| کد خبر: 183429 |

بازخوانی وعده‌های مسئولان؛

◄ بهره‌برداری از خط 2 متروی اصفهان؛ سال 1402

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان وعده داد خط 2 مترو اصفهان تا سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری برسد.

تین نیوز

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان وعده داد خط 2 مترو اصفهان تا سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری برسد.

به گزارشی تین‌نیوز، محمدرضا بنکدار پنجشنبه گذشته (9 اسفند) در آیین آغاز عملیات حفاری تونل خط 2 مترو اصفهان با بیان این‌که خط 2 متروی اصفهان در سال ١٤٠٢ به بهره‌برداری کامل می‌رسد، گفت: قرارداد جاری با شرکت سابیر بین‌الملل حدود ٢٠٧ میلیارد تومان است.

وی افزود: خط 2 قطار شهری به طول ٢٤.٥ کیلومتر است که مرحله اول آن از دارک تا میدان امام علی به طول ٧.٥ کیلومتر است و مرحله دوم از مدرس نجفی آغاز می‌شود.

به گفته این مقام مسئول و به نقل از ایسنا، در خط 2 مترو، قبل از رسیدن به هر ایستگاه عملیات سازه ایستگاه انجام خواهد شد و در این صورت ترافیک هم معضل نخواهد شد چون بیشتر عملیات زیرزمینی خواهد بود.

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان پیش از این و در آذرماه امسال نیز  گفته بود: احداث ایستگاه‌های خط 2 مترو،  پیش از آغاز عملیات حفاری تونل انجام می‌شود و این مزیتی است که خط 2 قطار شهری اصفهان نسبت به خط یک دارد.

وی افزوده بود: قطر تونل مترو 6 تا هفت متر است در حالی که عرض محل ایستگاه باید ۳۰ متر باشد، بنابراین در محل ایستگاه‌ها افزایش عرض انجام می‌گیرد و مکعب مستطیلی در ابعاد ۱۲۰ در ۳۰ متر ایجاد می‌شود.

بنکدار هاشمی تاکید کرده بود: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده زمانی که دستگاه حفار به محل ایستگاه می‌رسد، ساختار اصلی ایستگاه از قبل ساخته شده است؛ رعایت این مورد باعث می‌شود سگمنت‌ها یا غلاف‌های جداره تونل از هم گسسته نشود، اما در خط یک قطار شهری اصفهان، پس از رسیدن دستگاه حفار، غلاف‌های جداره تونل شکسته و افزایش عرض در حین عملیات احداث ایستگاه‌ها انجام شد.

مدیر عامل سازمان قطار شهری اصفهان افزوده بود: این مشکل در زمان احداث خط 2 قطار شهری اصفهان رفع شده است و قبل از رسیدن دستگاه حفار به ایستگاه، مکان مورد نظر با عرض مناسب تعبیه شده است؛ با در نظر گرفتن این مسئله، صرفه‌جویی در زمان و هزینه ممکن می‌شود و مشکل آب‌بندی ناشی از شکست سگمنت‌ها نیز حل خواهد شد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.