| کد خبر: 183728 |

خودروهای خودروان چگونه کار می‌کنند؟

خودروهای خودران تحقق آرزوی دانشمندانی است که به دنبال جایگزین مناسب برای انسان در تمام امور زندگی هستند تا آسایش و رفاه برای افراد به ارمغان آید.

تین نیوز

خودروهای خودران تحقق آرزوی دانشمندانی است که به دنبال جایگزین مناسب برای انسان در تمام امور زندگی هستند تا آسایش و رفاه برای افراد به ارمغان آید.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از میزان، خودرو‌های خودران از جمله فناوری‌های پیشرفته به حساب می‌آید که از عمر آن‌ها کمتر از ۱۰ سال می‌گذرد،ربات‌هایی که می‌تواند نقش کامل یک راننده را بازی کند و دیگر نیازی به شخصی برای رانندگی نیست.

این دست از خودروها بر پایه چهار اصل مانند درک محیط پیرامون، تصمیم گیری بر پایه اطلاعات دریافتی، انتخاب مسیر و عکس العمل‌ها و در نهایت کنترل و هدایت است.

بر اساس طراحی‌های صورت گرفته خودرو‌های خودران با استفاده از دستگاه GPS مشخصات مربوط به موقعیت جغرافیایی خودرو‌ها را دریافت می‌کنند و بر اساس نقشه‌های ثبت شده در آن‌ها کوتاهترین مسیر را انتخاب و می‌پیمایند، به دلیل دارا بودن حسگر‌های متعددی در زمان ترافیک و یا نزدیک شدن به شی یا انسان به سرعت بتوانند عکس العمل نشان می‌دهند و طبق قوانین راهنمایی و رانندگی عمل می‌کند.

این خودرو‌ها توسط سامانه پیشرفته‌ای کنترل می‌شود که تمام اطلاعات را در خود تحلیل کرده و بر اساس آن تصمیم گیری می‌کند،از ویژگی‌های این خودرو‌ها توانایی رانندگی در تاریکی و تشخیص موانع در تمامی زمان‌ها است.

در کنار استفاده از خودروهای خودران، بهره‌مندی از جاده‌های هوشمند نیز می‌تواند امنیت سفر با این خودروها را افزایش دهد تا مسافران بدون هیچ گونه دغدغه ای و در آرامش به مقصد خود برسند.  

بدون شک با گذشت زمان و به روز شدن تکنولوژی‌های مرتبط با این حوزه شاهد تغییرات چشمگیر در حوزه خودرو‌های خودران هستیم و در بحث ایمنی نیز احتمال تصادف به حداقل ممکن برسد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.