پیش بینی منابع مالی برای ساخت راه آهن آستارا
راهآهن رشت - آستارا تعیین پیمانکار شد.
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه پروژه راهآهن رشت – آستارا تعیین پیمانکار شده است گفت: تمام منابع مالی برای این خط ریلی را پیش بینی کردیم.
به گزارش تیننیوز به نقل از ایلنا، محمد اسلامی در حاشیه هفتمین اجلاس شورای هماهگی و هشتمین اجلاس نشستهای کارشناسی کریدور حمل و نقل بین المللی شمال - جنوب با بیان اینکه امروز پس از وقفه 5 ساله شورای هماهنگی ترانزیت کریدور شمال – جنوب با حضور 12 کشور عضو در تهران برگزار شد، گفت: امروز با حضور کشورهای عضو مسائل تسریعکننده فعالیت در حوزه ترانزیت را بررسی میکنیم و درباره آن به گفتوگو مینشینیم.
وی تاکید کرد: در حال حاضر به میزان ظرفیت کریدور شمال – جنوب از آن بهرهبرداری نمیشود و تمام کشورهای عضو حضور موثری در این اجلاس داشتند و نمایندگان در سطح معاونین وزیر و سایر مقامات به این اجلاس آمدند تا مشکلات این کریدور و راهکارهای افزایش ترانزیت از این مسیر بررسی شود.
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه برگزای این اجلاس با افتتاح راهآهن قزوین – رشت مقارن شده است گفت: راه آهن قزوین – رشت بخشی از کریدور شمال – جنوب است که تا چند روز آینده با حضور رئیس جمهوری به افتتاح میرسد.
اسلامی درباره احداث راهآهن رشت – آستارا که بخشی از کریدور شمال – جنوب است اظهار داشت: پروژه راه آهن رشت – آستارا تعیین پیمانکار شده است و احداث آن هم طی برنامهای با حضور رئیس جمهوری آغاز میشود.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر چگونگی تامین مالی پروژه راه آهن رشت – آستارا اظهار کرد: تمام منابع تامین مالی برای اجرای این پروژه پیش بینی شده است و یک کریدور از سه بخش زیرساختی آغاز میشود.
وزیر راه و شهرسازی با یبان اینکه کریدور شمال – جنوب دارای زیرساختهای عبور ترانزیت را دارد که به صورت سنتی از سالهای گذشته بار از این مسیر به آسیای میانه و قفقاز عبور داده میشد.
وی با بیان اینکه به دنبال افزایش و گسترش زیرساختها در کریدور شمال - جنوب هستیم اظهار داشت: توسعه بنادر شمالی ، ساخت راهآهن چابهار - زاهدان، راه آهن بافق - بندرعباس تا سرخس، راه آهن قزوین - رشت و ادامه آن تا آستارا از جمله اقدامات دولت در جهت تکمیل کریدور شمال - جنوب و افزایش زیرساختها است.
وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: مهمترین موضوع ایجاد قابلیت برای مدیریت بار در کریدورها است و معتقدم باید پتانسیل لجستیک در این مسیر ایجاد کنیم و از ظرفیت شرکتهای احمل و نقل ترکیبی استفاده کنیم.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.