| کد خبر: 183592 |

کاهش تلفات عابران پیاده در مازندران

۱۵۲ نفر از عابران پیاده به علت تصادفات رانندگی در ۱۰ ماه امسال جان باختند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳ درصد کاهش داشت.

تین نیوز

۱۵۲ نفر از عابران پیاده به علت تصادفات رانندگی در ۱۰ ماه امسال جان باختند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳ درصد کاهش داشت.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علی عباسی مدیر کل پزشکی قانونی مازندران گفت: ۱۵۲ نفر از عابران پیاده به علت تصادفات رانندگی در ۱۰ ماه امسال جان باختند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳ درصد کاهش داشت.

وی افزود: مجموع آمار تلفات حوادث رانندگی در ده ماه امسال را  ۴۸۷  نفر اعلام کرد و افزود: ۳۱ درصد کل تلفات حوادث رانندگی ۱۰ ماه امسال عابران پیاده بودند.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران گفت: بیشترین گروه سنی عابرانی که در حوادث رانندگی کشته می‌شوند، افراد بالای ۶۱ سال با ۴۳ درصد و کمترین سنین کمتر از ۱۰ سال با ۵ درصد قرار دارند.

وی در خصوص تفکیک محل فوت عابرین پیاده افزود: ۸۰ نفر از عابرین پیاده در محل حادثه و بقیه در بیمارستان فوت شدند.

عباسی گفت: ماه‌های آذر با ۲۴، شهریور با ۲۱ و مرداد با ۱۹ نفر فوتی بیشترین و دی و تیر ماه هر کدام  با ۵ مورد کمترین مرگ و میر عابران پیاده در آن به  ثبت رسید.

وی افزود:  بالاترین آمار فوتی‌های عابران پیاده در شهرستان‌های ساری با ۲۶، بابل با ۲۳ و قائمشهر با ۱۷ مورد و کمترین شهر مربوط به نکا با یک مورد فوتی ثیت شده است.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران با بیان اینکه ۷۵ درصد وسیله درگیر با عابرین خوروی‌های سواری، ۱۵ درصد وانت بار، ۶ درصد کامیون، ۴ درصد موتورسوار هستند، گفت: در بین خودرو‌های سواری بیشترین خودرو مربوط به پراید یا ۵۰ و پژو ۲۰۶ با ۱۴ مورد فوتی  ثیت شده است.

وی با بیان اینکه ۶۳ درصد از محل تصادف عابرین در محور برون شهری و روستایی اتفاق افتاد، افزود: افزایش سن سالمندی ایجاب می‌کند رانندگان در هنگام رانندگی توجه و دقت بیشتری به عابران، به خصوص عابران سالمند داشته باشند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.