| کد خبر: 183344 |

معاون وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد؛

◄ استفاده از کریدور شمال-جنوب در بخش مسافر

معاون وزیر راه و شهرسازی به ظرفیتی 30 میلیون تنی کریدور ترانزیتی شمال-جنوب اشاره کرد و گفت: یکی از کارهایی که در ایران و وزارت راه و شهرسازی دنبال می‌کند امکان استفاده از این کریدور در بخش مسافر است.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی به ظرفیت 30 میلیون تنی کریدور ترانزیتی شمال-جنوب اشاره کرد و گفت: یکی از کارهایی که در ایران و وزارت راه‌و‌شهرسازی دنبال می‌کند امکان استفاده از این کریدور در بخش مسافر است.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، شهرام آدم‌نژاد در حاشیه مراسم افتتاحیه هفتمین اجلاس شورای هماهنگی کریدور ترانزیتی شمال-جنوب در جمع خبرنگاران عنوان کرد: حضور اعضای شورا در این اجلاس در سطح بالایی بود که و این موضوع باعث می‌شود که تصمیمات مؤثرتری گرفته شود.

وی در ادامه اضافه کرد: می‌توان امیدوار بود که کریدور شمال- جنوب به یکی از کریدورهای خوب منطقه‌ای و بین‌المللی تبدیل شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که این کریدور مزیت‌های بسیار زیادی دارد، تصریح کرد: ظرفیت فعلی این کریدور  تا 30 میلیون تن است، اما برای این‌که از ظرفیت کامل این کریدور استفاده شود نیازمند اقداماتی است که باید در این اجلاس به آن توجه کرد.

آدم‌نژاد با اشاره به اینکه یکی از مواردی که باید در این اجلاس به آن توجه کنیم استفاده از روش‌های مناسب‌سازی برای تسهیل و تسریع کشورهای عضو است، بیان کرد: بسیاری از اعضای شورا معتقد بودند این جلسه می‌تواند بستر مناسبی برای توسعه کریدور و مبادلات اقتصادی باشد اما این اتفاق با یک توقف 5 سال انجام شد چرا که آخرین جلسه کریدور شمال-جنوب در مردادماه سال 94 در دهلی‌نو برگزار شد و ایران نیز با حضور نمایندگان مؤثرش در آن جلسه حضور داشت.

معاون وزیر راه‌و‌شهرسازی از همکاری وزارت امور خارجه نیز تشکر کرد و افزود: این اجلاس به‌طور مستمر در هر دوره برقرار خواهد شد تا هماهنگی و هم‌افزایی برای اقدامات اجرایی صورت بگیرد.

آدم‌نژاد توضیح داد: یکی از کارهایی که در ایران و وزارت راه و شهرسازی دنبال می‌کند امکان استفاده از این کریدور در بخش مسافر است و در رابطه با این موضوع یک بسته‌ی پیشنهادی را آماده کرده‌ایم تا به موافقت‌نامه الحاق شود.

او تأکید کرد: کریدور شمال جنوب یک مسیر کاملاً امن، پربازده و اقتصادی برای همه کشورها به‌ویژه کشورهای مؤسس است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.