| کد خبر: 183415 |

اتصال بندر بصره به بندر امام خمینی با خط آهن

بندر بصره با خط آهن به بندر امام خمینی متصل می شود .

تین نیوز

استاندار خوزستان از اتصال بندر بصره به بندر امام خمینی از طریق خط ریلی در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از مانا، غلامرضا شریعتی در دیدار با استاندار بصره افزود: با اتصال این دو بندر شاهد تحول اساسی بین دو استان خوزستان و بصره خواهیم بود.

وی با اشاره به تمایل طرف عراقی برای به سرانجام رساندن راه آهن شلمچه - بصره افزود: پروژه خط آهن شلمچه - بصره در دیدار اخیر روسای جمهوری دو کشور در تهران مورد بحث قرار گرفته  و ضمت تاکید دکتر حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان بر تسریع درعملیاتی شدن این طرح، دو طرف توافق کردند این طرح بدون فوت وقت به سرانجام نهایی برسد.

وی گفت: با اتصال خط آهن بصره – شلمچه – بندر امام خمینی، راه آهن عراق به جمهوری اسلامی ایران متصل می شود و امکان ترانزیت کالا از عراق به سایر نقاط  جهان فراهم می شود.

استاندار خوزستان با اشاره به اهمیت این طرح در تعمیق صلح و ثبات در منطقه اظهار داشت: منافع ملت های عراق و ایران به هم گره خورده است و در سال های آینده طرح های مشترک اجرایی خواهد شد.

استاندار بصره نیز دراین دیدار تاکید کرد: استان بصره به تحریم‌های آمریکا علیه ایران پایبند نیست لذا بسیار جدی پیگیر توسعه روابط  با استان خوزستان هستیم.

در این دیدار طرف عراقی متعهد شد در راه اندازی بازارچه مرزی در شهر بندری فاو  و اروندکنار همکاری لازم را داشته باشد.

استاندار خوزستان بر توسعه صادرات کالا به استان بصره حتی در روزهای تعطیل از طریق های مرزهای زمینی و دریایی تاکید کرد. دکتر شریعتی از استاندار بصره خواستار شد همکاری و مساعدت لازم برای تسهیل در صدور روادید برای تجار، پیمانکاران و صاحبان مشاغل ایرانی صورت پذیرد.

در چند سال اخیر چندین تفاهم نامه در زمینه آموزش های فنی و حرفه ای، تجاری، کشتیرانی، تبادل دانشجو و روابط فرهنگی بین  استان های بصره و خوزستان منعقد شده است.

اخیرا خط کشتیرانی خرمشهر – بصره راه اندازی شده است.

منبع: سايت خبری مانا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.