| کد خبر: 183625 |

اسلامی در جمع خبرنگاران،

اتصال بینالود به شبکه ریلی در دستور کار وزارت راه و شهرسازی است

با تمرکز بر امور فرهنگی و ورزشی می‌توان جذابیت بینالود را افزایش داد تا سکنه بیشتری را در خود جای دهد بنابراین ما باید فعالیت خود را در اقداماتی که می‌تواند جاذبه بینالود را افزایش دهد متمرکز کنیم.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی توسعه قطارهای حومه‌ای را از برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی دانست و گفت: علاوه بر ادامه آزادراه، اتصال شهر بینالود به شبکه ریلی نیز در دستور کار قرار داشته و در سرفصل کلان برنامه‌های ما اعلام شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه افتتاح طرح‌های عمرانی شهر جدید بینالود با بیان اینکه این شهر در منطقه ای بسیار زیبا احداث شده است، در جمع خبرنگاران گفت: راهبرد ما برای افزایش میل به سکونت در شهر بینالود این است که توسعه این شهر را با توسعه فضای کسب و کار همراه کنیم.

وی ادامه داد: شهرک های صنعتی و یگان هایی از نیروهای مسلح که در اطراف این منطقه مستقر هستند می‌توانند عاملی برای جذب ساکنین این شهر باشند. همچنین با وجود امکانات طبیعی و زیبای این منطقه می‌توان جاذبه‌های گردشگری بسیاری در بینالود ایجاد کرد.

اسلامی ادامه داد: با تمرکز بر امور فرهنگی و ورزشی می‌توان جذابیت بینالود را افزایش داد تا سکنه بیشتری را در خود جای دهد بنابراین ما باید فعالیت خود را در اقداماتی که می‌تواند جاذبه بینالود را افزایش دهد متمرکز کنیم.

وزیر راه و شهرسازی بر لزوم تنوع بخشی در توسعه شهر بینالود تأکید کرد و گفت: می‌توان با احداث واحدهای ویلایی برای مردمی که از زندگی در آپارتمان و شهرهای بزرگ خسته شده‌اند جذابیت ایجاد کرد.

وی به نیروگاه‌های بادی بینالود اشاره کرد و ادامه داد: راندمان این نیروگاه‌های بادی در این منطقه بسیار بالاست و توسعه این نیروگاه‌ها می‌تواند یکی از سرفصل‌های فعالیتی باشد که جذابیت سکونت در بینالود را برای کارمندان شرکت های دانش بنیان که در طراحی، ساخت و بهره‌برداری از این نیروگاه‌ها مشغول هستند ایجاد کند.

این عضو کابینه دولت دوازدهم توسعه قطارهای حومه ای را یکی از برنامه های وزارت راه و شهرسازی دانست و گفت: علاوه بر ادامه آزادراه، اتصال شهر بینالود به شبکه ریلی نیز در دستور کار قرار دارد. این اقدام در سرفصل کلان برنامه های ما وجود دارد.

وی ادامه داد: راهبرد ما برای مناطقی مانند بینالود که می‌توانند با کلانشهرها تبادل مسافر داشته باشند توسعه قطارهای حومه ایست، با توجه به مطالعاتی که برای راه‌آهن حومه‌ای بینالود صورت گرفته است مدیریت شرکت عمران شهر جدید بینالود باید با هماهنگی راه‌آهن برای برقراری این قطار اقدام کند.

اسلامی درباره بودجه این طرح نیز گفت: این مسیر ۷ کیلومتر بیشتر نیست و باتوجه به اینکه یک قطب صنعتی است می‌توان بودجه را از محل منابع وزارتخانه، استانداری و صاحبان کسب و کار تأمین کرد./

 

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.