| کد خبر: 183332 |

یک کاربر تین‌نیوز مطرح کرد:

◄ 2 پیشنهاد در مورد جابه‌جایی ایستگاه راه‌آهن همدان

اگر تمایل به جابه‌جایی وجود دارد و حمل‌و‌نقل ترکیبی مدنظر است مکانی در نظر گرفته شود و ایستگاه و پایانه اتوبوس به همراه ایستگاه راه‌آهن به آن مکان انتقال یابد.

تین نیوز

موضوع جابه‌جایی ایستگاه راه‌آهن همدان از کارشناسی خارج و تبدیل به یک موضوع شاید سیاسی شده است.

به گزارش تین‌نیوز، مطلب بالا بخشی از دیدگاه‌های یک از کاربر تین‌نیوز است که در بخش نظرات کاربران این شبکه خبری در مورد جابه‌جایی ایستگاه فعلی راه‌آهن همدان نوشته و گفته است: این ایستگاه از لحاظ وسعت جزو بزرگترین ایستگاه‌های کشور است و از حاشیه شهر همدان فقط هشت کیلومتر فاصله دارد.

به گزارش تین‌نیوز، وی تاکید کرد: اما آن‌چه باعث شده این مسیر طولانی به نظر برسد مسیر بسیار بد دسترسی آن از طریق یک جاده روستایی بی‌کیفیت، وجود پیچ‌های تند و نبود روشنایی و علایم و تابلوهای ناکافی است که نتیجه آن سردرگمی مسافران و گاهی نرسیدن به قطار است.

این کاربر تین‌نیوز افزود: عده‌ای به دنبال انتقال ایستگاه به مجاورت فرودگاه هستند اما این جابه‌جایی فقط سه کیلومتر ایستگاه را به شهر نزدیک‌تر می‌کند و البته جاده فرودگاه که در مسیر تهران قرار دارد را با وجود ترافیک بسیار زیادش شلوغ‌تر می‌کند.

او گفت: پیشنهاد دوم که جدی‌ترین پیشنهاد است و بخشی از آن نیز اجرا شده انتقال ایستگاه راه‌آهن به پایانه  اتوبوس‌های مسافری با توجیه نزدیک شدن راه‌آهن به شهر و حمل‌و‌نقل ترکیبی است.

وی تاکید کرد: این پیشنهاد هم جای سوال دارد یکی این‌که هزینه این جابه‌جایی چقدر است و تا چند سال باید منتظر تامین شدن آن بود؟ مکان اجرای پروژه از همه طرف مسدود است و امکان گسترش ندارد و فقط حدود 6 هکتار زمین از پایانه در اختیار راه‌آهن قرار گرفته است و سوال بعدی این‌که کارشناسان مبلغی بالغ بر 500 تا 700 میلیارد تومان برای اجرای آن پیش‌بینی کرده‌اند آیا واقعاً این مبلغ برای این کار توجیه دارد؟ آیا تحقق خواهد یافت؟

این کاربر تین‌نیوز با طرح 2 پیشنهاد در این زمینه گفت: یک پیشنهاد این است که ایستگاه جابه‌جا نشود بلکه یک مسیر دسترسی خوب برای آن احداث شود و پیشنهاد دوم این‌که اگر تمایل به جابه‌جایی وجود دارد و حمل‌و‌نقل ترکیبی مدنظر است مکانی در نظر گرفته شود و ایستگاه و پایانه اتوبوس به همراه ایستگاه راه‌آهن به آن مکان انتقال یابد.

او افزود: پایانه فعلی اتوبوس بارها مورد انتقاد شرکت‌های حمل مسافر بوده و آن‌ها هم از انتقال حمایت می‌کنند و می‌توان 2 پایانه مینی‌بوس و محلی را نیز به این محل جدید ملحق کرد.

وی خاطرنشان کرد: در این زمینه پیشنهاد می‌شود زمینی که در مجاورت بلوار شهرک مدنی (بلوار امام‌خمینی) حد فاصل دانشگاه آزاد و دانشکده شهید مفتح است برای این اقدام اختصاص یابد چرا که این محل هم داخل شهر است هم به‌اندازه کافی امکان گسترش دارد و هزینه جابه‌جایی هم به حداقل خواهد رسید چرا که هیچ تقاطعی با جاده و یا تاسیسات مهم شهری ندارد.

به گزارش تین‌نیوز، مقامات مسئول نیز در زمینه انتقال ایستگاه راه‌آهن همدان به داخل شهر بر بررسی کارشناسی موضوع تاکید دارند به طوری که چندی پیش محمدسعید ایزدی معاون وزیر راه و شهرسازی، در نشست بررسی وضعیت ایستگاه راه‌آهن همدان گفته بود: انتقال ایستگاه به داخل شهر همدان باید به گروهی از کارشناسان خبره واگذار شود تا بهترین تصمیم را اتخاذ کنند.

وی تاکید کرده بود: پیرامون ایستگاه راه‌آهن همدان انتظار داریم عقب‌گرد نداشته باشیم بلکه با کارشناسی مجدد، نسبت به آن‌چه که به نفع استان همدان است، اقدام شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • علی ع 1 0

    سلام، با توجه به امتداد راه آهن همدان به کردستان و ملایر،به نظر من با بیست و پنج سال سابقه حمل و نقلی در تاکسیرانی و تاکسی بیسیم، با توجه به توسعه شهر در آینده راه دسترسی به ایستگاه تعریض بشود، و بجای صرف چند صد میلیارد هزینه با بازدهی اندک با استفاده از اتوبوس شرکت واحد و تداوم استقرار تاکسی های رسمی در کمترین زمان موجب رضایت مسافران بشه

  • عبدالله حقجو 1 0

    چند نکته که بنظر باید کارشناسی شود تا استقبال از راه آهن بیشتر شود ذیلا تقدیم میگردد
    1 - محل استقرار راه آهن که خیلی دور از دسترس میباشد و فاصله زیادی با شهردارد
    نکته=/مسافرین معمولا نزدیکترین محل جهت شروع حرکت را انتخاب میکنند
    2 - ساعات حرکت قطار
    نکته=/مسافرین معمولا از شهرستان به قصد انجام کار به پایتخت عزیمت میکنند و سعی میکنند برای شب به همدان برگردند در حالیکه ساعات در نظر گرفته شده برای قطار همدان تهران برعکس موضوع میباشد/یعنی از همدان به تهران که میرسند باید بخوابند تهران وصبح بجای انجام کار خود برگردند به همدان و این خواسته مفید مردم نیست
    3 - مدت زمان سیر مسافت و هزینه آن
    نکته=/اکثرا محاسبه میکنند که تا ایستگاه راه آهن بخواهند برسند تا منتظر قطار شوند ، نصف راه را که با اتوبوس میتوانند طی کنند و زودتر به تهران میرسند / در اینصورت اصلاح محل استقرار راه آهن و انتقال آن به نزدیکی شهر به نحوی که از ترمینال دورتر نباشد فرآیند استقبال را تقویت خواهد کرد
    امیدوارم کارشناسان محترم و زحمت کش ، موارد اشاره شده را مورد ارزیابی مجدد قرار داده و از سرد شدن استقبال مردم از راه آهن جلو گیری فرمایند تا مبادا راه آهن هم به سرنوشت سرد عدم استقبال از فرودگاه دچار شود