| کد خبر: 183647 |

هویت اصیل در شهرسازی و ساخت و سازها مورد توجه قرار گیرد

وزیر راه و شهرسازی در مراسم بهره برداری از پروژه بازآفرینی میدان راه‌آهن مشهد با تاکید بر [کلیک و کشیدن برای جابجایی] لزوم هویت‌ سازی شهری اظهار داشت: هویت اصیل در شهرسازی و ساخت و سازها مورد توجه قرار گیرد و تفکری که در بازپیرایی و بهسازی میدان راه‌آهن مشهد مد نظر بوده است ادامه یابد.

تین نیوز

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی، محمد اسلامی که شامگاه پنج شنبه در مراسم بهره‌برداری از پروژه بازپیرایی و بهسازی میدان راه‌آهن مشهد سخن می‌گفت، تصریح کرد: توجه به اقتضائات مردم و شهر برای رسیدن به کیفیت مطلوب باید مد نظر قرار گیرد و از ساخت و سازهای بی‌‌ضابطه جلوگیری شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه ضوابط شهرسازی ریشه در فرهنگ ما دارد و مدیریت شهری باید به آن توجه کند، اذعان داشت: از عدم توجه به ضوابط شهری و ایجاد المان‌هایی که سختی، آلودگی و ترافیک را به همراه دارد باید فاصله گرفت.

وی گفت: بیش از هر زمانی نیازمند توجه به کیفیت زندگی شهری هستیم، تلاش روز افزون برای رسیدن به آسایش در زندگی شهروندان باید مورد توجه مدیریت شهری قرار گیرد.

اسلامی افزود: هویت‌ سازی شهری باید در دستور کار قرار گیرد و در شهرسازی و ساخت و سازها به هویت اصیل توجه شود.

وی اظهار داشت: تقدیر از طراح میدان راه ‌آهن اقدام ارزنده‌ ای است اما مهمترین تکلیف ادامه دار بودن این تفکر است.

همچنین در این مراسم شهردار مشهد گفت: میدان و ساختمان راه ‌آهن از مهمترین بناهای معاصر مشهد هستند که عرصه آنها باید در شان این بناها باشد.

محمد رضا کلائی با بیان اینکه می کوشیم این میدان الگویی برای سایر عرصه ‌های باز باشد، افزود: بازپیرایی میدان راه ‌آهن این شهر نخستین پروژه ‌ای است که قبل از افتتاح مورد بازدید معلولان شهر قرار گرفت.

وی اظهار داشت: به همین سبب و به منظور رفع اشکالات این میدان و مناسب سازی آن برای معلولان، زمان بهره ‌برداری آن به تعویق افتاد.

پروژه بازپیرایی و بهسازی میدان راه ‌آهن مشهد هفت ماه طول کشیده است. عرصه این میدان ۳.۵ هکتار است که حدود ۲ هکتار آن به ‌عنوان میدان شهری و ۱.۵ هکتار هم برای تردد ناوگان حمل و نقل عمومی از قبیل تاکسی و اتوبوس اختصاص یافته است. همچنین توقفگاه خودرو به مساحت چهار هزار و ۵۰۰ مترمربع و با ظرفیت ۹۲ خودرو در این پروژه پیش‌ بینی شده است.

ساختمان اصلی ایستگاه راه‌ آهن مشهد ۶۳ سال پیش توسط حیدر قلی‌ خان غیایی شاملو طراحی شده و ۱۱سال پس از آن به بهره ‌برداری رسید.

پروژه بازپیرایی و بهسازی میدان راه‌آهن مشهد پنجشنبه شب با حضور وزیر راه و شهرسازی، استاندار خراسان رضوی، شهردار و جمعی از اعضای شورای اسلامی این شهر به بهره برداری رسید.

 

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.