| کد خبر: 182989 |

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

◄ باید کمیته مستقلی برای بررسی سوانح هوایی ایجاد شود

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس عنوان کرد: سوانح مربوط به بخش حمل‌ونقل توسط نهادهای مختلفی بررسی می‌شود این در حالی است که متاسفانه در کشور کمیته‌ مستقل برای بررسی سوانح هوایی نداریم. امیدواریم کمیته مستقلی برای بررسی سوانح هوایی ایجاد شود.

تین نیوز

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس عنوان کرد: سوانح مربوط به بخش حمل‌ونقل توسط نهادهای مختلفی بررسی می‌شود این در حالی است که متاسفانه در کشور کمیته‌ مستقل برای بررسی سوانح هوایی نداریم. امیدواریم کمیته مستقلی برای بررسی سوانح هوایی ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، درحال حاضر سازمان‌ها و نهادهای متعددی در کشور به بررسی سوانح مربوط به حمل‌ونقل (هوایی، ریلی و جاده‌ای) می‌پردازند. سازمان‌های که به دلیل دستورالعمل‌های غیر حرفه‌ای، وظیفه تنفیذ مجوز و نظارت را به صورت مشترک بر عهده دارند و بعضاً سهل انگاری آن‌ها عامل بروز سوانح است به همین دلیل سعی بر تحریف واقعیت دارند. با توجه به نرخ بالای سوانح و حوادث مربوط به حمل‌ونقل در ایران پیشنهاد می‌شود نهادی مستقل از ذی‌نفعان حوزه حمل‌ونقل به منظور ارائه دستورالعمل‌ها و توصیه‌نامه‌های ایمنی و بررسی بدون واسطه و مستقل سوانح حمل‌ونقل ایجاد شود. موضوعی که در صورت تحقق، افزایش اعتماد جامعه به ایمنی حمل‌ونقل، افزایش سطح کیفی زیرساخت‌ها و کاهش هزینه‌های مستقیم و غیر مستقیم حوادث و سوانح را به دنبال خواهد داشت.

در همین راستا، سید حسین نقوی حسینی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفتگویی با خبرنگار تین‌نیوز  درخصوص تشکیل کمیته مستقل بررسی سوانح داشته که متن آن به شرح زیر است.

نقوی حسینی درخصوص آخرین اطلاعات سقوط بوئینگ 707 ارتش گفت: کمیسیون عمران مجلس درحال بررسی دقیق این سانحه است. دستورالعمل‌های ایمنی باید به درستی رعایت شوند تا شاهد این قبیل حوادث نباشیم.

وی ادامه داد: در همه جای دنیا مسائل مربوط به سوانح هوایی به صورت دقیق مورد بررسی قرار می‌گیرند که هدف از این کار جلوگیری از وقوع مجدد حوادث است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس درخصوص تشکیل کمیته مستقل بررسی سوانح هوایی گفت: سوانح مربوط به بخش حمل‌ونقل توسط نهادهای مختلفی بررسی می‌شود. متاسفانه در کشور کمیته‌ مستقل برای بررسی سوانح هوایی نداریم از همین رو امیدواریم کمیته مستقلی برای بررسی سوانح هوایی ایجاد شود.

نقوی حسینی در پایان تصریح کرد: با سوانح هوایی معمولا به صورت امنیتی برخورد می‌شود. ایرادی به این موضوع نیست، ولی باید توجه داشته باشیم که بررسی دقیق جهت افزایش ایمنی نباید به دلیل مسائل امنیتی تحت شعاع قرار گیرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.