| کد خبر: 183686 |

طوفان بنادر مسافری قشم را تعطیل کرد

رییس اداره بنادر و دریانوردی قشم گفت: با توجه به اخطار هواشناسی مبنی بر افزایش سرعت باد و تلاطم شدید دریا، اسکله های گردشگری قشم از روز شنبه هجدهم اسفندماه به طور کامل تعطیل است.

تین نیوز

رییس اداره بنادر و دریانوردی قشم گفت: با توجه به اخطار هواشناسی مبنی بر افزایش سرعت باد و تلاطم شدید دریا، اسکله های گردشگری قشم از روز شنبه هجدهم اسفندماه به طور کامل تعطیل است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، علی اشتری افزود: بر این اساس، از فعالیت شناورهای تفریحی در اسکله‌های کندالو و شیب دراز برای تردد به جزیره هنگام جلوگیری شد.

وی با بیان این‌که تامین ایمنی در مسافرت های دریایی از جمله مهم‌ترین اولویت‌های سازمان بنادر است، تصریح کرد: از مسافران و گردشگران در خواست می شود تا از تجمع در این بنادر خودداری کنند.

اشتری افزود: هم اکنون بادهای شدید از شمال غربی تا جنوب غربی در تنگه هرمز افزایش پیدا کرده است که در ادامه تشدید می شود.

وی ادامه داد: بنابراین مردم از هر گونه فعالیت صیادی، غواصی و تفریحی در محدوده جزیره هنگام و شمال ترافیک لاین تنگه‌هرمز به طور جدی خودداری کنند.

اشتری خاطر نشان کرد: با توجه به پایش دریا، تردد شناورهای مسافری در مسیر بندر شهید ذاکری به بندرعباس و هرمز و هم‌چنین تردد لندینگ کرافت ها در مسیر بندرهای لافت-پُهل در حال انجام است.

هشت اسکله گردشگری در مناطق شیب دراز، کندالو، هنگام، لافت، گورزین، سهیلی، طبل و گوران شهرستان قشم فعالیت می‌کنند. این شهرستان 19 اسکله مسافری، تجاری و گردشگری دارد.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و 500 کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول 135 کیلومتر و عرض میانگین 11 کیلومتر در خلیج فارس گسترده شده است و 300 کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هرمز، هنگام و لارک با حدود یک‌هزار و 628 کیلومتر مربع وسعت در میان آب‌های خلیج فارس به موازات ساحل استان هرمزگان گسترده شده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.