان منتقل‌شده هستیم و به همین منظور برنامه‎ریزی کرده‎ایم تا در فاز اول پروژه محوطه‎سازی که سه هکتار وسعت دارد در کنار ایجاد باغ‌راه در بخشی از پروژه، ۵۰۰ اصله درخت نیز کاشته شود و به همین منظور هم‌زمان با هفته درختکاری، اولین درخت را در محوطه جدید فرودگاه مشهد غرس کردیم.

پروژه بزرگ محوطه‎سازی فرودگاه مشهد از شهریورماه سال جاری بااعتباری بالغ‌بر ۹۰ میلیارد ریال آغازشده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.