| کد خبر: 183224 |

عملیات اجرایی راه آهن اردبیل - پارس آباد سال آینده آغاز می شود

مطالعات اجرایی راه آهن اردبیل - پارس آباد مغان در حال مطالعه است و سال آینده عملیات اجرایی آن شروع خواهد شد.

تین نیوز

استاندار اردبیل گفت: مطالعات اجرایی راه آهن اردبیل - پارس آباد مغان در حال مطالعه است و سال آینده عملیات اجرایی آن شروع خواهد شد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از ایرنا ، اکبر بهنامجو در آیین افتتاح فاز دوم پایانه مرزی بیله سوار مغان افزود: امتداد راه آهن اردبیل با گذر ار شهرستان های شمالی استان تا مرز و اتصال به خط آهن جمهوری آذربایجان در برنامه اتی استان قرار دارد.

وی بیان کرد: در جریان سفر مسئولان استان به جمهوری آذربایحان، اتصال راه آهن اردبیل به جمهوری آذربایجان مورد موافقت قرار گرفته و تا دو ماه آینده زمین مورد نیاز برای آن تملک خواهد شد.

او اظهار داشت: تلاش می شود این طرح تا چهار سال آینده به اتمام رسیده و شاهد بهره برداری از این پروژه و اتصال استان اردبیل به آسیای میانه باشیم.

استاندار اردبیل به اجرای برنامه های مختلف برای توسعه راه آهن و فرودگاه پارس آباد اشاره کرد و افزود: ایجاد زیرساخت ها در اشتغال و توسعه منطقه نقش بسزایی خواهد داشت.

بهنامجو همچنین با اشاره به سرمایه گذاری های عظیم در شمال استان بیان کرد: تلاش می شود با ایجاد زیرساخت های مناسب صادرات استان در سال های آینده سه برابر افزایش یابد.

به گفته وی، برای بهسازی و زیباسازی اطراف پایانه مرزی بیله سوار اعتبار مناسب اختصاص خواهد یافت چرا که این پایانه ویترینی برای مسافران خارجی است.

او با بیان اینکه گسترش توریسم درمانی و سلامت یکی از اولویت های مسئولان استان است، افزود: با همکاری یکی از بیمارستان های خصوصی اردبیل و دانشگاه علوم پزشکی استان در سال آینده بحث توریسم درمانی ساماندهی خواهد شد.

وی گفت: موضوع منطقه آزاد پارس آباد، بیله سوار و گرمی مغان پس از پایان بحث بودجه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مطرح خواهد شد و امیدواریم با تصویب آن شاهد گسترش همه جانبه منطقه باشیم.

استاندار اردبیل اظهار داشت: بیله سوار مغان با داشتن زیرساخت های مناسب می تواند یکی از مناطق آزاد موفق و پیشرو باشد.

فاز دوم پایانه مرزی بیله سوار مغان شامل 9 هکتار محوطه سازی ، 44 هزار مترمکعب خاک برداری و 42 هزار متر مکعب خاک ریزی است.

عملیات اجرایی فاز دوم این پایانه از سال 94 شروع شده است ، برای اجرای این طرح بیش از 180 میلیارد ریال از محل اعتبارات سازمان راهداری کشور هزینه شده است.

این پروژه شامل نماز خانه ، سنگ نمای محوطه ، سرویس بهداشتی ، ساختمان اداری ، اجرای پارکینگ مسقف و اجرای رویه بتونی می باشد.

در جریان سفر معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس اداره حمل و نقل و پایانه های کشور همچنین راهداخانه بودالالو در زمینی به مساحت 5 هزار متر مربع و با زیربنای 800 متر مربع با صرف 10 میلیارد ریال و نیز باشگاه آمادگی جسمانی 26 آذر در محل اداره کل راهداری سابق استان اردبیل با هزینه 3 میلیارد ریال افتتاح شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.