| کد خبر: 182999 |

◄ ارایه خدمات ویژه با راه‌اندازی پیشخوان فروش بلیت الکترونیک سفرهای دریایی

محیط بندر شهید حقانی برای جانبازان، معلولان و سالمندان مناسب‌سازی شد.

تین نیوز

مدیر اداره بنادرودریانوردی شهید باهنر از مناسب‌سازی محیط بندر شهید حقانی و راه‌اندازی کانتر ویژه فروش بلیت الکترونیک سفرهای دریایی ویژه اقشار خاص در بزرگ‌ترین پایانه مسافری دریایی ایران خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل بنادرودریانوردی هرمزگان، حمیدرضا محمدحسینی بندر مسافری شهید حقانی را به عنوان قلب تپنده پایتخت سفرهای دریایی کشور (هرمزگان) توصیف کرد و اظهار داشت: از ابتدای راه‌اندازی ساختمان پایانه مسافری دریایی شهید حقانی، نیازسنجی به منظور ارایه خدمات ویژه به مسافران دارای شرایط خاص به‌ویژه جانبازان، معلولان و شهروندان کم‌توان و ناتوان هم‌چون سالمندان، در دستور کار قرار گرفت و اقدامات اصلی نیز در این رابطه به مرحله اجرا درآمد.

وی ادامه داد: هم‌سطح‌سازی ورودی و خروجی ساختمان پایانه با ایجاد پیاده‌رو، رمپ و سرویس‌های بهداشتی مختص این افراد از جمله فعالیت‌هایی بوده که در این بندر عملیاتی شده و این اقدامات می‌تواند به عنوان الگویی برای دیگر نقاط پرتردد مسافران در شهر بندرعباس مورد استفاده قرار گیرد.

مدیر اداره بنادرودریانوردی شهید باهنر تاکید کرد: آماده‌سازی محیط برای استفاده افراد کم‌توان جسمی و معلولان یکی از موضوعات مهم در پایانه‌های مسافری محسوب می‌شود. این موضوع در راستای رعایت تساوی حقوق شهروندی افراد مورد توجه قرارگرفته است تا افراد عادی بتوانند از امکانات این محیط‌ها استفاده کنند و در جامعه حضور موثر داشته باشند.

محمدحسینی بزرگ‌ترین مزیت ایجاد این پیاده‌رو‌ها و رمپ‌ها را فراهم کردن بستر لازم برای حمل‌ونقل و انتقال کالسکه کودکان، چرخ‌های دستی خرید، افراد روی صندلی چرخ‌دار و سایر مسافران ناتوان و هدایت افراد به مکان‌های خاص دانست و تصریح کرد: تمام ورودی‌های‌ اسکله‌های مسافری و سکوهای انتظار در بندر شهید حقانی با ایجاد رمپ جهت استفاده تمام اقشار مناسب‌سازی شده است.

وی ایجاد کانتر فروش بلیط الکترونیک سفرهای دریایی ویژه معلولان در بندر شهید حقانی را یکی دیگر از خدمات ارایه شده به این اقشار عنوان کرد و ادامه داد: علاوه بر این، دستورالعمل جدیدی برای شناورهای تندرو تهیه‌شده است که بر اساس آن شناورها باید نسبت به اختصاص یک صندلی ویژه معلولان اقدام نموده و یا یک مکان مناسب برای جانمایی صندلی آن‌ها در نظر بگیرند.

مدیر اداره بنادرودریانوردی شهید باهنر و شرق استان هرمزگان در پایان خاطرنشان کرد: سیاست این مجموعه در کنار جامه عمل پوشاندن به اهداف مشخص‌شده در چشم‌انداز توسعه بزرگ‌ترین پایانه مسافری دریایی کشور، دستیابی به جایگاه برتر در ارائه خدمات مسافری همانند کشورهای توسعه‌یافته است؛ بر همین اساس، ارائه پیشنهادات و راهکارهای مناسب از سوی مردم می‌تواند این بندر را در مسیر دست یافتن به شرایط مطلوب و ارایه خدمات مورد انتظار کمک کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.